Niemand meer zonder hyves?

mentos

Niemand meer zonder hyves?

Bericht door mentos »

Hyves. Veel van mijn vrienden hebben het, maar ik (nog) niet. Vaak krijg ik de vraag wanneer ik het nu ook eindelijk eens ‘neem’. Ik heb er nooit echt het nut van ingezien, maar kan verder echt geen argumenten noemen waarom ik het niet zou willen.
Onze godsdienstleraar is er fel op tegen. Hij wist echter geen enkel argument aan te dragen dan ‘Informatie over jezelf op internet kan later tegen je gebruikt worden’. Maar ik ken genoeg hyvers die op een één of andere manier ingesteld hebben dat je geen gegevens van hen kunt zien en dit argument is daarom niet doorslaggevend.
Ik herinner me heel vaag dat er ooit in de Terdege een discussie over is geweest. Er zijn dus meer mensen dan mijn godsdienstleraar die (principieel?) tegen hyves zijn.
Zijn jullie dit ook? En waarom?

Of is het echt zo dat ik tegenwoordig zonder hyves niemand meer ben?

Behalve dit heb ik hier nog niets over kunnen vinden, als er toch een ander topic over is wil iemand misschien een link daarheen neerzetten?

Daphne schreef:
... Je op Hyve heel veel oude bekenden tegen kan komen?

Kaw schreef:
Dat ik dankzij de kerkbode er achter kwam dat Hyves een groot gevaar is?

Rens schreef:
Heb jij daar de Kerkbode voor nodig, om dat te weten?????????

Kaw schreef:
Nou, ik ervaar Hyves verre van dat gevaarlijke wat de kerkbode schetste. Ik heb het gevoel dat de maker van het artikel Hyves zelf niet kent en al zijn 'kennis' bundelde om een anti-internet-artikeltje te maken wat toevallig Hyves als onderwerp kreeg.
Ben benieuwd naar verder motivatie...
Unionist

Bericht door Unionist »

Ik zit niet op Hyves, om dezelfde reden als jij: nooit het nut ervan ingezien.

En ik ben nog steeds iemand.

Maar ik ben dan ook boven de 30...

Verder ken ik wel een aantal mensen die op Hyves krabbelen. Een nichtje van me studeert in China en die zet haar foto's erop.

Overigens ziet de Chinese regering Hyves wel als een gevaar, want het valt nog niet zo mee om de site daarvandaan te openen heb ik begrepen.

Dus misschien moet je eens bij de Chinese ambassade vragen wat het probleem is?
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
jvdg

Bericht door jvdg »

Eerlijk gezegd weet ik weinig tot niets van Hyves.
Wat ik er wel van weet verleidt mij niet om deel te nemen.
Ik zie er het nut niet van in, en het lijkt mij zonder enige diepgang, verrijking of wat dan ook.

Maarre...., ik ben niet tot oordelen bevoegd.

Daarnaast moet je nooit denken, dat als je ergens niet aan mee doet, je niet meer meetelt.
Josephus

Bericht door Josephus »

Iemand die meent zonder Hyves niemand (meer) te zijn, is te beklagen.

Verder zie ik Hyves vooralsnog als een onschuldig iets. Toch vind ik in de stelling zoals die door jouw godsdienstleraar is geponeerd wel een kern van waarheid zitten. Natuurlijk kun je zelf enige mate van privacy creëren d.m.v. je profielinstellingen, maar niet iedereen is zich van die mogelijkheid bewust. De informatie op Hyves kan dus in sommige gevallen tegen je gebruikt worden, maar dat is natuurlijk ook afhankelijk van je positie, beroep etc.
Ik weet van bedrijven die potentiële kandidaten ook altijd even 'hyven' en dat is niet altijd in iemands voordeel.
Ook een (ongure) website als GeenStijl.nl maakt graag gebruik van Hyves om iemands identiteit te achterhalen.
Daarnaast schijnt het ook zo te zijn dat mensen met minder goede bedoelingen (zoals pedofielen) graag Hyves, weblogs etc. afstruinen op zoek naar 'bruikbaar materiaal'.

Je moet dat niet te zwaar aanzetten, dat realiseer ik me, maar ik denk over het algemeen wel dat mensen bewuster met dit soort dingen zouden kunnen (en misschien wel moeten) omgaan.

Een ander bezwaar zou kunnen zijn, dat het doorgaans wel veel tijd opslokt. Ik ken mensen die door MSN, Hyves, Refoforum ( :wink: ) etc. bijna letterlijk niet meer achter hun computer vandaan komen. Zeker als christen kun je je afvragen of je op die manier met je tijd om mag gaan. Maar dat is de verantwoordelijkheid van ieder voor zich en het geldt zeker ook voor andere hobby's.
Laatst gewijzigd door Josephus op 09 nov 2007, 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Bonny
Contacteer:

Bericht door Bonny »

jvdg schreef:Eerlijk gezegd weet ik weinig tot niets van Hyves.
Wat ik er wel van weet verleidt mij niet om deel te nemen.
Ik zie er het nut niet van in, en het lijkt mij zonder enige diepgang, verrijking of wat dan ook.

Maarre...., ik ben niet tot oordelen bevoegd.

