Het lijkt me alleen niet zo chique dat je als 'buitenstaander' gebruik maakt van een forum dat voor die doelgroep is bestemd, om je kritiek te ventileren.Marnix schreef:Maar kan het ook zo zijn dat kritiek, die wel liefdevol en opbouwend bedoeld is, niet zo wordt ervaren? Dat er iets te snel wordt gezegd: Jij bent van buitenaf, waar bemoei je je mee? En is het niet zo dat mensen van buitenaf vaak beter fouten zien, omdat zij het niet zo gewend zijn en de fouten dus eerder zien dan mensen die daar midden in zitten, omdat zij er al zo gewend aan zijn dat het zo gaat, dat ze niet meer zien dat het niet goed gaat? (dat geldt voor kritiek op rechtse kerkverbanden van de wat minder rechtse mensen hier maar net zo goed voor kritiek van rechtse mensen op minder rechtse kerkverbanden).freek schreef:Dit topic is een weinig subtiele manier om Freek te bewegen z'n excuses aan te bieden aan Lassie. Maar wees niet bang, ik heb er eens een nachtje over geslapen, en heb besloten om nederig mijn excuses aan te bieden. De insinuatie van mij was niet terecht. Neemt niet weg dat ik de opmerking een afgrijselijke generalisatie vond, juist door z'n subtiliteit ('het verbaast me niks'...), en met in het achterhoofd haar opmerking in het topic over ds. Hofman, kwam ik met deze opmerking. Ik kan er nu eenmaal niet zo goed tegen als mensen buiten 'ons kringetje' menen te weten wat er loos is met 'ons'. Dat kunnen we heel goed zelf bepalen, daarbij gesteund door OPBOUWENDE kritiek van buitenaf.
Maar goed, die discussie is vaker gevoerd.