Alleen als het andersom ook werkt.Hendrikus schreef:Hee Caprice, je weet toch wel dat door de hypometrische conversabiliteit van de huidige generatie scanners de psalmen daar altijd ritmisch worden weergegeven hè?caprice schreef:Nou, dat is het net, een scanner heb ik niet, maar ik wilde er misschien iemand een geven, en het is eigenlijk wel belangrijk om te weten of die gemeente ook op de scanner te horen is.Gian schreef:Gewoon je scanner een ronjde laten zoeken totdat je een Gemeente hoort.caprice schreef:Is er ook een frequentie beschikbaar van de Gereformeerde Gemeente in Nederland te Opheusden, of is die niet via de scanner te ontvangen?
Zou je dat wel doen?
Kerkdiensten meeluisteren op scanner. Wie heeft frequenties?
Ik bedoelde Opheusden, omdat ik reageerde op jouw posting waarin je het had over de GG en NHK van Opheusden.Tiberius schreef:Dat is nou ook weer niet waar.freek schreef:Klopt. De GGiN is niet te ontvangen per scanner.Tiberius schreef:Ik vermoed dat die niet via de scanner uitzendt, dus ook niet is te ontvangen.caprice schreef:Is er ook een frequentie beschikbaar van de Gereformeerde Gemeente in Nederland te Opheusden, of is die niet via de scanner te ontvangen?
In Opheusden heb ik alleen maar de GG (148.6875) en NHK (148.6375).
Anders moet je de scriba eens bellen; hij zal het wel weten welk systeem men gebruikt.
Veenendaal (153,2875) en Rhenen (153,4375) in ieder geval wel. Maar misschien kan jouw scanner die frequenties niet aan. Sommige gaan maar tot de 1,5 GHz.
Met mijn scanner kan ik hooguit in een straal van 25 tot 30 km ontvangen. Zijn er ook scanners die heel nederland pakken?? Zou ik eigenlijk we in geinteresseerd zijn.
Nee, die zijn er niet. Dat staat de techniek niet toe.freek schreef:Met mijn scanner kan ik hooguit in een straal van 25 tot 30 km ontvangen. Zijn er ook scanners die heel nederland pakken?? Zou ik eigenlijk we in geinteresseerd zijn.
De zender (in de kerk dus) heeft een bereik van maximaal zo'n kilometer of 30 inderdaad. In dat gebied kan je hem ontvangen.
Er zijn namelijk maar een beperkt aantal kanalen beschikbaar (ik dacht een stuk of 30), die steeds hergebruikt worden.
Voorbeeld: de frequentie van de GG te Opheusden (148,6875) wordt ook gebruikt door de CGK te Alphen a/d Rijn, GG te Goes, GG Herkingen, etc.
Ja dat hergebruik heb ik ook ontdekt. Nou ja.. ik kan gelukkig nog zelf in een kerk komen.Tiberius schreef:Nee, die zijn er niet. Dat staat de techniek niet toe.freek schreef:Met mijn scanner kan ik hooguit in een straal van 25 tot 30 km ontvangen. Zijn er ook scanners die heel nederland pakken?? Zou ik eigenlijk we in geinteresseerd zijn.
De zender (in de kerk dus) heeft een bereik van maximaal zo'n kilometer of 30 inderdaad. In dat gebied kan je hem ontvangen.
Er zijn namelijk maar een beperkt aantal kanalen beschikbaar (ik dacht een stuk of 30), die steeds hergebruikt worden.
Voorbeeld: de frequentie van de GG te Opheusden (148,6875) wordt ook gebruikt door de CGK te Alphen a/d Rijn, GG te Goes, GG Herkingen, etc.
Nee. DIe vraag werd al eerder gesteld:BJD schreef:Zijn er op internet naast de sites waar je een scanner kan meeluisteren ook sites waar je zelf de frequentie kan aangeven. Of is dat technisch niet mogelijk?
http://www.refoforum.nl/viewtopic.php?t=2003
Grappig trouwens, hoe de topic eindigt...
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Dat zou wel kunnen, maar je zou dan een website moeten maken, waar ik op een link kan klikken om een bepaalde kerk te horen. Dat kost jou een hoop scanners. Want ik wil de ene kerk en BJD de andere.Tiberius schreef:Ik vraag me overigens af, Unionist, of dat technisch onmogelijk is.
Als ik een scannertje koop en de ouput via een website stream, dan kan je (bijna) realtime meeluisteren.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
- JolandaOudshoorn
Die mensen betalen doorgaans alleen de kosten, (KPN) Ze maken geen gebruik van een bepaalde dienst, dus hoeven ze er ook niet voor te betalen. (net zo min als jij niet betaald voor je vaste telefoon als je mobiel belt)Marnix schreef:is het overigens wel legaal? Gebruik van kerktelefoon is toch niet gratis?
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Ik ken iemand die voor zijn kerk de kerktelefoonzaken regelt, en die mensen die kerktelefoon aanvragen eerlijkheidshalve wel eens adviseert: koop toch een scanner, da's veel goedkoper en je kunt ook nog eens een preek uit een andere kerk beluisteren 8)Marnix schreef:is het overigens wel legaal? Gebruik van kerktelefoon is toch niet gratis?
Wettelijk gezien mag je uit de lucht halen wat er in zit: dus ontvangen is altijd legaal. Zelfs telefoongesprekken, luchtverkeercommunicatie of leger. Zelf iets in de ether zenden is bijna altijd verboden op bijv. telefoneren en WiFi na. Verwonderlijk is wel dat het inbreken op een openstaande WiFi-kannaal tegenwoordig verboden is.
Volgens mij reken je verkeerd.freek schreef: Met mijn scanner kan ik hooguit in een straal van 25 tot 30 km ontvangen. Zijn er ook scanners die heel nederland pakken?? Zou ik eigenlijk we in geinteresseerd zijn.
Een scanner pakt wat er langs komt. Waar het vandaan komt maakt niet uit.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.