Zeeuwen schrikken van alarm

Plaats reactie

Wat zou jij doen?

Peiling eindigde op 02 nov 2007, 09:23

snel naar binnen, ramen en deuren sluiten, radio aan
15
68%
gewoon doorgaan met wat ik aan het doen ben
4
18%
op straat gaan kijken of ik iets zie
2
9%
112 bellen, daar weten ze vast meer
1
5%

Totaal aantal stemmen: 22

MBE

Bericht door MBE »

Uitgegeven: 2 oktober 2007 17:00
Laatst gewijzigd: 2 oktober 2007 19:15

GOES - In heel de provincie Zeeland zijn dinsdagmiddag de alarmsirenes als gevolg van een storing afgegaan. Dat heeft een woordvoerder van de politie bevestigd.

Om even voor half vijf hoorden mensen in heel Zeeland de sirenes. De centrale van de politie wordt op dit moment overspoeld met verontruste telefoontjes van mensen die de sirenes hebben gehoord, aldus de woordvoerder.

Een woordvoerster van de Veiligheidsregio Zeeland zei dat er dinsdag een testalarm werd uitgevoerd.

Lastig

"Dat gebeurt vaker, maar nu stonden de instellingen nog zoals die maandag bij de reguliere test op de eerste maandag van de maand stonden. Op het bedieningsscherm is dat niet te zien. Nu blijkt dat dat heel lastig is."

De woordvoerster zei dat het ministerie van Binnenlandse Zaken de eigenaar is van het systeem en dat die in alle provincies hetzelfde is. "Het zou dus net zo goed in een andere provincie ook kunnen gebeuren."

"Het ministerie zou nu moeten kijken of die instellingen zichtbaar kunnen worden gemaakt.''

Commotie

Het alarm heeft veel commotie veroorzaakt bij hulpdiensten, de gemeenten en bij de regionale omroep, waar de telefoons roodgloeiend stonden.

(c) ANP
Wat zou jij doen?
Laatst gewijzigd door MBE op 03 okt 2007, 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Optie: ff op internet kijken en radio aan, maar voor de rest niets? Zou die er bij mogen?
Kislev

Bericht door Kislev »

Kaw schreef:Optie: ff op internet kijken en radio aan, maar voor de rest niets? Zou die er bij mogen?
Raampjes en deurtjes dicht, radio aanzetten of even op internet kijken. Of op de site van 112 waar je de uitrukken in je gebied kunt zien. Bij geen uitruk van brandweer en/of politie kun je er bijna zeker van zijn dat het een foutje is.

Tijdje terug ging hij in de regio Utrecht op de eerste maandag van de maand een uur te laat. Reden: iemand was om 12.00 uur vergeten op de knop te drukken.

Nogal knullig allemaal.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Ik zou denken: Christiaan, blijf met je vingers van die knopjes af :mrgreen:
MBE

Bericht door MBE »

Kaw schreef:Optie: ff op internet kijken en radio aan, maar voor de rest niets? Zou die er bij mogen?
Prima, maar hoe doe je dat?
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

MBE schreef:
Prima, maar hoe doe je dat?
Nee, is al goed. Ik kies wel voor degene die het dichtste bij zit.
wim

Bericht door wim »

Hendrikus schreef:Ik zou denken: Christiaan, blijf met je vingers van die knopjes af :mrgreen:
:mrgreen: Waar Christiaan woont, luidt men nog de ouderwetse pachel-bel.
Lassie

Bericht door Lassie »

wim schreef:
Hendrikus schreef:Ik zou denken: Christiaan, blijf met je vingers van die knopjes af :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Kislev

Bericht door Kislev »

Je kunt ook op de site van je gemeente kijken. Burgemeester is namelijk degene die beslist of een sirene wel of niet gaat. Als dus opeens de sirene gaat springt weet de burgemeester gelijk dat het vals alarm is en zal zsm achterhalen wat er aan de hand is en dat zsm op de gemeentepagina gooien.
Marnix

Bericht door Marnix »

Ik zou de tv aanzetten. Kijken of er al live-coverage is of dat Teletekst al wat zegt die is altijd vrij snel zonder gelijk met te wilde verhalen te gaan strooien.

Maar die optie is natuurlijk niet te vinden :) Dus heb ik maar voor optie 1 gekozen, daarbij bedenkend dat er vast ook andere media dan "radio" onder mogen vallen.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Christiaan

Bericht door Christiaan »

Lassie schreef:
wim schreef:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Sjonge, sjonge je moet er is een dagje niet zijn....

Maar ff ontopic, ik schrok niet van het alarm hoor.
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)

Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
MBE

Bericht door MBE »

Voor degenen die hun computer starten: de site van omroep Zeeland (calamiteiten zender in geval van nood) ging plat door het groot aantal bezoekers.

Niet zo verstandig dus om via dit medium jezelf op de hoogte te stellen.
Marco

Bericht door Marco »

Paar jaar geleden in Delft meegemaakt: Alarm ging af. Ramen en deuren dichtgedaan. Mechanische afzuiging gesloten. Radio West aangezet, de officiele rampenzender....

Half uur naar André Hazes (-achtige) muziek en blablabla geleuter geluisterd.

Toen, even tussen neus en lippen door, werd verteld, dat er, o ja, in Delft in sommige wijken per ongeluk het alarm af was gegaan.

Dan heb je echt een goed gevoel over wat er gebeurt als er echt iets aan de hand is.
Plaats reactie