Miepie schreef:Andreas schreef:Miepie schreef:In mijn bijbel staat wel: zie 1 Korinthe 8 vers 13: Daarom, indien de spijs mijn broeder ergert, zo zal ik in eeuwigheid geen vlees eten, opdat ik mijn broeder niet ergere.
Tja, ik dacht al waar blijft hij. Maar deze tekst geld zeker niet andersom: ik erger me groen en geel aan mijn broeders die zich zo ergeren aan een spelletje. Zij verdoen hun tijd aan het stellen van regeltjes voor anderen?
Haha, nu komt de aap uit de mouw. Jij post allerlei linkse ideeën om zo even lekker de hele boel op te jutten.

:
Linkse ideeën = de boel opjutten ??
Tja, in kerkelijk opzicht ken ik niet de verdeling links-rechts. Dus waar jij mij plaatst heb ik geen idee van (Links zal wel wat wij vroeger 'licht' zijn noemen terwijl rechts toen als 'zwaar' aangemerkt werd). Als je wat over mijn werkelijke ideeën weten wil verwijs is je naar mijn website. Daarbij hou ik mij aanbevolen voor commentaar voorzover deze degelijk is onderbouwd met bijbelse argumenten of argumenten gebaseerd op onze belijdenis.
Miepie schreef:Dus je denkt dat menigeen zijn tijd verdoet aan het stellen van regeltjes? Ik denk eerder dat jij je tijd verdoet om je groen en geel te ergeren aan dingen die niet in jouw straatje passen.
Het valt erg mee hoor. Maar je moet toch wat stellen tegenover het oneigenlijk gebruik van 1 Korinthe 8,13?
Miepie schreef:Dat neemt niet weg dat je elkaar in bepaald opzicht in de waarde moet laten.
Kijk, en dat is nou een waar woord.
Miepie schreef:Je weet mijn mening over het kaartspel en dat blijft ook zo, jij hebt je eigen mening, dus lijkt het me niet zinvol om met jouw deze discussie voort te zetten!
Het is eigenlijk je tijd verdoen met iets onbelangrijks!

: :mrgreen:
Tja, gelijk je account hier opzeggen, niet mee wachten. Discussie is tijdverdoen.

: (vrije interpretatie naar Miepie)