Sluit ik me van harte bij aan. Heerlijk, om een paar weken per jaar geen land- plaats en kerkgenoten te (hoeven) zien...Josephus schreef:Dat is me uit het hart gegrepen. Sterker nog: dat soort dingen geven me meestal eigenlijk alleen maar een domper op de vakantievreugde.wim schreef:Vakantie is voor mij: een andere omgeving met andere mensen. Ik heb dat opzoeken van eigen land-, plaats- of kerkgenoten nooit zo begrepen.
Refo Campings
wat hebben jullie slechte ervaringen.... :mrgreen:Mister schreef:Sluit ik me van harte bij aan. Heerlijk, om een paar weken per jaar geen land- plaats en kerkgenoten te (hoeven) zien...Josephus schreef:Dat is me uit het hart gegrepen. Sterker nog: dat soort dingen geven me meestal eigenlijk alleen maar een domper op de vakantievreugde.wim schreef:Vakantie is voor mij: een andere omgeving met andere mensen. Ik heb dat opzoeken van eigen land-, plaats- of kerkgenoten nooit zo begrepen.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Re: efo-campings
Ook een campinghouder mag geld verdienen toch? Wanneer noem je het grof geld...claus schreef:Er zitten aan iedere zaak vaak twee kanten. Enerzijds is het met name voor gezinnen een verantwoorde vakantiebesteding om op een refo-camping te kunnen staan. Anderzijds zeg ik met wijlen ds. Zijderveld dat men te veel gewin haalt uit het woord refo. Denk maar niet dat die campingbazen vrienden van Agur zijn. O nee, ze jagen in feite hun plaatselijke kerk vaak op hoge kosten doordat er forse uitbreidingen dienen te komen aan het kerkgebouw vanwege de zomerse toeloop. En...er zijn meer gevolgen te noemen. Maar goed: het is: òf - òf voor de mensen die naar de camping gaan. Maar de campinghouder verdient grof geld. Is dat altijd Bijbels en reformatorisch??? Graag jullie antwoord daarop!
We hoeven in dat opzicht niet alleen naar campinghouders te denken, te denken valt aan hen die merkkleding verkopen etc etc, maar dan nog is het zo dat je zakelijk gezien toch gewoon mag zorgen voor winst,
Re: efo-campings
Helemaal mee eens. Ik zou niet weten waarom een campinghouder er niet aan zou mogen verdienen.henriët schreef:Ook een campinghouder mag geld verdienen toch? Wanneer noem je het grof geld...claus schreef:Er zitten aan iedere zaak vaak twee kanten. Enerzijds is het met name voor gezinnen een verantwoorde vakantiebesteding om op een refo-camping te kunnen staan. Anderzijds zeg ik met wijlen ds. Zijderveld dat men te veel gewin haalt uit het woord refo. Denk maar niet dat die campingbazen vrienden van Agur zijn. O nee, ze jagen in feite hun plaatselijke kerk vaak op hoge kosten doordat er forse uitbreidingen dienen te komen aan het kerkgebouw vanwege de zomerse toeloop. En...er zijn meer gevolgen te noemen. Maar goed: het is: òf - òf voor de mensen die naar de camping gaan. Maar de campinghouder verdient grof geld. Is dat altijd Bijbels en reformatorisch??? Graag jullie antwoord daarop!
We hoeven in dat opzicht niet alleen naar campinghouders te denken, te denken valt aan hen die merkkleding verkopen etc etc, maar dan nog is het zo dat je zakelijk gezien toch gewoon mag zorgen voor winst,
nounou... ik heb er gewoond en nu niet meer maar ook daaraan zitten veel nadelen... wees maar blij dat je daar woont want hier is het ook niet alles... vooral als je kinderen op moet voeden.Mister schreef:Hoeft natuurlijk niet op ervaringen persé vast te zitten. Als je in hartje Biblebelt woont is het ook wel eens fijn om daar uit te zijn.
:mrgreen:
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
capinghouders
Met grof geld bedoel ik ongeveer wat de Heidelberger zegt in die zondag waar de passage in voorkomt: el, maat, gewicht en nou komt het: woeker. Werkelijk, ik weet dit van zeer nabij: er worden woekerwinsten gemaakt onder de naam refo. Inderdaad, één van jullie schreef over kledingzaken: ook daarvan kan je alleen maar als vrouw zijnde in VERwarring raken. Bij werledse zaken betaal je voor dezelfde kwaliteit soms bijna de helft minder. Uibuiten wordt zoiets ook wel eens genoemd...
