invulling Christelijke feesten voor kinderen

Daphne

Bericht door Daphne »

freek schreef:
Daphne schreef:
Rens schreef:
JolandaOudshoorn schreef:............... en steken elke zondag een kaarsje extra aan.
Roomse trekjes in Reformatorisch Nederland???? :mrgreen:
Jup, volgende week kiezen wij de paus! Cool he? Ik heb gesolliciteerd! Als jullie geluk hebben... dan kennen jullie de volgende pkn paus!
Welke kleur rook komt er uit de schoorsteen van de Sint Jan? De kleur van het nieuwe kerkelijke jaar misschien?
Tja Freek, je moet me toch gelijk gevend dat de St. Jan (overigens grappig dat je dit exact weet... :shock: :roll: ) een van oorsprong RKK is... dus ja... die geest is er blijkbaar nogsteeds in dat t alles naar Wierrook gaat ruiken en zodoende paarse rook uit de schoorsteen komt...

(Als we nog op osw hadden gezeten had ik smile :stupid: neergezet.... )
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
uitgeworpen

Bericht door uitgeworpen »

Ik moet nog een mooie adventskalender kopen.
Het gebed is de gouden sleutel die de poort der genade kan openen.
freek

Bericht door freek »

Daphne schreef:
freek schreef:
Daphne schreef:
Rens schreef: Roomse trekjes in Reformatorisch Nederland???? :mrgreen:
Jup, volgende week kiezen wij de paus! Cool he? Ik heb gesolliciteerd! Als jullie geluk hebben... dan kennen jullie de volgende pkn paus!
Welke kleur rook komt er uit de schoorsteen van de Sint Jan? De kleur van het nieuwe kerkelijke jaar misschien?
Tja Freek, je moet me toch gelijk gevend dat de St. Jan (overigens grappig dat je dit exact weet... :shock: :roll: ) een van oorsprong RKK is... dus ja... die geest is er blijkbaar nogsteeds in dat t alles naar Wierrook gaat ruiken en zodoende paarse rook uit de schoorsteen komt...

(Als we nog op osw hadden gezeten had ik smile :stupid: neergezet.... )
En bedankt he!

Niet dat ik mezelf nou zo humoristisch vind, maar jij hebt wel erg weinig gevoel voor humor... :roll:
jvdg

Bericht door jvdg »

Daphne schreef: Tja Freek, je moet me toch gelijk gevend dat de St. Jan (overigens grappig dat je dit exact weet... :shock: :roll: ) een van oorsprong RKK is... )
Verreweg de meeste kerkgebouwen zijn van oorsprong rooms hoor.....
Daphne

Bericht door Daphne »

freek schreef:Niet dat ik mezelf nou zo humoristisch vind, maar jij hebt wel erg weinig gevoel voor humor... :roll:
Ik weet ´t :D
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
freek

Bericht door freek »

Daphne schreef:
freek schreef:Niet dat ik mezelf nou zo humoristisch vind, maar jij hebt wel erg weinig gevoel voor humor... :roll:
Ik weet ´t :D
Okeej :wink: En dat van die Sint Jan was maar een gokje :)
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

uitgeworpen schreef:Ik moet nog een mooie adventskalender kopen.
Die vin dik zo lastig om te vinden. Ik hou niet zo van de Bob de bouwer kalenders enz. Ik wilde er dit jaar een zelf maken, maar ja, ik wilde zooo veel
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Daphne

Bericht door Daphne »

freek schreef: En dat van die Sint Jan was maar een gokje :)
Wel n goeie gok we hebben hier in Gouda zo'n kleine 32 kerkgebouwen en zo'n 25 kerkelijke gemeenten... Bravo! Of ben je stiekem een beetje helderziend?? :D :D
vlinder

Bericht door vlinder »

JolandaOudshoorn schreef:
Die vin dik zo lastig om te vinden. Ik hou niet zo van de Bob de bouwer kalenders enz. Ik wilde er dit jaar een zelf maken, maar ja, ik wilde zooo veel
Bij de xenos hadden ze hele mooie. Hier tenminste wel....Ze zullen wel op zijn nu. Raar joh. Evenveel chocolaatjes, even duur in drukkosten, en toch waren degene met disneyplaatjes 1, 10 duurder dan degenen met sneeuw o.i.d.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Josephus

Bericht door Josephus »

JolandaOudshoorn schreef:
Er is een mooie adventskalender van Kerk in Actie. Ik weet alleen niet of ze nog te koop zijn, bij ons ging zondag de laatste de doos uit. Je kunt hem ook online bekijken.

http://www.pkn.nl/adventskalender
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
freek

Bericht door freek »

Wat is het nut van een adventskalender?
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

freek schreef:Wat is het nut van een adventskalender?
Het bewust toeleven naar de Kerst. Voor kinderen is zoiets heel visueels, ze zien dat de dagen minder worden, totdat het grote Feest begint. Met verjaardagen en andere gebeurtenissen (bijv Pasen: de 40-dagentijd) doen wij dat ook wel eens, een aftelkalendertje maken, zodat ze kunnen zien hoeveel nachtjes ze nog moeten slapen. De tijd voor Kerst wordt advent genoemd en daarom heet het adventskalender.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Josephus

Bericht door Josephus »

freek schreef:Wat is het nut van een adventskalender?
Daar is geen algemeen antwoord op te geven, dat zal per persoon verschillen. Ik sluit me bij Jolanda aan (met uitzondering van de kinderen, want zover zijn wij nog niet).
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Plaats reactie