Sinterklaas... wie kent hem niet?

Doe jij aan Sint Nicolaas...??

Ja
28
68%
Nee
12
29%
Misschien denkt hij dit jaar wel eens aan me
1
2%

Totaal aantal stemmen: 41

Rens

Bericht door Rens »

vlinder schreef:
Rens schreef:In het verlengde van Zwarte Piet, ondergaat de moorkop binnekort hetzelfde lot als de negerzoen: ze mogen binnenkort niet meer zo heten wegens discriminatoire gevoelens bij bepaalde bevolkingsgroepen..................dus binne afzienbare tijd is het ook gedáán met Zwarte Piet.

(overigens worden de waarschuwingsborden "werk in uitvoering" langs de wegen binnenkort voorzien van 2 WIT-gekleurde werkers!!!!!!!!!!!!!!!!!!! en wel om dezelfde redenen als boven beschreven...... :? :shock: :x )
Hmm dan heb je weer kans op discriminatie. Eigenlijk moeten ze 1 witten en 1 zwarte erop zetten. :roll:
Die stáán er ook al jaaaaaren op die 2 zwarte poppetjes, alleen maar om reden dat ze dan beter zichtbaar zijn.......................
Laatst gewijzigd door Rens op 04 dec 2007, 16:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
jvdg

Bericht door jvdg »

vlinder schreef:
Rens schreef:In het verlengde van Zwarte Piet, ondergaat de moorkop binnekort hetzelfde lot als de negerzoen: ze mogen binnenkort niet meer zo heten wegens discriminatoire gevoelens bij bepaalde bevolkingsgroepen..................dus binne afzienbare tijd is het ook gedáán met Zwarte Piet.

(overigens worden de waarschuwingsborden "werk in uitvoering" langs de wegen binnenkort voorzien van 2 WIT-gekleurde werkers!!!!!!!!!!!!!!!!!!! en wel om dezelfde redenen als boven beschreven...... :? :shock: :x )
Hmm dan heb je weer kans op discriminatie. Eigenlijk moeten ze 1 witten en 1 zwarte erop zetten. :roll:
En hebben we hier soms geen indianen en chinezen........ 8)

't Wordt nog een file op zo'n bord. :mrgreen:
mentos

Bericht door mentos »

Ik heb zo'n leuke sinterklaas-e-card gevonden, naar wie mag ik hem sturen?
:mrgreen:
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Ze haddeb vorig jaar dacht ik, gekleurde pieten, (roze groen enz.) met dit argument dus. Daar hebben ze toen zoveel kritiek op gekregen dat men nu weer terug is bij de oude vertrouwde zwarte piet.
En uiteindelijk was de commotie rondom de negerzoen ook alleen maar een reclamestunt van buijs
Ik weet, mijn Verlosser leeft
vlinder

Bericht door vlinder »

mentos schreef:Ik heb zo'n leuke sinterklaas-e-card gevonden, naar wie mag ik hem sturen?
:mrgreen:
Naar mij: aniet APENSTAARTJE bitje.net
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Daphne

Bericht door Daphne »

Mister schreef:
Rens schreef:
Mister schreef:Logischerwijze vier ik geen Sinterklaas.
wat is het logische???
Daar mogen we het van Daphne niet over hebben... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
En wat hebben we het gezellig zonder dat theologische geneuzel over SintNicolaas! Geef toe, nog geen onvertogenwoord gevallen!!
Bravo! (*het lijkt me goed als dit topic niet gesloten wordt door een van de mods, puur omdat t een gezellig topic is gebleven!) Bravo!
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Jongere

Bericht door Jongere »

Daphne schreef:
Mister schreef:
Rens schreef:
Mister schreef:Logischerwijze vier ik geen Sinterklaas.
wat is het logische???
En wat hebben we het gezellig zonder dat theologische geneuzel over SintNicolaas! Geef toe, nog geen onvertogenwoord gevallen!!
Bravo! (*het lijkt me goed als dit topic niet gesloten wordt door een van de mods, puur omdat t een gezellig topic is gebleven!) Bravo!
Toch vind ik Sint theologisch gezien echt niet kunnen. Zeg nu zelf, lang haar en een baard. Volgens mij leert de natuur dat anders.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Jongere schreef:
Daphne schreef:
Mister schreef:
Rens schreef: wat is het logische???
Toch vind ik Sint theologisch gezien echt niet kunnen. Zeg nu zelf, lang haar en een baard. Volgens mij leert de natuur dat anders.
Nou mis ik een "ik lig in de deuk" smiley :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Daphne

Bericht door Daphne »

Jongere schreef:Toch vind ik Sint theologisch gezien echt niet kunnen. Zeg nu zelf, lang haar en een baard. Volgens mij leert de natuur dat anders.
Hmmzzz.... je had me bijna uit de tent...MAAR toch nie :o
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Daphne schreef:
Jongere schreef:Toch vind ik Sint theologisch gezien echt niet kunnen. Zeg nu zelf, lang haar en een baard. Volgens mij leert de natuur dat anders.
We blijven ons best doen 8)
Daphne

Bericht door Daphne »

Mister schreef:
Daphne schreef:
We blijven ons best doen 8)
Om de lieve vrede wil he :roll:
rekcor

Bericht door rekcor »

Laat de natuur anders haar gang eens gaan een tijdje, dan zullen we wel eens zien wat de natuur ons leert. :mrgreen:
Daphne

Bericht door Daphne »

'Zwarte Piet ging uit fietsen' is favoriete sintlied
Uitgegeven: 4 december 2007 18:47
Laatst gewijzigd: 4 december 2007 18:52

HILVERSUM - Het meest favoriete sinterklaasliedje aller tijden is 'Zwarte Piet ging uit fietsen'. Dat blijkt uit een stemming onder duizenden ouders en kinderen, uitgevoerd door Z@ppelin.

Het winnende lied kreeg 18 procent van de stemmen. Op nummer twee eindigde 'Zie ginds komt de Stoomboot' en op nummer drie 'De Zak van Sinterklaas'.

Als alleen ouders mochten kiezen ziet de top drie er anders uit dan de top drie van de kinderen. Alleen over de winnaar zijn beide partijen het eens.

Volwassenen

Op nummer twee staat bij de volwassenen 'Zachtjes gaan de Paardenvoetjes'. Op drie staat 'Daar wordt aan de Deur geklopt'.

De kinderen menen dat 'Zie ginds komt de Stoomboot' op een tweede plaats moet staan en 'De Zak van Sinterklaas' op een derde.

De verkiezing van het favoriete sintliedje is gehouden vanaf 18 november. Alleen de traditionele sinterklaasliedjes kwamen aan bod.

(c) ANP

http://www.nu.nl
Daphne

Bericht door Daphne »

rekcor schreef:
Laat de natuur anders haar gang eens gaan een tijdje, dan zullen we wel eens zien wat de natuur ons leert. :mrgreen:
(*Daphne ziet Jongere al voor zich met n enorme witte baard, lang haar en een mijter op...) :shock: :o :lol:
Oude-Waarheid

Bericht door Oude-Waarheid »

Daphne schreef:
rekcor schreef:
(*Daphne ziet Jongere al voor zich met n enorme witte baard, lang haar en een mijter op...) :shock: :o :lol:
Daphne is over een paar dagen een kerstman? i.p.v. zwarte piet
:D
Gesloten