Opzoek naar : M. Luther - Over de knechtelijke wil
Opzoek naar : M. Luther - Over de knechtelijke wil
Heeft iemand mischien het volgende boek te koop of weet waar ik deze kan kopen:
M. Luther - Over de knechtelijke wil ?
Re: Opzoek naar : M. Luther - Over de knechtelijke wil
op boekwinkeltjes.nl staan er twee, maar die zijn wel een beetje duur.mayflower schreef:Heeft iemand mischien het volgende boek te koop of weet waar ik deze kan kopen:

Edit: ds. Van der Want uit Schiedam biedt zijn exemplaar blijkbaar ook te koop aan, zie zijn advertentie op http://vraagenaanbod.erdeetref.nl/index ... ted_by=758
Hartelijk dank Zita voor de links, maar de prijzen zijn inderdaad wat duur. De meeste uitgaves lees ik zijn van 1876. Ik dacht dat er ook een latere uitgave is geweest in de 20 eeuw, weet iemand hier wat van ?Zita schreef:op boekwinkeltjes.nl staan er twee, maar die zijn wel een beetje duur.mayflower schreef:Heeft iemand mischien het volgende boek te koop of weet waar ik deze kan kopen:
M. Luther - Over de knechtelijke wil ?:
Edit: ds. Van der Want uit Schiedam biedt zijn exemplaar blijkbaar ook te koop aan, zie zijn advertentie op http://vraagenaanbod.erdeetref.nl/index ... ted_by=758
...en nog eentje, maar ook deze is uit 1872: http://www.marktnet.nl/Maarten-Luther-D ... 804858.htmmayflower schreef:Hartelijk dank Zita voor de links, maar de prijzen zijn inderdaad wat duur. De meeste uitgaves lees ik zijn van 1876. Ik dacht dat er ook een latere uitgave is geweest in de 20 eeuw, weet iemand hier wat van ?Zita schreef:op boekwinkeltjes.nl staan er twee, maar die zijn wel een beetje duur.mayflower schreef:Heeft iemand mischien het volgende boek te koop of weet waar ik deze kan kopen:
M. Luther - Over de knechtelijke wil ?:
Eigenlijk zou het een aanwinst zijn om dit boek in een eigentijdse uitgave opnieuw uit te geven. Ik hoop dat één van 'onze' uitgevers zich geroepen voelt om dat ooit nog te doen. Ik heb namelijk wel eens het idee dat Luther de vrije wil véél krachtiger en effectiever aangepakt heeft dan onze Dordtse vaderen dat deden.memento schreef:Als je Engels kent, kan je beter die nemen. Met name de uitgave met het voorwoord van J.I. Packer kan ik aanraden, alleen het voorwoord (> 30 pagina's) is de aanschafprijs al meer dan waard
De titel in het engels is: The bondage of the Will
Lees m eerst maar eens, voordat je dat zo hard zegt. Luther is soms erg ongenuanceerd, terwijl Dordt m.i. juist wel genuanceerd isfreek schreef:Eigenlijk zou het een aanwinst zijn om dit boek in een eigentijdse uitgave opnieuw uit te geven. Ik hoop dat één van 'onze' uitgevers zich geroepen voelt om dat ooit nog te doen. Ik heb namelijk wel eens het idee dat Luther de vrije wil véél krachtiger en effectiever aangepakt heeft dan onze Dordtse vaderen dat deden.memento schreef:Als je Engels kent, kan je beter die nemen. Met name de uitgave met het voorwoord van J.I. Packer kan ik aanraden, alleen het voorwoord (> 30 pagina's) is de aanschafprijs al meer dan waard
Neemt niet weg dat het goed en nuttig is, dit boekje te lezen
Het gaat me meer om het idee dat je de vrije wil beter kunt bestrijden met de bijbelse leer van de geknechte wil, dan met ideeën over predestinatie. Dat Luther het misschien wat ongenuanceerd doet is mogelijk; ik het het boek idd nog niet gelezen. Ik bedoel overigens ook niet dat dit mijn vaststaande mening is, maar het is zomaar een overweging.memento schreef:Lees m eerst maar eens, voordat je dat zo hard zegt. Luther is soms erg ongenuanceerd, terwijl Dordt m.i. juist wel genuanceerd isfreek schreef:Eigenlijk zou het een aanwinst zijn om dit boek in een eigentijdse uitgave opnieuw uit te geven. Ik hoop dat één van 'onze' uitgevers zich geroepen voelt om dat ooit nog te doen. Ik heb namelijk wel eens het idee dat Luther de vrije wil véél krachtiger en effectiever aangepakt heeft dan onze Dordtse vaderen dat deden.memento schreef:Als je Engels kent, kan je beter die nemen. Met name de uitgave met het voorwoord van J.I. Packer kan ik aanraden, alleen het voorwoord (> 30 pagina's) is de aanschafprijs al meer dan waard
Neemt niet weg dat het goed en nuttig is, dit boekje te lezen
-
Inderdaad, er is een uitgave uit 1973 door "Tolle-Lege", Bleiswijk.mayflower schreef:... De meeste uitgaves lees ik zijn van 1876. Ik dacht dat er ook een latere uitgave is geweest in de 20 eeuw, weet iemand hier wat van ?
