Beroepingswerk, deel 4
- Wilma van den Berg
Protestantse Kerk in Ned.
Beroepen: te Besoyen (herv. Waalwijk-West), D. van de Streek te Voorthuizen (herv.); te Klundert (herv.), J. Alma te Eethen en Drongelen (herv.); te Ridderkerk (herv. Goede Herderkerk), G. J. van Beek te Puttershoek (herv.); te Ridderkerk (herv. wijk Drievliet-Oostendam), J. H. Lammers te Krimpen aan den IJssel. (herv.); te IJsselmuiden-Grafhorst (herv.; De Hoeksteen), A. H. van Veluw te ’s-Gravenzande (herv.).
Bedankt: voor Wapenveld (herv.), W. Peene te Veen (herv.).
Beroepbaar: kand. mw. B. Boersma te Utrecht.
Hersteld Hervormde Kerk
Beroepen: te Nijkerk-Zwartebroek/Terschuur, C. J. P. van der Bas te Woudenberg.
Geref. Kerken Vrijg.
Beroepen: te Lemelerveld, kand. A. M. Postma te Alkmaar; te Zuidhorn, J. M. van Leeuwen te Spakenburg-Zuid (miss. dienst Congo).
Aangenomen: naar Gent (België), kand. Ph. R. G. de Coster te Gent (België).
Ned. Geref. Kerken
Bedankt: voor Ede, M. Janssens te Utrecht.
Chr. Geref. Kerken
Beroepen: te Amersfoort, R. W. J. Soeters te Leeuwarden.
Aangenomen: naar Leiden, J. Groenleer te Woerden.
Geref. Gemeenten
Beroepen: te Bodegraven, A. T. Vergunst te Carterton (Nieuw-Zeeland); te Ridderkerk-Slikkerveer, J. S. van der Net te Houten; te Yerseke, M. Karens te Werkendam, die bedankte voor Ede
Beroepen: te Besoyen (herv. Waalwijk-West), D. van de Streek te Voorthuizen (herv.); te Klundert (herv.), J. Alma te Eethen en Drongelen (herv.); te Ridderkerk (herv. Goede Herderkerk), G. J. van Beek te Puttershoek (herv.); te Ridderkerk (herv. wijk Drievliet-Oostendam), J. H. Lammers te Krimpen aan den IJssel. (herv.); te IJsselmuiden-Grafhorst (herv.; De Hoeksteen), A. H. van Veluw te ’s-Gravenzande (herv.).
Bedankt: voor Wapenveld (herv.), W. Peene te Veen (herv.).
Beroepbaar: kand. mw. B. Boersma te Utrecht.
Hersteld Hervormde Kerk
Beroepen: te Nijkerk-Zwartebroek/Terschuur, C. J. P. van der Bas te Woudenberg.
Geref. Kerken Vrijg.
Beroepen: te Lemelerveld, kand. A. M. Postma te Alkmaar; te Zuidhorn, J. M. van Leeuwen te Spakenburg-Zuid (miss. dienst Congo).
Aangenomen: naar Gent (België), kand. Ph. R. G. de Coster te Gent (België).
Ned. Geref. Kerken
Chr. Geref. Kerken
Beroepen: te Amersfoort, R. W. J. Soeters te Leeuwarden.
Aangenomen: naar Leiden, J. Groenleer te Woerden.
Geref. Gemeenten
Beroepen: te Bodegraven, A. T. Vergunst te Carterton (Nieuw-Zeeland); te Ridderkerk-Slikkerveer, J. S. van der Net te Houten; te Yerseke, M. Karens te Werkendam, die bedankte voor Ede
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
En ze hadden er in Ede nog zó op gevlast.........:
".....M. Karens te Werkendam, die bedankte voor Ede"
".....M. Karens te Werkendam, die bedankte voor Ede"
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Dan moet je helemaal geen kerstfeest vieren. Net als de Schotten.Oude Paden schreef:Inderdaad Rens!Rens schreef:en hoe ziet JOUW Kerstfeest er uit thuis O.P.??Oude Paden schreef:`Josephus schreef: Ach, voor mij uiteindelijk ook wel. Maar ik denk dat veel kinderen ons dat niet nazeggen...![]()
Volgens mij sta je in zo'n geval bij de meeste kinderen van je nieuwe gemeente meteen al met 1-0 achter...
Ik wist niet dat een predikant op scores werkte!
Laten we helder blijven! Sinterklaas is en blijft een niet Christelijk feest waar het alleen draaid om vrolijkheid, eten, kado's krijgen enz.
We hoeven niet Roomser dan de Paus te zijn, maar we mogen toch wel blijven over en uitdragen dat Sinterklaas geen feest is voor ware Christenen!
Geen enkel versierinkje te vinden.....nee zeker, want dat verwijst naar het heidense van het Zonnewendefeest..................
Enne.. oliebollen hebben ook een heidense afkomst
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
En we hebben er weer een 'criterium' bij.Oude Paden schreef:We hoeven niet Roomser dan de Paus te zijn, maar we mogen toch wel blijven over en uitdragen dat Sinterklaas geen feest is voor ware Christenen!
"Vier jij Sinterklaas?"
"Jazeker!"
"Nou, dan kun je geen christen zijn"!

Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Sinterklaas of SchinterklaasJosephus schreef:En we hebben er weer een 'criterium' bij.Oude Paden schreef:We hoeven niet Roomser dan de Paus te zijn, maar we mogen toch wel blijven over en uitdragen dat Sinterklaas geen feest is voor ware Christenen!
"Vier jij Sinterklaas?"
"Jazeker!"
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Nieuw topic: "Mag je als Christen St. Nicolaasfeest/Kerstfeest/Oud en Nieuw vieren???Josephus schreef:En we hebben er weer een 'criterium' bij.Oude Paden schreef:We hoeven niet Roomser dan de Paus te zijn, maar we mogen toch wel blijven over en uitdragen dat Sinterklaas geen feest is voor ware Christenen!
"Vier jij Sinterklaas?"
"Jazeker!"

Zo kan die wel weer hé??
Moderatorbericht:
- Wilma van den Berg
Beroepingswerk
Beroepen: te Strijen (herv., wijk 1), A. Goedvree te Arnemuiden (herv.).
Bedankt:
voor Barendrecht (herv. gem. BA Immanuëlkerk), A. van Lingen te Kinderdijk-Middelweg (herv.).
Hersteld Hervormde Kerk
Beroepen: te ’s-Grevelduin en Vrijhoeve Capelle: C. M. Visser te Boven-Hardinxveld.
Bedankt:
voor Barneveld e.o., A. den Hartog te Kesteren.
Ned. Geref. Kerken
Geref. Gemeenten
Beroepen: te Rotterdam-IJsselmonde, A. H. Verhoef te St. Catharines (Can.).
Beroepen: te Strijen (herv., wijk 1), A. Goedvree te Arnemuiden (herv.).
Bedankt:
voor Barendrecht (herv. gem. BA Immanuëlkerk), A. van Lingen te Kinderdijk-Middelweg (herv.).
Hersteld Hervormde Kerk
Beroepen: te ’s-Grevelduin en Vrijhoeve Capelle: C. M. Visser te Boven-Hardinxveld.
Bedankt:
voor Barneveld e.o., A. den Hartog te Kesteren.
Ned. Geref. Kerken
Geref. Gemeenten
Beroepen: te Rotterdam-IJsselmonde, A. H. Verhoef te St. Catharines (Can.).
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!