Dit verhaaltje wat onlangs in NRC Handelsblad heeft gestaan hoorde ik vanavond. Dus autorijden is eigenlijk nog niet eens zo vervuilend :!: Ik wilde eens weten wat jullie daarvan vinden

(Vetgedrukte is mijn toevoeging).aritha schreef:Nou, vleesloze dagen vind ik geen goed idee.
3 dagen per week? Of per jaar?vandendijk schreef:Wie serieus werk maakt van het broeikasprobleem, eet minder vlees. Drie vleesloze dagen doen evenveel als 3 miljoen minder auto’s, schrijven Kim van der Leeuw en Karen Soeters.
Dat klopt. Alleen de gevolgen worden op een profetische manier voorspeld terwijl niemand echt weet of het problemen gaat geven.parsifal schreef:Zie het nadeel van internet en sommige media. Een paar wetenschappers ontkennen dat er een verband is tussen de uitstoot van broeikasgassen en de opwarming van de aarde en gaan hiermee in tegen de heersende gedachte, dat is op zich goed. Zij krijgen echter heel veel aandacht en nu gaan mensen roepen dat dit hele verband onzin is.
Het feit dat er in het verleden meer plotselinge opwarmingen hebben plaatsgevonden zonder broeikasgassen wil niet zeggen dat de broeikasgassen de boel niet versterken en versnellen.
3 per week en het is nog gezond ook.Herman schreef:3 dagen per week? Of per jaar?vandendijk schreef:Wie serieus werk maakt van het broeikasprobleem, eet minder vlees. Drie vleesloze dagen doen evenveel als 3 miljoen minder auto’s, schrijven Kim van der Leeuw en Karen Soeters.
Het is toch 'des refomatorisch' om de koers te kiezen met de kleinste stroming?parsifal schreef:Zie het nadeel van internet en sommige media. Een paar wetenschappers ontkennen dat er een verband is tussen de uitstoot van broeikasgassen en de opwarming van de aarde en gaan hiermee in tegen de heersende gedachte, dat is op zich goed. Zij krijgen echter heel veel aandacht en nu gaan mensen roepen dat dit hele verband onzin is.
Het feit dat er in het verleden meer plotselinge opwarmingen hebben plaatsgevonden zonder broeikasgassen wil niet zeggen dat de broeikasgassen de boel niet versterken en versnellen.