Daarnaast moet je nooit denken, dat als je ergens niet aan mee doet, je niet meer meetelt.
Dat laatste is natuurlijk waar. Het leuke van Hyves is dat je oude bekenden, die je lang uit het oog verloren had, weer eens tegenkomt.
Onze godsdienstleraar is er fel op tegen. Hij wist echter geen enkel argument aan te dragen dan ‘Informatie over jezelf op internet kan later tegen je gebruikt worden’
Dat is eveneens waar. Weet wat je op internet zet en schrijft, zoals in fora.
The Groom's still waiting at the altar
rj

Bericht door rj »

Ik ben zelfs nog nooit op de website van Hyves geweest.

Maar ik heb wel een facebook account. Vooral om contact te houden met overzeese familie en vrienden.
BJD

Bericht door BJD »

Ik heb zelf wel een hyves account.... Leuk.. al heel wat oud-klasgenoten gevonden.. . Alsof je iemand op straat tegen komt die je een hele tijd niet hebt gezien. Het gaat even wat verder dan het alom geaccepteerde Schoolbank.

Verder veel collega's, kennissen, vrienden, familie op mijn account... Is er iemand ziek... even een "krabbeltje" zetten met beterschap. Tja.. je kan ook een kaartje sturen. Sommigen houden een blog bij.. Tja, je kan ook een dagboek schrijven. Maar om dan te zeggen dat dit fout is... het is anders.

Zoals met alles geldt... het is hoe je het gebruikt. Als je de hele dag iedereen belt voor praatjes kan de telefoon ook verkeerd worden.

Je bepaald zelf wat je op je hyves wil zetten. Er zullen vele foute hyves zijn net zoals er vele foute bedrijven of telefoonnummers in het telefoonboek staan.

Dat het geen diepgang heeft zal best... dat hebben zoveel dingen niet. Moet alles dan diepgang hebben wat je doet?
Ik zie geen argumenten om er op tegen te zijn. Je kan er wel fout mee omgaan.
judith

Bericht door judith »

BJD schreef:Ik heb zelf wel een hyves account.... Leuk.. al heel wat oud-klasgenoten gevonden.. . Alsof je iemand op straat tegen komt die je een hele tijd niet hebt gezien. Het gaat even wat verder dan het alom geaccepteerde Schoolbank.

Verder veel collega's, kennissen, vrienden, familie op mijn account... Is er iemand ziek... even een "krabbeltje" zetten met beterschap. Tja.. je kan ook een kaartje sturen. Sommigen houden een blog bij.. Tja, je kan ook een dagboek schrijven. Maar om dan te zeggen dat dit fout is... het is anders.

Zoals met alles geldt... het is hoe je het gebruikt. Als je de hele dag iedereen belt voor praatjes kan de telefoon ook verkeerd worden.

Je bepaald zelf wat je op je hyves wil zetten. Er zullen vele foute hyves zijn net zoals er vele foute bedrijven of telefoonnummers in het telefoonboek staan.

Dat het geen diepgang heeft zal best... dat hebben zoveel dingen niet. Moet alles dan diepgang hebben wat je doet?
zoek mij op, op hyves :mrgreen: :( :P :wink:
Vincent

Bericht door Vincent »

Ik hád Hyves, maar heb mijn account verwijderd. Ik vind het nu ik werk niet fijn als anderen mij kunnen opzoeken via Hyves. En enigszins de-digitaliseren en wat meer in de echte wereld leven is ook niet verkeerd.
BJD

Bericht door BJD »

judith schreef:
BJD schreef:Ik heb zelf wel een hyves account.... Leuk.. al heel wat oud-klasgenoten gevonden.. . Alsof je iemand op straat tegen komt die je een hele tijd niet hebt gezien. Het gaat even wat verder dan het alom geaccepteerde Schoolbank.

zoek mij op, op hyves :mrgreen: :( :P :wink:
Alleen op Judith zoeken wordt wat moeilijk :lol:
sweelinck 25

Bericht door sweelinck 25 »

op Judith wordt erg moeilijk. Maar door goed te zoeken, moet je er toch komen.

Op Refoforum??
Zoeken maar
judith

Bericht door judith »

sweelinck 25 schreef:op Judith wordt erg moeilijk. Maar door goed te zoeken, moet je er toch komen.

Op Refoforum??
Zoeken maar
kan je misschien lang wachten..........of niet :( :) :? :P :roll: :wink:
mentos

Bericht door mentos »

Vincent schreef:Ik hád Hyves, maar heb mijn account verwijderd. Ik vind het nu ik werk niet fijn als anderen mij kunnen opzoeken via Hyves. En enigszins de-digitaliseren en wat meer in de echte wereld leven is ook niet verkeerd.
Via http://www.wieowie.nl kunnen ze veel sneller en veel meer gegevens van je te weten komen dan alleen op hyves! (Kan ik niet, want ik weet je achternaam niet :D )
uitgeworpen

Bericht door uitgeworpen »

Tja, je kunt mij ook op hyves vinden.
Niet onder Uitgeworpen natuurlijk :lol:
Het gebed is de gouden sleutel die de poort der genade kan openen.
judith

Bericht door judith »

uitgeworpen schreef:Tja, je kunt mij ook op hyves vinden.
Niet onder Uitgeworpen natuurlijk :lol:
welke naam dannnnn............. :mrgreen:
Plaats reactie