http://nl.wikipedia.org/wiki/Sodomie "In een meer beperkte, incorrecte, maar nog steeds gebruikte betekenis wordt de term sodomie gebruikt om anale seks aan te duiden."memento schreef:Ik citeer uit het ND-artikel:Marnix schreef:Zou je je iets nader kunnen verklaren, bijv. met wat voorbeelden?memento schreef:Als ik zo de recensies lees over de inhoud van het boek (los van de gebruikte taal, waar ik minder moeite mee heb), en vooral het gebrek aan ethische bodem, kan ik me wel wat indenken bij het zetten van de schrijver onder tucht.Aquilla schreef:en laat eens op je inwerken dat dhr Wagenaar n.a.v. de eindredactie van dit boek is 'afgehouden' van het Heilig Avondmaal...
Anale en orale seks zijn bijvoorbeeld een mogelijkheid binnen de seksuele relatie, maar is het ook zondig? Wij zitten hier niet als ethici, maar als hulpverlener. Vooropgesteld dat niet elke hulpverlener binnen Eleos er hetzelfde over denkt, meen ik dat orale seks hoort bij wat God gegeven heeft. Oraal in deze zin, dat de mond een erogene zone is, die de erogene zones van de ander opzoekt. De hele huid valt daar onder. Je wilt de ander daarmee behagen. Natuurlijk alleen als beiden dit willen. Hetzelfde geldt voor anale seks, al kan dat onhygiënisch en pijnlijk zijn, wanneer dat onzorgvuldig wordt toegepast.” Pasgetrouwden hebben nog veel te ontdekken.
Naast het feit dat de grenzen die het christendom in alle tijden heeft gekend overboord worden gezet, wordt er ook nog aangemoedigd om op ontdekkingstoch te gaan in deze dingen.
Ik geloof dat anale seks onnatuurlijk is en het lijkt me verschrikkelijk vies, maar als biede partners daar naar verlangen, dan is dat volgens mij niet verboden. Net als orale seks, rollenspel or whatever je met zijn tweeën leuk lijkt. Macht, pijn en vernedering zie ik als een onchristelijke manieren om met elkaar om te gaan, dus moet je dat ook nalaten in je seksuele omgang mijns inziens...
Overigens zie ik nu dat anale seks gevaarlijk kan zijn voor je gezondheid. Volgens mij duid dat nog meer aan dat God het zo niet bedoelt heeft.