Folder Dixons, wat doen wij?

JolandaOudshoorn

Folder Dixons, wat doen wij?

Bericht door JolandaOudshoorn »

Folder Dixons valt verkeerd bij christenen
Uitgegeven: 17 december 2007 21:37
Laatst gewijzigd: 17 december 2007 21:39

AMSTERDAM - Diverse christelijke organisaties dienen een klacht in bij de Reclame Code Commissie om een kersteditie van een reclamefolder van elektronicabedrijf Dixons. In de folder staat een aantal cartoons die gaan over de geboorte van Jezus.

Zo zijn de drie wijzen uit het oosten te zien die met een TomTom de weg naar de geboorteplek van Jezus proberen te vinden. Voorzitter Bert Dorenbos van de stichting Schreeuw om Leven zegt dat de prenten kwetsend zijn.

Spelcomputer

Op een andere prent is te zien hoe Jezus in zijn kribbe op een iPod naar 'I'm dreaming of a white Christmas' luistert. Weer een ander toont een herder die op een spelcomputer speelt.

Volgens Dorenbos is het 'gevaarlijk' als alles dat te maken heeft met de bijbel 'blasfemisch' wordt gebruikt. "Vooral in de kersttijd ligt dat gevoelig. Er zijn grenzen."

Signaal

Volgens Dorenbos wordt de klacht nu samen met de vereniging Bijbel en Onderwijs ingediend. Volgens de voorzitter bereiden ook andere organisaties een klacht voor. Hoewel de folder waarschijnlijk al gedistribueerd is, wil Dorenbos een signaal afgeven voor volgende campagnes.

Dixons was maandagavond niet bereikbaar voor commentaar.

(c) Novum
Ik weet, mijn Verlosser leeft
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Goed idee om iets te doen Jolanda, ik ga erover nadenken en geef later nog reactie! Tenzij iemand anders al een goed idee heeft.....
jvdg

Bericht door jvdg »

MarthaMartha schreef:Goed idee om iets te doen Jolanda, ik ga erover nadenken en geef later nog reactie! Tenzij iemand anders al een goed idee heeft.....
We moeten reageren.........

Maar anderzijds denk ik aan het toekeren van de andere wang......
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

dat kan als we op onze eigen wang geslagen worden, maar nu wordt Christus op de wang geslagen......
jvdg

Bericht door jvdg »

MarthaMartha schreef:dat kan als we op onze eigen wang geslagen worden, maar nu wordt Christus op de wang geslagen......
Ootmoed, ootmoed en nog eens ootmoed.

Zullen wij ooit begrijpen wat Hij, als de Zoon van God, heeft geleden voor de zonden/vijandschap van Zijn vijanden die HIJ lief had?
Vrijheid

Bericht door Vrijheid »

Ootmoed is altijd een teken van zwakte in deze,als er blasfemie in het spel is zal men ten strijde moeten trekken als een goede en moedige kruisvaarder. Men kan nooit toelaten dat Jezus de Christus beledigd wordt;Dixon zal het veld moeten ruimen.Het kruisvaandel zal ook in deze zaak ter overwinnig wapperen .
jakobmarin

Bericht door jakobmarin »

Wie heeft er contacten bij http://www.sgpjongeren.nl/, die moeten daar toch ook iets in kunnen betekenen?
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Rochus

Bericht door Rochus »

jvdg schreef:
MarthaMartha schreef:dat kan als we op onze eigen wang geslagen worden, maar nu wordt Christus op de wang geslagen......
Ootmoed, ootmoed en nog eens ootmoed.

Zullen wij ooit begrijpen wat Hij, als de Zoon van God, heeft geleden voor de zonden/vijandschap van Zijn vijanden die HIJ lief had?
Is het bijbels om alles te laten gebeuren en er niets van te zeggen / geen ruchtbaarheid aan te geven?
In hoeverre heeft de mens ten opzichte van de medemens verantwoordelijkheid wat betreft het ontheiligen van de naam van onze God.
Ootmoed is zeker bijbels. Maar alles klakkeloos accepteren is volgens mij ook niet juist.
helma

Bericht door helma »

Josephus

Bericht door Josephus »

helma schreef:http://www.dixons.nl/Klantenservice/FCSformulier.aspx

ik heb hier een reactie geplaatst
Dat is inderdaad een goed idee. Daarnaast: Dixons gewoon (tijdelijk of permanent) boycotten.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Rens

Bericht door Rens »

Wáár blijven de christenen, nu er spotprenten over Jezus verschijnen?

We hebben iig niet die verbetenheid in het verdedigen van Zijn Naam zoals de moslims mbt tot Mohammed...............in dier voege kunnen we er als christenen nog wel een punt aan zuigen en een voorbeeld aan nemen (uitgezonderd het geweld).
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Daphne

Bericht door Daphne »

Rens schreef:Wáár blijven de christenen, nu er spotprenten over Jezus verschijnen?

We hebben iig niet die verbetenheid in het verdedigen van Zijn Naam zoals de moslims mbt tot Mohammed...............in dier voege kunnen we er als christenen nog wel een punt aan zuigen en een voorbeeld aan nemen (uitgezonderd het geweld).
Wat denk je van de Bond tegen het vloeken Rens? In dit geval de stichting Schreeuw om leven? Redbull kan soms ook zo gigantisch over de streep gaan. Ik zag een aantal weken ook een spot reclame van RedBull ook over de geboorte van Christus. Daar kreeg een herder (volgens mij) vleugeltjes en de engelen zongen een verbastering van het ere zij God... Schokkend vond ik dat. Heb deze reclame nooit meer gezien na die ene keer... Ik vermoed dat er vele klachten zijn gekomen ondermeer van de Bond tegen het Vloeken.
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Vrijheid

Bericht door Vrijheid »

Rens schreef:Wáár blijven de christenen, nu er spotprenten over Jezus verschijnen?

Jezus gebruikte ook geweld bij het schoon vegen van de tempel,in die navolging hadden Zijn navolgers allang op moeten trekken naar de winkels van Dixon,het kan nog steeds.

Het gaat om de Eer van God en Zijn Zoon Jezus Christus.
rekcor

Bericht door rekcor »

Vrijheid schreef:Het gaat om de Eer van God en Zijn Zoon Jezus Christus.
In tegenstelling tot menig persoon in andere geloven, gaan wij Christenen er nog altijd vanuit dat God voor Zichzelf op kan komen. Natuurlijk moeten we protesteren, maar op een liefdevolle manier.

En een filiaal van de Dixons is niet te vergelijken met de tempel van God.
parsifal

Bericht door parsifal »

Vrijheid schreef:

Jezus gebruikte ook geweld bij het schoon vegen van de tempel,in die navolging hadden Zijn navolgers allang op moeten trekken naar de winkels van Dixon,het kan nog steeds.

Het gaat om de Eer van God en Zijn Zoon Jezus Christus.
Dixons is de tempel niet, en geweld gebruiken komt vaak zo over alsof je gelooft dat God Zelf niet kan ingrijpen. Met praten kom je misschien ook nog wel een eind.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Plaats reactie