Wat voor auto rijden wij?

Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Kislev schreef:
Kaw schreef:
Kislev schreef:Geinig wagentje maar beetje stug geveerd dus :P

Maar kvind het lastig. Rijd je keurig 60 over een kaarsrechte 60-km weg komt er een drempel (bedoelt om luitjes die 80 gaan een beetje af te remmen) gaat die Ka voor je afremmen tot 40 ofzo terwijl ik er met gemak met 60 over kan. Blijkbaar met de KA niet?
In mijn omgeving is er een drempel op een 60-kilometerweg die je niet met 60 kilometer per uur kan nemen. Ik zou wel eens met jou die uitdaging dan aan willen gaan om daar met 60 overheen te rijden. Ik neem mijn videocamera dan mee ;)
Dat verschilt een beetje natuurlijk per drempel. Maar dat kun je van een afstandje wel inschatten.

Als je vanuit de richting B'veld Kootwijkerbroek binnenrijdt zit daar (op het moment dat de bebouwde kom begint) ook een drempel waar je u tegen zegt. Als je die niet ziet en met 80 overheen gaat is je auto zeker te weten total-los. Dat is de meest gemene die ik ken.
Met stip op 1 de beroerdste drempel van de wijde omtrek ja... Dat er nog nooit iemand met z'n auto Café Wessel ingestuiterd is...
Daphne

Bericht door Daphne »

Kislev schreef:Geinig wagentje maar beetje stug geveerd dus :P

Maar kvind het lastig. Rijd je keurig 60 over een kaarsrechte 60-km weg komt er een drempel (bedoelt om luitjes die 80 gaan een beetje af te remmen) gaat die Ka voor je afremmen tot 40 ofzo terwijl ik er met gemak met 60 over kan. Blijkbaar met de KA niet?
t is net wa voor drempel he?! Maargoed... k hou ook wel een beetje van doorrijden. Niet miepen!
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
caprice

Bericht door caprice »

caprice schreef:Afbeelding
Maybe for sale...
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

caprice schreef:
caprice schreef:Afbeelding
Maybe for sale...
Ik heb liever een ster in mijn voorruit dan op mijn motorkap en anders bel ik wel een taxi...
Duuk

Bericht door Duuk »

Erasmiaan schreef:
Ik heb liever een ster in mijn voorruit dan op mijn motorkap en anders bel ik wel een taxi...
Typisch een reactie van iemand die erg jaloers is

Rij eens in een Benz en of je wordt nog jaloerser, of je koopt er eentje
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Duuk schreef:
Erasmiaan schreef:

Jaloers? Mmm, de auto waarin ik nu rij daar kan geen Mercedes tegen op, qua wegligging en bochtgedrag.

En ik heb wel vaker in een Benz gereden, ook in de hogere klassen, maar 't kon me niet bekoren. Maar misschien dat ik er wel ooit een koop, als ik 65 ben... :mrgreen: :mrgreen: :lol: :roll:
Marco

Bericht door Marco »

Erasmiaan schreef:
Duuk schreef:
Erasmiaan schreef:

Jaloers? Mmm, de auto waarin ik nu rij daar kan geen Mercedes tegen op, qua wegligging en bochtgedrag.

En ik heb wel vaker in een Benz gereden, ook in de hogere klassen, maar 't kon me niet bekoren. Maar misschien dat ik er wel ooit een koop, als ik 65 ben... :mrgreen: :mrgreen: :lol: :roll:
Ik ben het in dit geval volledig met Erasmiaan eens. Zo'n Mercedes zit vast wel goed in elkaar, maar de Mercedessen die ik gereden heb voelden allemaal nét iets te groot en te lomp aan. Ik moet er wel bij zeggen dat dat een paar jaar geleden is. Ik reed toen auto's heen en weer voor een verhuurbedrijf en heb dus nogal wat verschillende auto's achter elkaar gereden.

De beroerdste - want minst doordachte - auto die ik in die periode gereden heb was een MB uit de C-klasse. Handgeschakeld, met een 'slimme' parkeerrem. Leuk. Rijd je een helling op naar een parkeerdak, komt van boven ook een auto. Dus op de helling sta je stil met je voet op de rem, andere voet op de koppeling. Dan gaat je hand naar.. de plek waar geen handrem zit. Die is namelijk vervangen door een pedaaltje links naast de koppeling. Waar je niet op kunt trappen, want dan wil-ie gaan rijden (je moet dan de koppeling loslaten).

Moet je dus éérst het kreng uit de versnelling halen, het parkeerrempedaaltje indrukken, weer in de versnelling zetten en dan met het ontgrendeldinges van die rotparkeerrem een hellingproef doen.

Mijn conclusie was: Mercedessen zijn bedoeld voor mensen die geen handgeschakelde auto willen of kunnen rijden en die niet met een handrem overweg kunnen. Doe mij maar een échte auto. :x
Kislev

Bericht door Kislev »

Zo'n rem had de Citroen DS (daar geen last van ivm halfautomaat)en de de XM ook. Zul je moeten leren om gewoon rem in te trappen en op het moment dat je weer kunt rijden koppeling op laten komen. Op het moment dat ie aangrijpt voet van de rem en op het gas. Zo doe ik het altijd. Maar toegegeven, handig is anders.

