Heel de Bijbel lezen in 2008

Kislev

Bericht door Kislev »

Sorry :oops:
freek

Bericht door freek »

Kislev schreef:Sorry :oops:
Ja daar wordt je klein van he :wink:
Aleph

Bericht door Aleph »

Ik doe ook mee.
Misschien vandaag.
jakobmarin

Bericht door jakobmarin »

Uit "Vechten voor Vreugde' van John Piper heb ik nog een paar suggesties:

- http://www.bible-reading.com/bible-plan.pdf
- Een indeling van M'Cheyne, zie http://www.pesdirect.com/calendar.pdf
- http://www.navpress.com/Assets/PDF/Prod ... 839751.pdf
- http://www.navpress.com/Assets/PDF/Prod ... 839768.pdf (5x5x5minuten)
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Joortje

Bericht door Joortje »

'k Heb Jozua 1-5 gelezen vandaag, maar het is best een eind hoor :-) Meestal lees ik niet van die grote Bijbelgedeelten, maar anders krijg je de Bijbel nooit in helemaal gelezen natuurlijk, in één jaartje!

'k Heb het rooster heb ik al uitgeprint en wel bij m'n Bijbel liggen, ik ben vast van plan om het nu eindelijk vol te houden om iedere dag een bijbelgedeelte te lezen!
Joortje

Bericht door Joortje »

'k Heb Jozua 1-5 gelezen vandaag, maar het is best een eind hoor :-) Meestal lees ik niet van die grote Bijbelgedeelten, maar anders krijg je de Bijbel nooit in helemaal gelezen natuurlijk, in één jaartje!

'k Heb het rooster heb ik al uitgeprint en wel bij m'n Bijbel liggen, ik ben vast van plan om het nu eindelijk vol te houden om iedere dag een bijbelgedeelte te lezen!
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Joortje schreef:'k Heb Jozua 1-5 gelezen vandaag, maar het is best een eind hoor :-) Meestal lees ik niet van die grote Bijbelgedeelten, maar anders krijg je de Bijbel nooit in helemaal gelezen natuurlijk, in één jaartje!

Bij Jozua is het boekje van ds Den Butter zeer aan te bevelen. Hij maakt heel goed duidelijk dat ook in een wat 'dor' boek als Jozua veel lessen voor ons liggen.
Marco

Bericht door Marco »

Zita schreef:
Joortje schreef:'k Heb Jozua 1-5 gelezen vandaag, maar het is best een eind hoor :-) Meestal lees ik niet van die grote Bijbelgedeelten, maar anders krijg je de Bijbel nooit in helemaal gelezen natuurlijk, in één jaartje!

Bij Jozua is het boekje van ds Den Butter zeer aan te bevelen. Hij maakt heel goed duidelijk dat ook in een wat 'dor' boek als Jozua veel lessen voor ons liggen.
Heeft die ook nog commentaar over die laatste paar verzen van joz.5?
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Marco schreef:
Zita schreef:

Heeft die ook nog commentaar over die laatste paar verzen van joz.5?
Ja, daar was een redelijk uitgebreid commentaar op. Helaas ben ik het boek nu even kwijt :cry: , zodra ik het weer gevonden heb, zal ik het posten.
Marco

Bericht door Marco »

Joortje schreef:Meestal lees ik niet van die grote Bijbelgedeelten
Ga maar vast oefenen dan, voor 8 oktober ;-)
Joortje

Bericht door Joortje »

Marco schreef:
Joortje schreef:Meestal lees ik niet van die grote Bijbelgedeelten
Ga maar vast oefenen dan, voor 8 oktober ;-)
:-) Zal ik doen hoor! Vandaag was 't ook geen kort stukje!
mentos

Bericht door mentos »

Joortje schreef:Vandaag was 't ook geen kort stukje!
Vandaag wel. Toch niet zo goed verdeeld, geloof ik...
Getob is als een schommelstoel: het houdt je bezig, maar het brengt je nergens...!!
Vincent

Bericht door Vincent »

Mooi als mensen dat nog echt volhouden ook. Ik probeer iedere dag in de trein een stukje te lezen zowel als s' avonds voordat ik ga slapen. Bij bepaalde bijbelboeken pak ik wel een commentaar (Studiebijbel van dr. Paul e.a. bijv.), bij weer andere bijbelboeken leidt dat alleen maar af. Ook is de lengte van het gelezen schriftgedeelte nogal variabel.
Aleph

Bericht door Aleph »

Tja, ik vind de lengte eigenlijk niet zo interessant; je had er toch ook niet aan moeten denken dat je alleen maar Jes. 1 - 4 had moeten lezen?
Misschien vandaag.
Joortje

Bericht door Joortje »

Lengte doet er niet toe hoor! Ik lees met gretigheid, 't is alleen dat ik voorheen altijd kortere stukjes las, maar nu zet ik m'n wekker gewoon op tijd!
Plaats reactie