Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?? [3]
- Christiaan
Ik vind overigens een hoed van 2 euro heel wat christelijker dan één van 200 euro.helma schreef:liever een hoed zonder deuken :mrgreen:Marnix schreef:Zolang niet de hele kerk in een deuk ligt opm je hoed, want dat is niet de bedoeling van kerk-zijn, zal het wel kunnen toch?
Alleen dat siert je al!
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
helma schreef:liever een hoed zonder deuken :mrgreen:Marnix schreef:Zolang niet de hele kerk in een deuk ligt opm je hoed, want dat is niet de bedoeling van kerk-zijn, zal het wel kunnen toch?

1
mijn hoed die heeft vier deuken
vier deuken heeft mijn hoed
en had hij niet vier deuken
dan was het niet mijn hoed
Eerst wordt het lied helemaal gezongen. Daarna wordt telkens een woord weggelaten. Op de plaats van het weggelaten woord maakt men dan een pauze; men zingt het woord enkel in gedachte. (Ik ken een versie waar je bij elk weggelaten woord een imaginaire deuk in je imaginaire hoed moet slaan). Het lied gaan dan verder als volgt:
2
mijn hoed die heeft vier -----
vier ----- heeft mijn hoed
en had hij niet vier -----
3
mijn hoed die heeft ----- -----
----- ----- heeft mijn hoed
en had hij niet ----- -----
4
mijn hoed die ----- ----- -----
----- ----- ----- mijn hoed
5
mijn hoed ----- ----- ----- -----
----- ----- ----- mijn -----
6
mijn ----- ----- ----- ----- -----
----- ----- ----- mijn -----
dan was het niet mijn -----
enz.
Wie een weg te laten woord toch zingt moet bijvoorbeeld een pand betalen.
Vind ik ook. Die hoedenshow is altijd zo'n poppenkast. Daar is de show van Jan Klaassen nog niks bij.Ariene schreef:Ik vind overigens een hoed van 2 euro heel wat christelijker dan één van 200 euro.helma schreef:liever een hoed zonder deuken :mrgreen:Marnix schreef:Zolang niet de hele kerk in een deuk ligt opm je hoed, want dat is niet de bedoeling van kerk-zijn, zal het wel kunnen toch?
Alleen dat siert je al!
Ik ben trouwens vóór hoofdbedekking, voor alle duidelijkheid.
- Christiaan
Ja. Bij sommige krijg je het idee dat je op de markt bent en voor een bloemenkraam staat of een fruitkraam... :roll:freek schreef:Vind ik ook. Die hoedenshow is altijd zo'n poppenkast. Daar is de show van Jan Klaassen nog niks bij.Ariene schreef:Ik vind overigens een hoed van 2 euro heel wat christelijker dan één van 200 euro.helma schreef:liever een hoed zonder deuken :mrgreen:Marnix schreef:Zolang niet de hele kerk in een deuk ligt opm je hoed, want dat is niet de bedoeling van kerk-zijn, zal het wel kunnen toch?
Alleen dat siert je al!
Ik ben trouwens vóór hoofdbedekking, voor alle duidelijkheid.
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)
Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Heb je dan niet teveel betaald?Vincent schreef:Naardense bijbel. voor 77 euro.
nou ja, hoe kan je voor het Woord nou teveel betalen.... dieis immers van onschatbare waarde. Daarnaast had je administratie en verzendkosten erbij gekregen en dan had je nog hooguit 5 euro bespaard. Schiet ook niet op 
Ik heb nu de NBV op mijn palm/telefoon.... kan ik voortaan legaal met mijn telefoon spelen in de kerk

Ik heb nu de NBV op mijn palm/telefoon.... kan ik voortaan legaal met mijn telefoon spelen in de kerk

Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Hendrikus schreef:Heb je dan niet teveel betaald?Vincent schreef:Naardense bijbel. voor 77 euro.
Heb wel de luxe uitvoering met zilveren zijkanten *trots* 8) en niet de dundruk.