Afgelopen zaterdag in Citroen Traction Avant 15 Six hydraulique gezeten. Wat is zo'n ding groot zeg!! :shock: Die is volgens mij niet in een normaal parkeervak te krijgen. Als er APK opzit mag ik d'r een dagje lenen :D Vanwege snelheid en wegligging (lage auto vergeleken met concurenten) de favoriete gangster-auto destijds. Tijdland verboden geweest om die te parkeren in de buurt van een bank.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Kislev op 22 okt 2007, 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Mercedessen (Niet die 190 dingen waar ik in heb gereden, die rijden als dode paarden) rijden wel fijn, maar veel mensen kopen een zo groot mogelijke mercedes en besparen vervolgens op de rest zoals motorkracht. Heb heel veel mercedessen gezien die niet fijn reden omdat ze niet krachtig genoeg waren voor het formaat. Maar de huidige van mijn schoonvader vind ik best lekker rijden. Toch zou ik niet willen ruilen met mijn Audi a3 automaatje. Anderen zouden me misschien voor gek verklaren of toch stiekum jaloers, maar wat moet ik nu met een Mercedes? Een Mercedes vind ik meer iets voor een gepensioneerde boer, een kermisuitbater of een dominee.
Marco

Bericht door Marco »

Kislev schreef:Zo'n rem had de Citroen DS (daar geen last van ivm halfautomaat)en de de XM ook. Zul je moeten leren om gewoon rem in te trappen en op het moment dat je weer kunt rijden koppeling op laten komen. Op het moment dat ie aangrijpt voet van de rem en op het gas. Zo doe ik het altijd. Maar toegegeven, handig is anders.
Beetje link op een natgeregende stalen oprit een dak op. Dan heb je toch meer controle nodig. En ik zie nog steeds het voordeel ervan niet.
Kislev

Bericht door Kislev »

Dat is wel een beetje het imago wat een mercedes voor mij heeft idd. Ik kom van het platteland en kan me nog goed al die boeren herinneren in een mercedes met een stompje sigaar tussen de lippen.

kReed pas mee in een Audi V6. Dat wil wel natuurlijk, ook veel beenruimte achterin. Maar zowel stoelen als vering erg stug. Niet echt mijn smaak.
jvdg

Bericht door jvdg »

Kaw schreef:Mercedessen (Niet die 190 dingen waar ik in heb gereden, die rijden als dode paarden) rijden wel fijn, maar veel mensen kopen een zo groot mogelijke mercedes en besparen vervolgens op de rest zoals motorkracht. Heb heel veel mercedessen gezien die niet fijn reden omdat ze niet krachtig genoeg waren voor het formaat. Maar de huidige van mijn schoonvader vind ik best lekker rijden. Toch zou ik niet willen ruilen met mijn Audi a3 automaatje. Anderen zouden me misschien voor gek verklaren of toch stiekum jaloers, maar wat moet ik nu met een Mercedes? Een Mercedes vind ik meer iets voor een gepensioneerde boer, een kermisuitbater of een dominee.
Of een RF-er... :mrgreen:
Kislev

Bericht door Kislev »

Marco schreef:
Kislev schreef:Zo'n rem had de Citroen DS (daar geen last van ivm halfautomaat)en de de XM ook. Zul je moeten leren om gewoon rem in te trappen en op het moment dat je weer kunt rijden koppeling op laten komen. Op het moment dat ie aangrijpt voet van de rem en op het gas. Zo doe ik het altijd. Maar toegegeven, handig is anders.
Beetje link op een natgeregende stalen oprit een dak op. Dan heb je toch meer controle nodig. En ik zie nog steeds het voordeel ervan niet.
Nee, een voordeel zie ik er niet in. Kan het me bij de snoek nog voorstellen, want daar had je geen middenconsole. Bij de XM zal het wel weer een eigenzinnigheid zijn geweest waarvan Mercedes dacht 'laten we ook eens gek doen'.
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

jvdg schreef:
Kaw schreef:Mercedessen (Niet die 190 dingen waar ik in heb gereden, die rijden als dode paarden) rijden wel fijn, maar veel mensen kopen een zo groot mogelijke mercedes en besparen vervolgens op de rest zoals motorkracht. Heb heel veel mercedessen gezien die niet fijn reden omdat ze niet krachtig genoeg waren voor het formaat. Maar de huidige van mijn schoonvader vind ik best lekker rijden. Toch zou ik niet willen ruilen met mijn Audi a3 automaatje. Anderen zouden me misschien voor gek verklaren of toch stiekum jaloers, maar wat moet ik nu met een Mercedes? Een Mercedes vind ik meer iets voor een gepensioneerde boer, een kermisuitbater of een dominee.
Of een RF-er... :mrgreen:
Misschien zijn het allemaal wel gepensioneerde boeren, een kermisuitbater of een dominee.
caprice

Bericht door caprice »

Kaw schreef:Mercedessen (Niet die 190 dingen waar ik in heb gereden, die rijden als dode paarden) rijden wel fijn
Wat voor een motor lag daarin dan?
Ik heb nu een 2.0 diesel erbij gekocht, maar voor huidige maatstaven is hij ondergemotoriseerd. De meesten van dat model hebben ook geen vijfde versnelling. Trekt hij toch niet.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Plaats reactie