Heel de Bijbel lezen in 2008
Tsja, zo denk ik er ook over. In sommige profeten zie je bijvoorbeeld opeens een stuk ingesprongen staan, een stukje gedicht/poezie er tussendoor. Of de psalmen in de NBV bijvoorbeeld, die worden niet aan een stuk neergezet maar als afzonderlijke gedeelten. Maar ja, ga dat maar eens aankaarten bij de GBS. Allemaal vijandschap en de moderne mens die het allemaal makkelijker en aantrekkelijker wil hebben etc. etc.Marco schreef: Ik ook. Want sommige schriftgedeelten zijn gedichten.
Dit is toch een prachtige opmaak (Naardense Bijbel):
http://naardensebijbel.nl/psalm_pop.php?psalm=23
En een prachtige vertaling!!Kislev schreef:
Inderdaad, dan moet je dat wel aankaarten bij de GBS; stuur een brief met je wensen.Kislev schreef:Tsja, zo denk ik er ook over. In sommige profeten zie je bijvoorbeeld opeens een stuk ingesprongen staan, een stukje gedicht/poezie er tussendoor. Of de psalmen in de NBV bijvoorbeeld, die worden niet aan een stuk neergezet maar als afzonderlijke gedeelten. Maar ja, ga dat maar eens aankaarten bij de GBS. Allemaal vijandschap en de moderne mens die het allemaal makkelijker en aantrekkelijker wil hebben etc. etc.Marco schreef: Ik ook. Want sommige schriftgedeelten zijn gedichten.
Misschien vandaag.
Ja, wat zou jij doen als je weet dat je stad binnen niet al te lange tijd waarschijnlijk met de grond gelijk gemaakt zal worden?
Ik had echt zoiets van: Wow, al die onschuldige mensen (al waren het heidenen) zomaar even afgemaakt, omdat het land aan het volk Israël beloofd was.. Moet je nu toch niet meemaken?
Ik had echt zoiets van: Wow, al die onschuldige mensen (al waren het heidenen) zomaar even afgemaakt, omdat het land aan het volk Israël beloofd was.. Moet je nu toch niet meemaken?
- zusterelly
Ik ben heel beniewd... Hoe gaat het met het lezen van de bijbel in 1 jaar?
Kun je het volhouden? Het zijn soms best lange bijbelgedeeltes. Hoe ervaar je het?
Ik heb het ook geprobeerd. Het bijbelleesrooster wat ik gebruikte heette:Tijd voor Jezus.
Ik ben al vrij snel gestrand
: Dat was toen het bijbelboek Job aan de beurt was
:
:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook helemaal niet fijn vond om op deze manier de bijbel te lezen. Het voelde nogal aan als dwang, prestatiegericht. Ik had (gunde mezelf) niet de tijd om lang stil te staan bij de bijbelgedeeltes. Mezelf af te vragen: Wat wil de Heere God mij hiermee zeggen....
Kun je het volhouden? Het zijn soms best lange bijbelgedeeltes. Hoe ervaar je het?
Ik heb het ook geprobeerd. Het bijbelleesrooster wat ik gebruikte heette:Tijd voor Jezus.
Ik ben al vrij snel gestrand

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook helemaal niet fijn vond om op deze manier de bijbel te lezen. Het voelde nogal aan als dwang, prestatiegericht. Ik had (gunde mezelf) niet de tijd om lang stil te staan bij de bijbelgedeeltes. Mezelf af te vragen: Wat wil de Heere God mij hiermee zeggen....
Dan zou je Ben Hobrink eens moeten lezen wat een levensstijl die mensen erop na hielden. Zo onschuldig waren ze niet.Joortje schreef:Ja, wat zou jij doen als je weet dat je stad binnen niet al te lange tijd waarschijnlijk met de grond gelijk gemaakt zal worden?
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Eens kijken hoe lang Nederland nog bestaat :|Unionist schreef:Dan zou je Ben Hobrink eens moeten lezen wat een levensstijl die mensen erop na hielden. Zo onschuldig waren ze niet.Joortje schreef:Ja, wat zou jij doen als je weet dat je stad binnen niet al te lange tijd waarschijnlijk met de grond gelijk gemaakt zal worden?
Nee, wij hebben de technologie. Abortus was in die tijd levensgevaarlijk. Vreemdgaan ook. Nu hebben we condooms en zijn de medici een stuk verder. Maar of er werkelijk minder gezondigd wordt? Mensenoffers kennen we niet, maar het zelfmoordcijfer in Nederland is hoog.Unionist schreef:Ik ben blij dat Nederland nog niet zo verziekt is door de zonde (gemiddelde levensverwachting van 30 jaar door geslachtsziekten, baby- en mensenoffers). Het is hier ook erg, maar de Kanaänieten maakten het wel héél bar.
Hobrink schrijft: Het zou weleens kunnen zijn dat het uitroeien van de volken meer mensenlevens gespaard heeft dan wanneer Israël ze had laten leven.
Ik heb niet de indruk dat dat in Nederland het geval is.
Neemt niet weg dat het bloed van onze kinderen die niet geboren mochten worden ook naar de hemel schreeuwt. Maar als de Bijbel bijzondere dingen noemt, moet je dat niet te snel veralgemeniseren. De Egyptenaren en andere Afrikanen bijvoorbeeld waren ook zondig. Toch werden ze niet uitgeroeid.
Ik heb niet de indruk dat dat in Nederland het geval is.
Neemt niet weg dat het bloed van onze kinderen die niet geboren mochten worden ook naar de hemel schreeuwt. Maar als de Bijbel bijzondere dingen noemt, moet je dat niet te snel veralgemeniseren. De Egyptenaren en andere Afrikanen bijvoorbeeld waren ook zondig. Toch werden ze niet uitgeroeid.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)