Gereformeerde Gezindte en internet

Plaats reactie
Rens

Gereformeerde Gezindte en internet

Bericht door Rens »

Dat er in de diversiteit van de Ger.Gezindte verschillend gedacht wordt over internet, dat mag bekend zijn.

Ik heb voor de "aardigheid" opgezocht hoeveel gemeenten via internet de eredienst uitzendt............ :

CGK: 45 gemeenten

GerGem: 4

GerGemiNed: 6 via Lukasontvanger (dus ook via internet)

HHK: 13 en 23 via Lukas

OOG en OOGiN: 6 via Lukas

Vg. GerKerk: 1

opvallend nietwaar?
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Jan Klaassen

Bericht door Jan Klaassen »

Nee?
Josephus

Bericht door Josephus »

Je hebt voor het gemak de PKN maar even buiten beschouwing gelaten zeker? :wink:
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Rens

Bericht door Rens »

Josephus schreef:Je hebt voor het gemak de PKN maar even buiten beschouwing gelaten zeker? :wink:
ja, want daar zendt het gros van uit, voorzover ze een aansluiting op een server kunnen betalen................
Moderatorbericht:
astroguy

Re: Gereformeerde Gezindte en internet

Bericht door astroguy »

Rens schreef:Dat er in de diversiteit van de Ger.Gezindte verschillend gedacht wordt over internet, dat mag bekend zijn.

Ik heb voor de "aardigheid" opgezocht hoeveel gemeenten via internet de eredienst uitzendt............ :

CGK: 45 gemeenten

GerGem: 4

GerGemiNed: 6 via Lukasontvanger (dus ook via internet)

HHK: 13 en 23 via Lukas

OOG en OOGiN: 6 via Lukas

Vg. GerKerk: 1

opvallend nietwaar?
Bij die 45 CGK nog gekeken hoeveel daarvan Bewaar het pand zijn en hoeveel van de midden en "linkse" CGK?
Atze
Jan Klaassen

Bericht door Jan Klaassen »

astroguy schreef:Bij die 45 CGK nog gekeken hoeveel daarvan Bewaar het pand zijn en hoeveel van de midden en "linkse" CGK?
Kun je dat zien aan de sites?
astroguy

Bericht door astroguy »

Jan Klaassen schreef:
astroguy schreef:Bij die 45 CGK nog gekeken hoeveel daarvan Bewaar het pand zijn en hoeveel van de midden en "linkse" CGK?
Kun je dat zien aan de sites?
Ik dacht dat het wel bekend was min of meer welke van de CGK meer in het BhP thuisvoelen dan wel elders.
Atze
Rens

Bericht door Rens »

Kijk zelf maar even op Audioserver.nl.................daar waar een huisje bij staat, die heeft een eigen website. Die heb ik niet zitten na te vlooien welke ligging ze hebben, totaal niet interresant. Het gaat mij om het opvallende, want de GerGem van Ede zendt ook uit via internet..........................en Ede dat is toch een deel van de BibleBelt!
Moderatorbericht:
astroguy

Bericht door astroguy »

Rens schreef:Kijk zelf maar even op Audioserver.nl.................daar waar een huisje bij staat, die heeft een eigen website. Die heb ik niet zitten na te vlooien welke ligging ze hebben, totaal niet interresant. Het gaat mij om het opvallende, want de GerGem van Ede zendt ook uit via internet..........................en Ede dat is toch een deel van de BibleBelt!
Ik denk dat het niet zo zeer de "bible belt" ligging de vraag is maar de vraag dat van sommige kerkgenootschappen bekend is dat zij expliciet Internet verbieden of sterk afraden. Dan is het opvallend dat van deze kerken er toch gemeenten zijn die gebruik maken van Internet.
Atze
Rens

Bericht door Rens »

astroguy schreef:
Rens schreef:Kijk zelf maar even op Audioserver.nl.................daar waar een huisje bij staat, die heeft een eigen website. Die heb ik niet zitten na te vlooien welke ligging ze hebben, totaal niet interresant. Het gaat mij om het opvallende, want de GerGem van Ede zendt ook uit via internet..........................en Ede dat is toch een deel van de BibleBelt!
Ik denk dat het niet zo zeer de "bible belt" ligging de vraag is maar de vraag dat van sommige kerkgenootschappen bekend is dat zij expliciet Internet verbieden of sterk afraden. Dan is het opvallend dat van deze kerken er toch gemeenten zijn die gebruik maken van Internet.
de GerGem's in het Westen des Lands zijn over het algemeen wat liberaler qua opvattingen tav een aantal zaken dan die uit de BibleBelt.........
Moderatorbericht:
Rens

Bericht door Rens »

Ter onderstreping.............toen ik een aantal jaren geleden op het punt stond lidmaat te worden van de GerGem in Haarlem, was het bezit van internet totaal geen issue voor de kerkenraad................helaas ontstonden er toen situaties die niet voorzien waren
Moderatorbericht:
Plaats reactie