Unionist schreef:Wat grappig trouwens dat je in Pergamus woont. Dat hoor je niet vaak.

Zaterdagavond hoorde ik van een vriend die bij hem kerkt dat ds. Verschuure op 2e Kerstdag afscheid neemt en de eerste week januari intrede in Scherpenzeel zal doen.Klaas-Jan schreef:Weet toevallig iemand wanneer Ds. A. Verschuure (GG) afscheid neemt van Krabbendijke en intrede doet in Scherpenzeel? Hartelijk dank!
Een merkwaardige dag om afscheid te nemen...Geka schreef:Zaterdagavond hoorde ik van een vriend die bij hem kerkt dat ds. Verschuure op 2e Kerstdag afscheid neemt en de eerste week januari intrede in Scherpenzeel zal doen.Klaas-Jan schreef:Weet toevallig iemand wanneer Ds. A. Verschuure (GG) afscheid neemt van Krabbendijke en intrede doet in Scherpenzeel? Hartelijk dank!
Tja. Ik hoorde pas van een predikant (ik weet niet meer wie, is ook niet zo relevant), die op Sinterklaasavond intrede doet.JolandaOudshoorn schreef:Een merkwaardige dag om afscheid te nemen...Geka schreef:Zaterdagavond hoorde ik van een vriend die bij hem kerkt dat ds. Verschuure op 2e Kerstdag afscheid neemt en de eerste week januari intrede in Scherpenzeel zal doen.Klaas-Jan schreef:Weet toevallig iemand wanneer Ds. A. Verschuure (GG) afscheid neemt van Krabbendijke en intrede doet in Scherpenzeel? Hartelijk dank!
Nou ja, sinterklaas kan je nog verplaatsen en is niet zo belangerijk als de viering van een van de heilsfeiten! Ik vind het gewoon merkwaardig dat de viering van Christus geboorte moet wijken voor een afscheid! Bij ons werd toendertijd een afscheid 1 week uitgesteld, omdat anders Pasen overschaduwd zou worden.Josephus schreef:Tja. Ik hoorde pas van een predikant (ik weet niet meer wie, is ook niet zo relevant), die op Sinterklaasavond intrede doet.JolandaOudshoorn schreef:Een merkwaardige dag om afscheid te nemen...Geka schreef:Zaterdagavond hoorde ik van een vriend die bij hem kerkt dat ds. Verschuure op 2e Kerstdag afscheid neemt en de eerste week januari intrede in Scherpenzeel zal doen.Klaas-Jan schreef:Weet toevallig iemand wanneer Ds. A. Verschuure (GG) afscheid neemt van Krabbendijke en intrede doet in Scherpenzeel? Hartelijk dank!
Ook niet erg handig, tenzij je gemeente natuurlijk voor het overgrote deel uit grijze bolletjes bestaat..
Je bedoelt waarschijnlijke de intrede van Ds. E. Hakvoort te 's Gravenpolder. (GG)Josephus schreef:Tja. Ik hoorde pas van een predikant (ik weet niet meer wie, is ook niet zo relevant), die op Sinterklaasavond intrede doet.
Ook niet erg handig, tenzij je gemeente natuurlijk voor het overgrote deel uit grijze bolletjes bestaat..
Ach, voor mij uiteindelijk ook wel. Maar ik denk dat veel kinderen ons dat niet nazeggen...Klaas-Jan schreef:Voor mij is sinterklaasavond een avond als alle andere.
of, zoals in Friesland, in februari St, Pieter vieren ipv St Nicolaas..................Unionist schreef:Misschien vieren ze in Zeeland op een andere dag Sinterklaas. Dat doen ze bij dankdag ook.
Drink jij echt elke avond warme chocomel met slagroom, krijg je echt elke avond cadeautjes en worden er spelletjes gespeeld en mogen de kids lekker lang opblijven??Klaas-Jan schreef:Je bedoelt waarschijnlijke de intrede van Ds. E. Hakvoort te 's Gravenpolder. (GG)Josephus schreef:Tja. Ik hoorde pas van een predikant (ik weet niet meer wie, is ook niet zo relevant), die op Sinterklaasavond intrede doet.
Voor mij is sinterklaasavond een avond als alle andere.
`Josephus schreef:Ach, voor mij uiteindelijk ook wel. Maar ik denk dat veel kinderen ons dat niet nazeggen...Klaas-Jan schreef:Voor mij is sinterklaasavond een avond als alle andere.![]()
Volgens mij sta je in zo'n geval bij de meeste kinderen van je nieuwe gemeente meteen al met 1-0 achter...
en hoe ziet JOUW Kerstfeest er uit thuis O.P.??Oude Paden schreef:`Josephus schreef:Ach, voor mij uiteindelijk ook wel. Maar ik denk dat veel kinderen ons dat niet nazeggen...Klaas-Jan schreef:Voor mij is sinterklaasavond een avond als alle andere.![]()
Volgens mij sta je in zo'n geval bij de meeste kinderen van je nieuwe gemeente meteen al met 1-0 achter...
Ik wist niet dat een predikant op scores werkte!
Laten we helder blijven! Sinterklaas is en blijft een niet Christelijk feest waar het alleen draaid om vrolijkheid, eten, kado's krijgen enz.
We hoeven niet Roomser dan de Paus te zijn, maar we mogen toch wel blijven over en uitdragen dat Sinterklaas geen feest is voor ware Christenen!
Inderdaad Rens!Rens schreef:en hoe ziet JOUW Kerstfeest er uit thuis O.P.??Oude Paden schreef:`Josephus schreef:Ach, voor mij uiteindelijk ook wel. Maar ik denk dat veel kinderen ons dat niet nazeggen...Klaas-Jan schreef:Voor mij is sinterklaasavond een avond als alle andere.![]()
Ik wist niet dat een predikant op scores werkte!
Laten we helder blijven! Sinterklaas is en blijft een niet Christelijk feest waar het alleen draaid om vrolijkheid, eten, kado's krijgen enz.
We hoeven niet Roomser dan de Paus te zijn, maar we mogen toch wel blijven over en uitdragen dat Sinterklaas geen feest is voor ware Christenen!
Geen enkel versierinkje te vinden.....nee zeker, want dat verwijst naar het heidense van het Zonnewendefeest..................