GG-predikant ds. H. Hofman (76) overleden

jvdg

Bericht door jvdg »

refo schreef:
Matthey schreef:
Anti-quoq schreef:
Tiberius schreef:Zij waren al in Nederland.
Best bijzonder dat ze precies op het moment dat hun vader overleed in Nederland waren. Daar kun je Gods voorzienigheid in zien!
Er gaat niets buiten de voorzienigheid, maar hier was toch ook wel sprake van menselijke berekening, denk ik.
Ook menselijke berekening valt onder Gods voorzienigheid.
dré

Bericht door dré »

Enkele weken geleden mocht hij nog bij ons preken. Het was een bijzondere en fijne dienst, en ik keek er naar uit dat hij weer kwam preken. Zelfs de kinderen hadden de tijd niet in de gaten en hadden verschillende dingen opgemerkt, zijn voorafspraak, zijn lezen van de tekst, woord voor woord er doorheen gaan. Bijzonder! Een verlies voor de gemeenten maar wat rijk dat hij zo heeft mogen getuigen!
dré
--------

Credo in unum Deo
Lassie

Bericht door Lassie »

:?
Kislev

Bericht door Kislev »

Lassie schreef::?
Je kunt ook gewoon niks zeggen. Wel net zo netjes in zo'n topic als dit.

Hier nog een interview met ds. Hofman van eerder dit jaar.
http://www.refdag.nl/artikel/1297775/Als+een+zaaier+die+de+akker+verlaat.html
Oude Paden

Bericht door Oude Paden »

Kislev schreef:

Hier nog een interview met ds. Hofman van eerder dit jaar.
http://www.refdag.nl/artikel/1297775/Als+een+zaaier+die+de+akker+verlaat.html
Erg mooi artikel. Zo puur!!!
freek

Bericht door freek »

Kislev schreef:
Helemaal mee eens Kislev!
Wauwie

Bericht door Wauwie »

Anti-quoq schreef:
Tiberius schreef:Ik heb hem slechts enkele keren gehoord.
Wel hoorde ik, dat hij op zijn sterfbed heel ruim mocht getuigen van de hoop die in hem was. Dat hij op reis was naar een beter vaderland.

Hij heeft maar kort in Zwijndrecht gewoond, maar voor hem is het een goede ruil: hij heeft zijn wens verkregen; hij mag nu eeuwig zingen van Gods goedertierenheden.

Het is ook triest voor zijn familie in Bolivia, die hem niet meer op aarde weerzien.
Zij waren al in Nederland.
Dat klopt, zondag 21 october sprak ds. v.d. Woestijne in Waarde bij de voorbede voor dominee en familie Hofman in verband met het spoedige afscheid .
freek

Bericht door freek »

Wauwie schreef:
Anti-quoq schreef:
Tiberius schreef:Ik heb hem slechts enkele keren gehoord.
Wel hoorde ik, dat hij op zijn sterfbed heel ruim mocht getuigen van de hoop die in hem was. Dat hij op reis was naar een beter vaderland.

Hij heeft maar kort in Zwijndrecht gewoond, maar voor hem is het een goede ruil: hij heeft zijn wens verkregen; hij mag nu eeuwig zingen van Gods goedertierenheden.

Het is ook triest voor zijn familie in Bolivia, die hem niet meer op aarde weerzien.
Zij waren al in Nederland.
Dat klopt, zondag 21 october sprak ds. v.d. Woestijne in Waarde bij de voorbede voor dominee en familie Hofman in verband met het spoedige afscheid .
Ds. Van de Woestijne is toch een dominee die al lang niet meer leeft? Of zeg ik nou iets heel doms :oops:
claus

ds. Hofman overleden

Bericht door claus »

Ds. Hofman is in de Heere gestorven. Hij leefde kort bij de Heere en heeft zowel levensgenade als stervensgenade mogen ontvangen. Zijn prediking was voluit Bijbels. Hij predikte hen Christus, de enige Weg ter zaligheid. Allen die hem enigermate of goed gekend hebben, weten welk een oprecht man hij is geweest. Moge de gedachtenis des rechtvaardigen tot grote zegening strekken!
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Hij zal ds. W.F. van de Woestijne wel bedoelen, predikant van de hervormde gemeente te Waarde.
claus

ds. Hofman overleden

Bericht door claus »

Allereerst heeft zijn zoon, ds. H. Hofman jr. het overlijden van zijn geliefde vader wèl van nabij mogen meemaken. Hij mocht er Gods voorzieningheid in zien dat hij zijn vader nog levend(ig) heeft aangetroffen. Vervolgens stonden er twee kleine foutjes in het bericht van het RD. Ten eerste is ds. Hofman in het ziekenhuis te Dordrecht overleden en niet in zwijndrect. Ten tweede is hij officieel per 1 april 2007 met emeritaat gegaan en niet per 11 april. Maar, dat zij zo. Die ds. Van de Woestijne is hervormd predikant te Waarde. Hij leefde mee met ds. Hofman in diens omstandigheden. Hij bad ook voor hem. Deze ds. v.d. Woestijne is een kleinzoon van oud-ouderling Willem v.d. Woestijne uit Aagtekerke (ruim 90 jaar). Deze Willem was een broer van wijlen ds. Chr. v.d. Woestijne, een oud-oom van ds. W. F. v.d. Woestijne van Waarde dus.
freek

Bericht door freek »

Tiberius schreef:Hij zal ds. W.F. van de Woestijne wel bedoelen, predikant van de hervormde gemeente te Waarde.
Oke bedankt. Mooi dat er in die gemeente aan gedacht werd!
helma

Bericht door helma »

mooie aanhef in de rouwadvertentie van het gezin Hofman
Wilhelm

Bericht door Wilhelm »

rj schreef:Zijn zoon die in Bolivia werkt heeft gistermiddag nog bij ons gepreekt. .
Waar heeft hij dan gepreekt ?
En weet ook iemand waar hij zondag preekt ?
jvdg

Bericht door jvdg »

helma schreef:mooie aanhef in de rouwadvertentie van het gezin Hofman
Nou, zeker....
Het trof ook mij heel bijzonder.
Plaats reactie