Heel de Bijbel lezen in 2008

Kislev

Bericht door Kislev »

--dubbelpost--
Laatst gewijzigd door Kislev op 08 jan 2008, 10:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Kislev

Bericht door Kislev »

Marco schreef: Ik ook. Want sommige schriftgedeelten zijn gedichten.
Tsja, zo denk ik er ook over. In sommige profeten zie je bijvoorbeeld opeens een stuk ingesprongen staan, een stukje gedicht/poezie er tussendoor. Of de psalmen in de NBV bijvoorbeeld, die worden niet aan een stuk neergezet maar als afzonderlijke gedeelten. Maar ja, ga dat maar eens aankaarten bij de GBS. Allemaal vijandschap en de moderne mens die het allemaal makkelijker en aantrekkelijker wil hebben etc. etc.

Dit is toch een prachtige opmaak (Naardense Bijbel):
http://naardensebijbel.nl/psalm_pop.php?psalm=23
freek

Bericht door freek »

Kislev schreef:
En een prachtige vertaling!!
Aleph

Bericht door Aleph »

Kislev schreef:
Marco schreef: Ik ook. Want sommige schriftgedeelten zijn gedichten.
Tsja, zo denk ik er ook over. In sommige profeten zie je bijvoorbeeld opeens een stuk ingesprongen staan, een stukje gedicht/poezie er tussendoor. Of de psalmen in de NBV bijvoorbeeld, die worden niet aan een stuk neergezet maar als afzonderlijke gedeelten. Maar ja, ga dat maar eens aankaarten bij de GBS. Allemaal vijandschap en de moderne mens die het allemaal makkelijker en aantrekkelijker wil hebben etc. etc.

Inderdaad, dan moet je dat wel aankaarten bij de GBS; stuur een brief met je wensen.
Misschien vandaag.
Kislev

Bericht door Kislev »

-dubbelpost--
Laatst gewijzigd door Kislev op 08 jan 2008, 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Kislev

Bericht door Kislev »

Nou, dat viel niet mee vandaag Jozua 6 t/m 10. En dan heb ik het niet over de lengte.
Die Gibionieten mag ik wel eigenlijk.
Joortje

Bericht door Joortje »

Ja, wat zou jij doen als je weet dat je stad binnen niet al te lange tijd waarschijnlijk met de grond gelijk gemaakt zal worden?

Ik had echt zoiets van: Wow, al die onschuldige mensen (al waren het heidenen) zomaar even afgemaakt, omdat het land aan het volk Israël beloofd was.. Moet je nu toch niet meemaken?
Aleph

Bericht door Aleph »

Dat is een moelijke geschiedenisles vandaag. Bij die inwoners van Gibeon moest ik denken aan Machiavelli - echt listig.
Misschien vandaag.
Kislev

Bericht door Kislev »

Tsja, het leert iig dat God de zonden hoog opneemt. Want de zonden van de inwoners van Kanaan was dusdanig voor Gods aangezicht opgeklomen dat het met wortel en tak werd uitgeroeid.
zusterelly

Bericht door zusterelly »

Ik ben heel beniewd... Hoe gaat het met het lezen van de bijbel in 1 jaar?
Kun je het volhouden? Het zijn soms best lange bijbelgedeeltes. Hoe ervaar je het?
Ik heb het ook geprobeerd. Het bijbelleesrooster wat ik gebruikte heette:Tijd voor Jezus.
Ik ben al vrij snel gestrand :oops: Dat was toen het bijbelboek Job aan de beurt was :oops: :oops:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook helemaal niet fijn vond om op deze manier de bijbel te lezen. Het voelde nogal aan als dwang, prestatiegericht. Ik had (gunde mezelf) niet de tijd om lang stil te staan bij de bijbelgedeeltes. Mezelf af te vragen: Wat wil de Heere God mij hiermee zeggen....
Unionist

Bericht door Unionist »

Joortje schreef:Ja, wat zou jij doen als je weet dat je stad binnen niet al te lange tijd waarschijnlijk met de grond gelijk gemaakt zal worden?

Ik had echt zoiets van: Wow, al die onschuldige mensen (al waren het heidenen) zomaar even afgemaakt, omdat het land aan het volk Israël beloofd was.. Moet je nu toch niet meemaken?
Dan zou je Ben Hobrink eens moeten lezen wat een levensstijl die mensen erop na hielden. Zo onschuldig waren ze niet.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Unionist schreef:
Joortje schreef:Ja, wat zou jij doen als je weet dat je stad binnen niet al te lange tijd waarschijnlijk met de grond gelijk gemaakt zal worden?

Dan zou je Ben Hobrink eens moeten lezen wat een levensstijl die mensen erop na hielden. Zo onschuldig waren ze niet.
Eens kijken hoe lang Nederland nog bestaat :|
Unionist

Bericht door Unionist »

Ik ben blij dat Nederland nog niet zo verziekt is door de zonde (gemiddelde levensverwachting van 30 jaar door geslachtsziekten, baby- en mensenoffers). Het is hier ook erg, maar de Kanaänieten maakten het wel héél bar.
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Unionist schreef:Ik ben blij dat Nederland nog niet zo verziekt is door de zonde (gemiddelde levensverwachting van 30 jaar door geslachtsziekten, baby- en mensenoffers). Het is hier ook erg, maar de Kanaänieten maakten het wel héél bar.
Nee, wij hebben de technologie. Abortus was in die tijd levensgevaarlijk. Vreemdgaan ook. Nu hebben we condooms en zijn de medici een stuk verder. Maar of er werkelijk minder gezondigd wordt? Mensenoffers kennen we niet, maar het zelfmoordcijfer in Nederland is hoog.
Unionist

Bericht door Unionist »

Hobrink schrijft: Het zou weleens kunnen zijn dat het uitroeien van de volken meer mensenlevens gespaard heeft dan wanneer Israël ze had laten leven.

Ik heb niet de indruk dat dat in Nederland het geval is.

Neemt niet weg dat het bloed van onze kinderen die niet geboren mochten worden ook naar de hemel schreeuwt. Maar als de Bijbel bijzondere dingen noemt, moet je dat niet te snel veralgemeniseren. De Egyptenaren en andere Afrikanen bijvoorbeeld waren ook zondig. Toch werden ze niet uitgeroeid.
Plaats reactie