Vind je dat echt een belediging?jan03 schreef:Dan is er nog geen enkele reden om haar tante truus te noemen.Jan Klaassen schreef:Kandidaat mw. I. M. Pijpers-Hoogendoorn te Alphen aan den Rijn. Zo staat het in de krant. Geen ds. te bekennen.Hendrikus schreef:Hoewel de taalfout nog steeds niet is opgeruimdtdtdtdt, staat er in de forumregels nog steeds welMarco schreef: Hmm. Nou denk ik dat hier niet veel fans van mw. Pijpers-Hoogendoorn op dit forum bivakkeren. Maar om haar daarom 'tante Truus' te noemen...
Tenzij ze Truus heet en je tante is, natuurlijk.Spreek met respect over kerkverbanden en ambtsdragers. Dit betekend onder meer dat men voor predikanten de titel ds. gebruikt.
Beroepingswerk, deel 4
- Jan Klaassen
- Jan Klaassen
Tante truus is voor sommige een symbool voor feminisme, dus in dat licht is het helemaal zo raar nog niet.Rens schreef:Een belediging, nee, maar wel een gebrek aan fatsoen jegens een persoon die is toegelaten tot de prediking............los van het feit dat ze al dan niet tot het eigen kerkverband behoort.
- Jan Klaassen
en als we een man die is toegelaten tot de prediking nou eens Ome Piet gingen noemen, dan is de tent ineens te klein, hé??Jan Klaassen schreef:Persoonlijk vind ik dat wel weer meevallen. Ik ben benieuwd wat zij persoonlijk vind.Rens schreef:persoonlijk vind ik het een denigrerende betiteling in dit verbandJan Klaassen schreef: Tante truus is voor sommige een symbool voor feminisme, dus in dat licht is het helemaal zo raar nog niet.
Ik noem mijn dochter altijd Tante Truus, nooit geweten dat ik haar zo onbewust als feministe neerzet...(ze is 4...)freek schreef:Nee, hooguit tante Bea.Unionist schreef:
De koningin noem je ook geen tante Truus, ook al ben je tegen de vrouw in de politiek.
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?