Het titelblad vermeldt: "In het hedendaags Nederlands bewerkt met ongewijzigde inhoud door C.C. van der Geer-De Ruiter."
Zonderling
Bedankt :!:Zonderling schreef:Inderdaad, er is een uitgave uit 1973 door "Tolle-Lege", Bleiswijk.mayflower schreef:... De meeste uitgaves lees ik zijn van 1876. Ik dacht dat er ook een latere uitgave is geweest in de 20 eeuw, weet iemand hier wat van ?
Het titelblad vermeldt: "In het hedendaags Nederlands bewerkt met ongewijzigde inhoud door C.C. van der Geer-De Ruiter."
Zonderling
Daar wordt op dit moment aan gewerkt.freek schreef:Eigenlijk zou het een aanwinst zijn om dit boek in een eigentijdse uitgave opnieuw uit te geven. Ik hoop dat één van 'onze' uitgevers zich geroepen voelt om dat ooit nog te doen. Ik heb namelijk wel eens het idee dat Luther de vrije wil véél krachtiger en effectiever aangepakt heeft dan onze Dordtse vaderen dat deden.memento schreef:Als je Engels kent, kan je beter die nemen. Met name de uitgave met het voorwoord van J.I. Packer kan ik aanraden, alleen het voorwoord (> 30 pagina's) is de aanschafprijs al meer dan waard
Wow, dat is fijn om te horen! Weet je ook wie de uitgever is of heb je nog meer info. ?jmpavo schreef:Daar wordt op dit moment aan gewerkt.freek schreef:Eigenlijk zou het een aanwinst zijn om dit boek in een eigentijdse uitgave opnieuw uit te geven. Ik hoop dat één van 'onze' uitgevers zich geroepen voelt om dat ooit nog te doen. Ik heb namelijk wel eens het idee dat Luther de vrije wil véél krachtiger en effectiever aangepakt heeft dan onze Dordtse vaderen dat deden.memento schreef:Als je Engels kent, kan je beter die nemen. Met name de uitgave met het voorwoord van J.I. Packer kan ik aanraden, alleen het voorwoord (> 30 pagina's) is de aanschafprijs al meer dan waard
Heel goed :!:jmpavo schreef:Daar wordt op dit moment aan gewerkt.freek schreef:Eigenlijk zou het een aanwinst zijn om dit boek in een eigentijdse uitgave opnieuw uit te geven. Ik hoop dat één van 'onze' uitgevers zich geroepen voelt om dat ooit nog te doen. Ik heb namelijk wel eens het idee dat Luther de vrije wil véél krachtiger en effectiever aangepakt heeft dan onze Dordtse vaderen dat deden.memento schreef:Als je Engels kent, kan je beter die nemen. Met name de uitgave met het voorwoord van J.I. Packer kan ik aanraden, alleen het voorwoord (> 30 pagina's) is de aanschafprijs al meer dan waard
Wie is daar mee bezig?jmpavo schreef:Daar wordt op dit moment aan gewerkt.freek schreef:Eigenlijk zou het een aanwinst zijn om dit boek in een eigentijdse uitgave opnieuw uit te geven. Ik hoop dat één van 'onze' uitgevers zich geroepen voelt om dat ooit nog te doen. Ik heb namelijk wel eens het idee dat Luther de vrije wil véél krachtiger en effectiever aangepakt heeft dan onze Dordtse vaderen dat deden.memento schreef:Als je Engels kent, kan je beter die nemen. Met name de uitgave met het voorwoord van J.I. Packer kan ik aanraden, alleen het voorwoord (> 30 pagina's) is de aanschafprijs al meer dan waard
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.