Re: capinghouders
ik verbaas én erger me ook al heel lang aan dat soort "oplichting", want iets anders zou ik het niet kunnen noemen. voor eenzelfde kwaliteit 50 tot 90% méér vragen, alleen omdat het een "refo-zaak" is....claus schreef:Met grof geld bedoel ik ongeveer wat de Heidelberger zegt in die zondag waar de passage in voorkomt: el, maat, gewicht en nou komt het: woeker. Werkelijk, ik weet dit van zeer nabij: er worden woekerwinsten gemaakt onder de naam refo. Inderdaad, één van jullie schreef over kledingzaken: ook daarvan kan je alleen maar als vrouw zijnde in VERwarring raken. Bij werledse zaken betaal je voor dezelfde kwaliteit soms bijna de helft minder. Uibuiten wordt zoiets ook wel eens genoemd...
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
- JolandaOudshoorn
- Berichten: 11271
- Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
- Locatie: Groot Ammers
Ik woon in een stukkie Biblebelt en ik vind het prima zo!!!albion schreef:nounou... ik heb er gewoond en nu niet meer maar ook daaraan zitten veel nadelen... wees maar blij dat je daar woont want hier is het ook niet alles... vooral als je kinderen op moet voeden.Mister schreef:Hoeft natuurlijk niet op ervaringen persé vast te zitten. Als je in hartje Biblebelt woont is het ook wel eens fijn om daar uit te zijn.
:mrgreen:
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Re: capinghouders
dit is niet helemaal terecht Claus. bij 'wereldse'zaken waar dezelfde merken of merken met kwalitatief (betere) stoffen worden verkocht betaal je evenveel. Die hebben nl richtprijzen waar men zich aan houden moet. Dus als je nou iets van laten we zeggen mc gregor bij 'college'of 'rosedale'of een zaak midden in de stad, met een 'wereldse'eigenaar dan betaal je hetzelfde.claus schreef:Met grof geld bedoel ik ongeveer wat de Heidelberger zegt in die zondag waar de passage in voorkomt: el, maat, gewicht en nou komt het: woeker. Werkelijk, ik weet dit van zeer nabij: er worden woekerwinsten gemaakt onder de naam refo. Inderdaad, één van jullie schreef over kledingzaken: ook daarvan kan je alleen maar als vrouw zijnde in VERwarring raken. Bij werledse zaken betaal je voor dezelfde kwaliteit soms bijna de helft minder. Uibuiten wordt zoiets ook wel eens genoemd...
Over het algemeen is er wat onbegrip voor de wat duurdere kleding die ook door 'refobazen'worden verkocht. Vergeet niet dat de stoffen die ingekocht worden over het algemeen van duurzamere kwaliteit zijn. Daarbij komt de modellering en de 'snit'van de kleding... ja dat heeft nou eenmaal een prijskaartje.
wat betreft dat uitbuiten, zo kun je er over denken, maar zal niet altijd terecht zijn. Helaas zal woeker ook onder refo s plaatsvinden,
maar we mogen mensen met goede handelsgeest die winst maken niet als woekeraars of uitbuiters bestempelen.
Daarbij komt ook nog, wat doet men met de winst? Mag het personeel meedelen, wordt er door de 'baas'ook aan minderbedeelden gedacht....
Goed lezen mensen: ik schrijf dat het ook wel eens fijn is om eruit te zijn. Verder heb ik het er dus prima naar m'n zin... meestal... :JolandaOudshoorn schreef:Ik woon in een stukkie Biblebelt en ik vind het prima zo!!!albion schreef:nounou... ik heb er gewoond en nu niet meer maar ook daaraan zitten veel nadelen... wees maar blij dat je daar woont want hier is het ook niet alles... vooral als je kinderen op moet voeden.Mister schreef:Hoeft natuurlijk niet op ervaringen persé vast te zitten. Als je in hartje Biblebelt woont is het ook wel eens fijn om daar uit te zijn.
:mrgreen: