In de GerGez zijn een aantal gewoontes ontstaan.
Eén daarvan is: Niet teveel praten over geestelijke zaken.
Daarbij komt: als je toch wat zegt, word je de maat genomen.
Dus zwijg je daar maar over. En probeer je er in eentje samen met God uit te komen. Geloof is daar helaas iets individueels geworden en niet iets van de gemeente.
In bv de PKN of GKV wordt meer over geestelijke zaken gesproken. De GerGez heeft dan al snel iets van: 't mocht wat met dat geestelijke van jullie. De PKN wordt niet eens een kerk gevonden.
Alles bijeengenomen: er wordt misschien teveel over aardse zaken gepraat, maar dat zegt niets.
Vrijdag stond er een interview met een advocaat die 500€ per uur verdiende. Ik vond hem persoonlijk nederiger klinken dan die onverzekerde lui van wie het huis pas is afgebrand uit de krant van zaterdag. Ondanks dat de eerste een kostuum van 2000 euro droeg en de laatste gekregen kleding, weet ik niet wie dichter bij God leeft.
Is de gereformeerde gezindte wereldsgezind?
Geestelijk nudisme noemen sommigen dat, maar is deze 'verlegenheid' zo groot dat je dan ook maar niet aan het avondmaal gaat?refo schreef:In de GerGez zijn een aantal gewoontes ontstaan.
Eén daarvan is: Niet teveel praten over geestelijke zaken.
Daarbij komt: als je toch wat zegt, word je de maat genomen.
Dus zwijg je daar maar over. En probeer je er in eentje samen met God uit te komen. Geloof is daar helaas iets individueels geworden en niet iets van de gemeente.
In bv de PKN of GKV wordt meer over geestelijke zaken gesproken. De GerGez heeft dan al snel iets van: 't mocht wat met dat geestelijke van jullie. De PKN wordt niet eens een kerk gevonden.
Alles bijeengenomen: er wordt misschien teveel over aardse zaken gepraat, maar dat zegt niets.
Ik heb het interview niet gezien, maar is het mogelijk dat de advocaat geloofd? Dan is rijkdom gewoon een zegen.refo schreef:Vrijdag stond er een interview met een advocaat die 500€ per uur verdiende. Ik vond hem persoonlijk nederiger klinken dan die onverzekerde lui van wie het huis pas is afgebrand uit de krant van zaterdag. Ondanks dat de eerste een kostuum van 2000 euro droeg en de laatste gekregen kleding, weet ik niet wie dichter bij God leeft.
Hij verdient geen €500 euro per uur. Dat vraagt het kantoor voor hem.refo schreef:Vrijdag stond er een interview met een advocaat die 500€ per uur verdiende. Ik vond hem persoonlijk nederiger klinken dan die onverzekerde lui van wie het huis pas is afgebrand uit de krant van zaterdag. Ondanks dat de eerste een kostuum van 2000 euro droeg en de laatste gekregen kleding, weet ik niet wie dichter bij God leeft.
En, ik vond het verschrikkelijk om te lezen hoe iemand zo Gods gebod kan laten liggen, en daar onbevangen voor uit komt.