Kerkdiensten meeluisteren op scanner. Wie heeft frequenties?

Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Hendrikus schreef:
caprice schreef:
Gian schreef:
caprice schreef:Is er ook een frequentie beschikbaar van de Gereformeerde Gemeente in Nederland te Opheusden, of is die niet via de scanner te ontvangen?
Gewoon je scanner een ronjde laten zoeken totdat je een Gemeente hoort.
Nou, dat is het net, een scanner heb ik niet, maar ik wilde er misschien iemand een geven, en het is eigenlijk wel belangrijk om te weten of die gemeente ook op de scanner te horen is.
Hee Caprice, je weet toch wel dat door de hypometrische conversabiliteit van de huidige generatie scanners de psalmen daar altijd ritmisch worden weergegeven hè?
Zou je dat wel doen?
Alleen als het andersom ook werkt. :wink:
freek

Bericht door freek »

Tiberius schreef:
freek schreef:
Tiberius schreef:
caprice schreef:Is er ook een frequentie beschikbaar van de Gereformeerde Gemeente in Nederland te Opheusden, of is die niet via de scanner te ontvangen?
Ik vermoed dat die niet via de scanner uitzendt, dus ook niet is te ontvangen.
In Opheusden heb ik alleen maar de GG (148.6875) en NHK (148.6375).
Anders moet je de scriba eens bellen; hij zal het wel weten welk systeem men gebruikt.
Klopt. De GGiN is niet te ontvangen per scanner.
Dat is nou ook weer niet waar.
Veenendaal (153,2875) en Rhenen (153,4375) in ieder geval wel. Maar misschien kan jouw scanner die frequenties niet aan. Sommige gaan maar tot de 1,5 GHz.
Ik bedoelde Opheusden, omdat ik reageerde op jouw posting waarin je het had over de GG en NHK van Opheusden.

Met mijn scanner kan ik hooguit in een straal van 25 tot 30 km ontvangen. Zijn er ook scanners die heel nederland pakken?? Zou ik eigenlijk we in geinteresseerd zijn.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

freek schreef:Met mijn scanner kan ik hooguit in een straal van 25 tot 30 km ontvangen. Zijn er ook scanners die heel nederland pakken?? Zou ik eigenlijk we in geinteresseerd zijn.
Nee, die zijn er niet. Dat staat de techniek niet toe.

De zender (in de kerk dus) heeft een bereik van maximaal zo'n kilometer of 30 inderdaad. In dat gebied kan je hem ontvangen.
Er zijn namelijk maar een beperkt aantal kanalen beschikbaar (ik dacht een stuk of 30), die steeds hergebruikt worden.
Voorbeeld: de frequentie van de GG te Opheusden (148,6875) wordt ook gebruikt door de CGK te Alphen a/d Rijn, GG te Goes, GG Herkingen, etc.
freek

Bericht door freek »

Tiberius schreef:
freek schreef:Met mijn scanner kan ik hooguit in een straal van 25 tot 30 km ontvangen. Zijn er ook scanners die heel nederland pakken?? Zou ik eigenlijk we in geinteresseerd zijn.
Nee, die zijn er niet. Dat staat de techniek niet toe.

De zender (in de kerk dus) heeft een bereik van maximaal zo'n kilometer of 30 inderdaad. In dat gebied kan je hem ontvangen.
Er zijn namelijk maar een beperkt aantal kanalen beschikbaar (ik dacht een stuk of 30), die steeds hergebruikt worden.
Voorbeeld: de frequentie van de GG te Opheusden (148,6875) wordt ook gebruikt door de CGK te Alphen a/d Rijn, GG te Goes, GG Herkingen, etc.
Ja dat hergebruik heb ik ook ontdekt. Nou ja.. ik kan gelukkig nog zelf in een kerk komen.
BJD

Bericht door BJD »

Zijn er op internet naast de sites waar je een scanner kan meeluisteren ook sites waar je zelf de frequentie kan aangeven. Of is dat technisch niet mogelijk?
Unionist

Bericht door Unionist »

BJD schreef:Zijn er op internet naast de sites waar je een scanner kan meeluisteren ook sites waar je zelf de frequentie kan aangeven. Of is dat technisch niet mogelijk?
Nee. DIe vraag werd al eerder gesteld:

http://www.refoforum.nl/viewtopic.php?t=2003

Grappig trouwens, hoe de topic eindigt... :wink:
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Ik vraag me overigens af, Unionist, of dat technisch onmogelijk is.
Als ik een scannertje koop en de ouput via een website stream, dan kan je (bijna) realtime meeluisteren.
Unionist

Bericht door Unionist »

Tiberius schreef:Ik vraag me overigens af, Unionist, of dat technisch onmogelijk is.
Als ik een scannertje koop en de ouput via een website stream, dan kan je (bijna) realtime meeluisteren.
Dat zou wel kunnen, maar je zou dan een website moeten maken, waar ik op een link kan klikken om een bepaalde kerk te horen. Dat kost jou een hoop scanners. Want ik wil de ene kerk en BJD de andere.
Marnix

Bericht door Marnix »

is het overigens wel legaal? Gebruik van kerktelefoon is toch niet gratis?
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Marnix schreef:is het overigens wel legaal? Gebruik van kerktelefoon is toch niet gratis?
Die mensen betalen doorgaans alleen de kosten, (KPN) Ze maken geen gebruik van een bepaalde dienst, dus hoeven ze er ook niet voor te betalen. (net zo min als jij niet betaald voor je vaste telefoon als je mobiel belt)
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Marnix schreef:is het overigens wel legaal? Gebruik van kerktelefoon is toch niet gratis?
Ik ken iemand die voor zijn kerk de kerktelefoonzaken regelt, en die mensen die kerktelefoon aanvragen eerlijkheidshalve wel eens adviseert: koop toch een scanner, da's veel goedkoper en je kunt ook nog eens een preek uit een andere kerk beluisteren 8)
Unionist

Bericht door Unionist »

Hendrikus schreef:
Marnix schreef:...en je kunt ook nog eens een preek uit een andere kerk beluisteren 8)
Dat was vast geen Ger Gemmer...
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Unionist schreef:
Hendrikus schreef:...en je kunt ook nog eens een preek uit een andere kerk beluisteren 8)
Dat was vast geen Ger Gemmer...
Toch wel, daarom vond ik 't ook zo opmerkelijk.
En ook wel mooi, eigenlijk :wink:

maar hij zegt dat echt op persoonlijke titel, en zéker niet namens z'n kerkenraad 8)
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Wettelijk gezien mag je uit de lucht halen wat er in zit: dus ontvangen is altijd legaal. Zelfs telefoongesprekken, luchtverkeercommunicatie of leger. Zelf iets in de ether zenden is bijna altijd verboden op bijv. telefoneren en WiFi na. Verwonderlijk is wel dat het inbreken op een openstaande WiFi-kannaal tegenwoordig verboden is.
Gian

Bericht door Gian »

freek schreef: Met mijn scanner kan ik hooguit in een straal van 25 tot 30 km ontvangen. Zijn er ook scanners die heel nederland pakken?? Zou ik eigenlijk we in geinteresseerd zijn.
Volgens mij reken je verkeerd.
Een scanner pakt wat er langs komt. Waar het vandaan komt maakt niet uit.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Plaats reactie