Hoho, ik zeg niet dat vrijwilligerswerk goed is, en werk slecht. Het is beide slecht, als het ten koste gaat van de kinders.Zita schreef:hoho, dit zegt iets over algemeenheden. Er zijn zat vrouwen die zeer geschikt zijn voor werk buitenshuis, die stressbestendig zijn, die goed kunnen omgaan met organisatiestructuren et cetera. Dit is geen argument om voor iedere vrouw buitenshuis werken af te wijzen.memento schreef: Ook wetenschappelijk (psychologisch, sociologisch) onderzoek toont aan dat de man meer geschikt is voor werk buitenshuis (meer stressbestendig, beter kunnen omgaan met organisatie-structuren, etc), en de vrouw meer geschikt is voor werk thuis (meer sociale gaven)
Het verhaal over het vrijwilligerswerk vind ik in deze discussie ook wat vreemd. De vrouw moet zorgen voor haar kinderen en kan dus niet buitenshuis werken. Dat mag opeens wel als zij er niet voor betaald wordt. Oké, ik snap heus wel dat een vrouw-met-betaald-werk weinig tijd heeft voor vrijwilligerswerk, maar je kunt volgens mij niet vanwege het zorg-argument betaald werk afwijzen en vrijwilligerswerk omarmen.
Ik lijk nu wel een geweldige feministe, maar da's niet zo :mrgreen: . Ik geloof dat vanuit de Bijbel de vrouw de eerstaangewezene is om voor de kinderen te zorgen, maar voer die discussie aub vanuit de Bijbel en niet op grond van allerlei rare kronkels.
Wat ik wél zeg is dat de moeder er in de eerste plaats moet zijn voor de kinderen (waarvoor zij volgens de scheppings-orde ook het meest geschikt is, meer dan de man). Als ze daarnaast nog tijd over heeft om te werken (als de kinderen naar school zijn, tijdens schooltijd, ik ben tegen het ergens dumpen vd kinderen tbh werk, of moeders die niet thuiszijn als de kinders uit school komen) heb ik daar niets op tegen. Maar ik moet de eerste werkende moeder nog tegenkomen, die niet óf klaagt dat ze het razend druk heeft, óf die de kinderen niet ergens dumpt.