Kaw schreef: Pinatubo is de enige die me op dat vlak weet bij te benen.

:!:jvdg schreef:Kaw schreef: Pinatubo is de enige die me op dat vlak weet bij te benen.
Lijkt me niet. Die andere 7-x die niet meerijden hebben geen auto.Marco schreef:Moet je er wel altijd met 7 inzitten...refo schreef: Energielabel is C geworden. Dat is niet heel goed, maar als je het deelt door zeven personen kan het er wel mee door.
..dus als jij er in je eentje inzit vervuil je minder omdat je gezin niet meerijdt? IJzersterke logica :shock:refo schreef:Lijkt me niet. Die andere 7-x die niet meerijden hebben geen auto.Marco schreef:Moet je er wel altijd met 7 inzitten...refo schreef: Energielabel is C geworden. Dat is niet heel goed, maar als je het deelt door zeven personen kan het er wel mee door.
We hebben 7 miljoen auto's op 16 miljoen Nederlanders = 0.4375 pp.
In ons gezin is dat 0.125 pp
Als we weggaan moet er strootje getrokken worden. 1 kan er niet mee.Tiberius schreef:Wat doe je met nummer 8 dan? Want een Zafira biedt "slechts" plaats aan 7 personen.refo schreef:In ons gezin is dat 0.125 pp
Of laat je er steeds minimaal één maximaal 7 thuis?
BTW: Wat voor motor is het?
Die logica is niet van mij, maar van jou.Marco schreef:..dus als jij er in je eentje inzit vervuil je minder omdat je gezin niet meerijdt? IJzersterke logica :shock:refo schreef:Lijkt me niet. Die andere 7-x die niet meerijden hebben geen auto.Marco schreef:Moet je er wel altijd met 7 inzitten...refo schreef: Energielabel is C geworden. Dat is niet heel goed, maar als je het deelt door zeven personen kan het er wel mee door.
Het is overigens tekenend voor de Ger Gezindte: "Iemand die een andere mening heeft als ik is niet zo degelijk als ik.Tiberius schreef:refo schreef:Degelijk wagen en dito kleurtje.
Had ik niet zo van jou verwacht, gezien je postings.
Het is niet dat ik je die auto misgun of zo. Er zijn meer dingen belangrijk bij de beslissing welke auto je neemt dan alleen verbruik (ik heb zelf bijvoorbeeld iets tegen Opel omdat ik ooit een leasewagen van een collega over moest nemen waar ik pijn in mijn rug van kreeg - goede stoelen zijn wat mij betreft veel belangrijker).refo schreef:Die logica is niet van mij, maar van jou.Marco schreef:..dus als jij er in je eentje inzit vervuil je minder omdat je gezin niet meerijdt? IJzersterke logica :shock:refo schreef:Lijkt me niet. Die andere 7-x die niet meerijden hebben geen auto.Marco schreef: Moet je er wel altijd met 7 inzitten...
Ik zeg dat ons gezin in totaal per persoon minder vervuilt dan gemiddeld.
Ik heb vorig jaar eens een dag in de nieuwe Astra moeten rijden, omdat mijn auto een dag in de garage stond. Wat een vreselijke auto is dat. Het rijdt voor geen meter. Ik was blij dat ik hem weer in moest leveren.Marco schreef:Het is niet dat ik je die auto misgun of zo. Er zijn meer dingen belangrijk bij de beslissing welke auto je neemt dan alleen verbruik (ik heb zelf bijvoorbeeld iets tegen Opel omdat ik ooit een leasewagen van een collega over moest nemen waar ik pijn in mijn rug van kreeg - goede stoelen zijn wat mij betreft veel belangrijker).refo schreef:Die logica is niet van mij, maar van jou.Marco schreef:..dus als jij er in je eentje inzit vervuil je minder omdat je gezin niet meerijdt? IJzersterke logica :shock:refo schreef: Lijkt me niet. Die andere 7-x die niet meerijden hebben geen auto.
Ik zeg dat ons gezin in totaal per persoon minder vervuilt dan gemiddeld.
Maar in de berekening van het energielabel wordt de grootte (in de vorm van oppervlakte vanaf de zijkant gezien of iets dergelijks) al meegenomen. Een refobak die net zoveel gebruikt als een coupeetje komt dus al snel één of twee categorietjes gunstiger uit. Vandaar mijn opmerking.