'Normaal' na een overlijden wordt vers 8 van dezelfde psalm bij ons gezongen, maar de dominee liet dit speciaal zingen i.v.m. het overlijden van ds. Hofman. Ik geloof dat dit zeker wel op hem van toepassing zal zijn, maar toch snap ik het niet helemaal. Met het 'u' in de psalm zal ds. Hofman bedoeld worden, maar het is m.i. het alsof wij hem dit toe hebben gezongen, terwijl hij al gestorven is... dit vond ik echt heel vreemd...Looft Hem, Die u vergunt uw zielsverlangen, en 't goede tot verzading doet ontvangen.....
GG-predikant ds. H. Hofman (76) overleden
Gisterenochtend in de kerk zongen wij psalm 103:3:
-
Niet vergeten....
Beste mensen,
Ik ben zaterdag naar de rouwdienst én de begrafenis geweest. De hemel hing er laag. Ds. Hofman had aangegeven dat er niet ober hem gesproken moest worden, maar over Hém, zijn Redder en Zaligmaker. Je profde bij zowel Ds. Baan, als bij Ds Hofman jr., als bij Ds. Vreugdenhil, verwondering van wat ze in zijn laatste dagen bij de zieke Ds. Hofman hebben waargenomen. Het was allemaal zeer wonderlijk. Ik ben blij dat ik dit mee heb mogen maken.
Stop dus maar met praten over de dominee. Spreek maar groot en goed van HEM!
Ik ben zaterdag naar de rouwdienst én de begrafenis geweest. De hemel hing er laag. Ds. Hofman had aangegeven dat er niet ober hem gesproken moest worden, maar over Hém, zijn Redder en Zaligmaker. Je profde bij zowel Ds. Baan, als bij Ds Hofman jr., als bij Ds. Vreugdenhil, verwondering van wat ze in zijn laatste dagen bij de zieke Ds. Hofman hebben waargenomen. Het was allemaal zeer wonderlijk. Ik ben blij dat ik dit mee heb mogen maken.
Stop dus maar met praten over de dominee. Spreek maar groot en goed van HEM!