UWV: baan aanbieden in prostitutie mág

Marjan

Bericht door Marjan »

Oorspronkelijk gepost door Lizzy
Nou je zal je nog raar op je neus kijken, want ze verzinnen zelfs banen die er niet zijn. Ik heb er namelijk ervaring mee. Daarom zei ik ook dat ze niet weten wat ze moeten verzinnen. Als ze een kans zien om je goed te keuren, terwijl je niet kunt dan maakt het hun niet uit of er wel of geen werk is. Ze zijn keihard. Echt waar!
Ik heb er geen enkele ervaring mee, maar het lijkt me dat je nu over twee instellingen praat. Degene die jou goed keurt of afkeurt is niet degene die jou banen aanbiedt. Toch?
Verder is het plaatselijk heel verschillend heb ik wel gehoord.
lammert
Contacteer:

Bericht door lammert »

Nou je zal je nog raar op je neus kijken, want ze verzinnen zelfs banen die er niet zijn. Ik heb er namelijk ervaring mee. Daarom zei ik ook dat ze niet weten wat ze moeten verzinnen. Als ze een kans zien om je goed te keuren, terwijl je niet kunt dan maakt het hun niet uit of er wel of geen werk is. Ze zijn keihard. Echt waar!
Alles gaat via de computer.
Bij mij ook, de computer uitslag was.....
Op mijn vraag wat de arbeidsdeskundige er zelf van vond,
twijfelde hij bij de computeruitslag.
Men kijkt of er landelijk b.v. een aantal functies bestaan die je zou kunnen doen.
Bestaan die dan ga je uit de WAO of wordt je teruggezet.
(en kom je dus in de WW)
Of er daar vacatures in zijn is voor de WAO niet belangrijk.
Dat is dan jou probleem.

:?:i:?
Lizzy

Bericht door Lizzy »

Oorspronkelijk gepost door Marjan
Ik heb er geen enkele ervaring mee, maar het lijkt me dat je nu over twee instellingen praat. Degene die jou goed keurt of afkeurt is niet degene die jou banen aanbiedt. Toch?
Verder is het plaatselijk heel verschillend heb ik wel gehoord.
Nee hoor je wordt bekeken door een keuringsarts van de UWV en die bepaald hoeveel je goed of afgekeurd wordt en naar banen kijken ze inderdaad niet. Als je voor zoveel procent wordt goedgekeurd dan moet je gaan werken of er werk voor je is maakt hun niet uit.
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
limosa

Bericht door limosa »

Als principe is het niet verkeerd, je wordt medisch gekeurd en al of niet geschikt bevonden. Dat staat los van de toestand op de arbeidsmarkt. Maar als er bij het keuren van de geschiktheid gekeken wordt naar geschiktheid voor specifieke banen is het wel van belang dat daar werk in is. Anders schieten we met het hele systeem door natuurlijk. Maar het hoeft niet te verbazen. Je moet in Nederland vooral gezond blijven. Alle schone verhalen over hoe goed het in Nederland allemaal geregeld is ten spijt, als je wat gaat mankeren laat onze maatschappij je gewoon vallen.
Lizzy

Bericht door Lizzy »

Ja dat is zeker dat je in Nederland gezond moet blijven. Door mijn handicaps ben ik afgekeurd en ik zou ook niet weten hoe het zou moeten als ik zou moeten gaan werken. Ik doe nu wat vrijwilligerswerk en dat is al genoeg.
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
Plaats reactie