Vincent schreef:Marnix schreef:Kislev schreef:Marnix schreef:En tja, er zullen ongetwijfeld mensen in mijn lijst die op een foto in bikini te bewonderen zijn. Ik heb daar op zich geen moeite mee, als ik daar niet mee om zou kunnen gaan, zou ik nooit gezellig met mijn vrienden kunnen gaan zwemmen.... of uberhaupt naar strand/zwembad gaan. Zo bijzonder is dat toch niet? Als je daar niet tegen kan heb je het wel heel moeilijk in het leven lijkt me.
Of jij hebt helaas bitter weinig begrepen van de bijbelse boodschap van eerbaar gekleed gaan e.d. Ik ga ook wel eens met vrienden/vriendinnen zwemmen. Maar als dat je foto is waarmee je je op internet toont naar de buitenwereld......
Ehm. Als je op het strand loopt in bikini toon je je net zo goed aan de buitenwereld dan wanneer er op Hyves tussen je vakantiefoto's ook een foto van jou het strand staat. Als een vakantiefoto op Hyves niet eerbaar is, is het ook niet eerbaar om zo over het strand te lopen... En vakantiefoto's van vriendinnen zouden eerst uitvoerig moeten worden gecheckt voor ik ze te zien krijg. En zouden we maar weer gescheiden zwembaden / stranden moeten invoeren.
Overigens weet ik dat er ook mensen zijn die bewust een dergelijke foto kiezen om bepaalde uiterlijke schoonheden (of niet) te benadrukken of weet ik veel waarom... dat is wel weer een ander verhaal natuurlijk.
Persoonlijk heb ik er inderdaadf grote moeite mee om naar strand/zwembad te gaan, omdat ik "een verbond zou willen sluiten met mijn ogen".
het strand/zwembad is echter nog iets anders dan jezelf bewust etaleren terwijl het ook anders kan!
Hoezo? Dat kan ook anders... je kan best met je kleren aan zwemmen. Dat etaleren hoeft niet per se... daarnaast zie jij het dus als etaleren terwijl mensen vaak gewoon wat vakantiefoto's willen delen. Ik ken genoeg mensen die helemaal niet denken in termen van etaleren.
En ik snap niet wat je met "een verbond met je ogen sluiten" bedoelt. Als ik dat had zou ik ook niet zomaar door de stad durven lopen (foto's van de nieuwste ondergoedcollectie), in een supermarkt komen (langs de tijdschriften en boekjes), de nieuwe Wehkamp bekijken, of langs billboards rijden.
Maar goed, moeten we niet uitkijken voor te verkrampt hiermee omgaan? Als je bijv. alles altijd bedekt, wordt op een gegeven moment een blote arm of been al spannend... als je het maar niet gewend bent. Is dat vaak ook niet het geval? Ik heb geen moeite met vrouwen in bikini of een Sloggi-billboard. Zo boeiend is dat toch niet, om een vriendin op hyves in haar bikini te zien? Als dat echt zo was zou ik namelijk ook niet meer met ze durven zwemmen.... Zou ik toch een hoop gezelligheid missen.