Sinterklaas... wie kent hem niet?

Doe jij aan Sint Nicolaas...??

Ja
28
68%
Nee
12
29%
Misschien denkt hij dit jaar wel eens aan me
1
2%

Totaal aantal stemmen: 41

Daphne

Sinterklaas... wie kent hem niet?

Bericht door Daphne »

Ik duik vanavond de stad in op zoek naar mooie cadeautjes wat de Sint nogweleens zou willen weggeven aan mij en mijn lieve familie!

Ik hou van dit feest, elkaar cadeautjes geven namens de Sint.

Doen jullie er aan??

Zoja... wanneer, wat heb je gevraagd en wat heb je gekregen?
Zo nee.... Zullen we er vandaag of liever gezegd dit jaar hier geen theologische discussies van maken? Of steken onderwater over de RKK enzovoorts? Bij voorbaad dank!

Zwarte Piet...
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Oude-Waarheid

Bericht door Oude-Waarheid »

Dus is mijn antwoord gewoon nee ik doe er niet aan!!!!
Lassie

Bericht door Lassie »

uhmm ik vindt het niks aan, :oops: heel dat sinterklaas gebeuren... vooral als het gaat om gedichten en suprise. ppfff.

Maar tja zolang we nog in nederland wonen zijn we verplicht om mee te doen. :|
Unionist

Bericht door Unionist »

We hopen er woensdagmiddag een gezellige middag van te maken met de kids. Momenteel is het nog zo dat we zelf onze eigen cadeautjes uitzoeken, maar dat moet zich nog ontwikkelen.

We doen aan Sinterklaas, om 2 redenen (afgezien van de gezelligheid en het leuke van het krijgen en weggeven van cadeautjes).

-Het is een oud-Hollandse traditie en daar zijn er niet zoveel meer van. Eindeljik eens iets dat niet uit Amerika komt
-Zo houden we het Kerstfeest vrij van commercie. Helaas krijgen de kinderen van kerk en school wel boekjes, maar zelf geven we liever geen cadeaus met kerst.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Rens

Re: Sinterklaas... wie kent hem niet?

Bericht door Rens »

Daphne schreef:............Of steken onderwater over de RKK enzovoorts?
:mrgreen: ik denk dat je nu iets te veel vraagt.........dat kun je wegstrepen van je verlanglijstje!! :mrgreen:

mijn lijstje is maar heel kort: één zin maar:

Liefde, geluk, vrede, gezondheid en de zegen van de Allerhoogste voor alle mensen.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
BJD

Bericht door BJD »

leuk, gezellig.. sinterklaasjournaal, schoen zetten, pakjesavond, pietenpak voor mijn zoontje, de echte sinterklaas een handje geven, een beetje spanning opbouwen bij de kid's "pappa gaat hem aan z'n baard trekken en een scheerapparaat geven".

Ik zal er zeker niet alles aan doe om hem er in te laten geloven.. ik laat het allemaal een beetje in het midden. Ik kan wel zeggen dat hij niet bestaat maar dat gelooft hij toch niet, hij loopt daar toch..... :lol:
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Goed gezegd, Unionist! Sinterklaas is een volksfeest, een Nederlandse traditie. Wij verrassen onze kinderen wel, ze weten nog niet wat ze krijgen.
En ja, ik vind het gewoon oer-gezellig familiefeest!!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
uitgeworpen

Bericht door uitgeworpen »

Geen sinterklaas.
Wij geven cadeaus met Kerst. :D
Het gebed is de gouden sleutel die de poort der genade kan openen.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

ANWB waarschuwt voor 'sinterklaasfile'
Uitgegeven: 3 december 2007 11:25
Laatst gewijzigd: 3 december 2007 16:22

DEN HAAG - De ANWB adviseert automobilisten woensdag vrij te nemen van hun werk om 'pakjesavondfiles' te voorkomen. Dat heeft de toeristenbond maandag gemeld.

In 2006 stond er de middag van 5 december ruim 500 kilometer file. Veel mensen hoopten de spits voor te zijn en vertrokken daarom twee uur eerder van hun werk. Het enige resultaat was dat de spits vroeger begon dan gebruikelijk.

Vooral bij Amsterdam en Rotterdam stond het verkeer halverwege de middag al muurvast. De enige manier om op tijd thuis te zijn voor de komst van de Goedheiligman, is volgens de toeristenbond maar de hele dag thuis blijven.

Werkgevers

Werkgeversorganisatie VNO-NCW is niet blij met de oproep. "Er zal ook op 5 december gewoon moeten worden gewerkt in Nederland. Als het vermijden van files het argument is, dan kun je elke dag wel oproepen vrij te nemen", stelt de organisatie in een reactie. "Veel bedrijven gaan op 5 december een uurtje eerder dicht, dus de kans dat je op tijd thuiskomt, files of niet, is sowieso groter."
Ik weet, mijn Verlosser leeft
adri

Bericht door adri »

Aan sinterklaas doen we niet echt, maar de letters zijn wel bijzonder lekker. dan doel ik op die van venco en verkade. Mega zeg, die zijn om te verslinden!

verder heb ik het idee dat de goedheiligman ooit wel eens bestaan heeft, maar dat zijn nageslacht nu toch wel erg groot is. Bijvoorbeeld 5 soorten sinterklazen in de 5 omliggende dorpen, wel of niet met bril/paard/wagen/straatomroeper/pietenleger/kruidnoten/pepernoten.....
:lol:
Natuur. Alles geschapen om God te loven.
Ik. Geschapen om God te loven. Ik?
Rens

Bericht door Rens »

Nicolaas van Myra (geboorte- en sterfjaar onbekend, waarschijnlijk Patara in Lycië, rond 270 – 6 december 342 of 352), was aan het begin van de 4e eeuw bisschop te Myra, de toenmalige hoofdplaats van Lycië in Klein-Azië. Hij werd later heilig verklaard en is hoofdpersoon in tal van legenden, bijvoorbeeld de Legenda Aurea van de 13e-eeuwse geleerde dominicaan Jacobus de Voragine.

Afbeelding
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
helma

Bericht door helma »

Nee, sint gaat onze deur altijd voorbij vanwege principiële redenen
Wij hebben een keer elders in het jaar "Kinderdag"
ook met lootjes en suprises en gedichten

dit keer in januari met onze trouwdag
jvdg

Bericht door jvdg »

helma schreef:Nee, sint gaat onze deur altijd voorbij vanwege principiële redenen

Wat is dan het verschil?
Lassie

Bericht door Lassie »

jvdg schreef:
helma schreef:Nee, sint gaat onze deur altijd voorbij vanwege principiële redenen

Wat is dan het verschil?
het niet geloven en doen aan die ene man!

(tsja zie het meer als moeder/vaderdag) :wink:
vlinder

Bericht door vlinder »

jvdg schreef:

Wat is dan het verschil?
Mijn ouders waren ook principieel tegen sinterklaas vieren. Rond deze tijd is er altijd ouderavond en mijn ouders wilden dan niet dat wij iets tekort kwamen en legde soms een cadeautje in ons kastje op school. Als kind vind je dit erg aardig van je ouders, maar toch.....waarom kan dat cadeautje niet bij een warme beker chocolademelk en een letter? In sinterklaas geloofden we toch niet....dus idd. wat is het verschil???
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gesloten