Illegaal downloaden kost vrouw 220.000 dollar
- jakobmarin
Illegaal downloaden kost vrouw 220.000 dollar
LOS ANGELES - Een 30-jarige Amerikaanse vrouw is donderdag veroordeeld tot een boete van 220.000 dollar voor het downloaden en verspreiden van 24 liedjes op internet.
Chris Heijmans
Zij is het eerste slachtoffer van de strijd die de muziekindustrie heeft aangebonden met de illegale distributie van muziek via het worldwideweb. De gezamenlijke platenmaatschappijen hebben in totaal 26.000 mensen aangeklaagd voor dit vergrijp.
De vrouw weigerde eerder een schikking waarbij haar een paar duizend dollar werd geboden. Zij hield zelfs tot het bittere eind haar onschuld vol. Haar advocaat bepleitte voor de jury dat het onmogelijk te bewijzen viel wie de desbetreffende liedjes via Kazaa had verspreid.
Unaniem oordeel
Het kostte de jury vijf uur om tot een unaniem oordeel te komen. De vrouw komt er relatief goed vanaf. In de gedeelde Kazaa-folder op haar computer werden in totaal 1702 liedjes aangetroffen.
De muziekindustrie hoopt met dit eerste vonnis een duidelijk signaal af te geven aan de consument dat het illegale downloaden en distribueren van muziek niet mag.
(c) ANP
Chris Heijmans
Zij is het eerste slachtoffer van de strijd die de muziekindustrie heeft aangebonden met de illegale distributie van muziek via het worldwideweb. De gezamenlijke platenmaatschappijen hebben in totaal 26.000 mensen aangeklaagd voor dit vergrijp.
De vrouw weigerde eerder een schikking waarbij haar een paar duizend dollar werd geboden. Zij hield zelfs tot het bittere eind haar onschuld vol. Haar advocaat bepleitte voor de jury dat het onmogelijk te bewijzen viel wie de desbetreffende liedjes via Kazaa had verspreid.
Unaniem oordeel
Het kostte de jury vijf uur om tot een unaniem oordeel te komen. De vrouw komt er relatief goed vanaf. In de gedeelde Kazaa-folder op haar computer werden in totaal 1702 liedjes aangetroffen.
De muziekindustrie hoopt met dit eerste vonnis een duidelijk signaal af te geven aan de consument dat het illegale downloaden en distribueren van muziek niet mag.
(c) ANP
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
- jakobmarin
om illegaal te downloaden zal ik eerst moeten weten waar ik dat zou kunnen doen..........wat wél gebruikt is, is een gebrande versie van Windows XP........in wezen nét zo illegaal lijkt me, maar een originele versie kost me niet nogal wat zeg.......jakobmarin schreef:Wie download er NOOIT illegaal?
Ik niet, moet ik eerlijk bekennen:
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Illegaal downloaden is wettelijk gezien onmogelijkjakobmarin schreef:Wie download er NOOIT illegaal?

Ik download overigens wel eens illegaal muziek, zonder toestemming van de makers in ieder geval. Ik heb echter ook al een hoop cd's gekocht die ik goed vond en graag legaal wilde hebben. Ik neem aan dat dat een hoop compenseert

Laatst gewijzigd door Marnix op 05 okt 2007, 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
In Nederland is het downloaden van muziek en film volledig legaal; software is een grijs gebied (grijs gebied: wettelijk niet toegestaan, maar als particulier zal je er niet om vervolgd worden). Sterker nog: We betalen zelfs heffing op lege CD's en DVD's, omdat we er gedownload materiaal op mogen zetten. Juist omdat die heffing er is, heb ik absoluut geen moreel bezwaar tegen downloaden van muziek en film; je betaald er (via een omweg) gewoon voor.jakobmarin schreef:Wie download er NOOIT illegaal?
Voor Windows zijn genoeg gratis alternatieven, zoals Ubuntu: http://www.ubuntu.com. Je kan bij Ubuntu zelfs een CD gratis thuis laten bezorgenRens schreef:om illegaal te downloaden zal ik eerst moeten weten waar ik dat zou kunnen doen..........wat wél gebruikt is, is een gebrande versie van Windows XP........in wezen nét zo illegaal lijkt me, maar een originele versie kost me niet nogal wat zeg.......

je mag het wel downloaden maar niet aanbieden. Met programma's als Kazaa is dat niet zo'n probleem, gewoon zorgen dat je niet kan uploaden dat de downloadmap een andere map is dan je uploadmap.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
- jakobmarin
De wet laat dit expliciet wél toe, zie:jakobmarin schreef:Hoe kom je daarbij? Staat er niet op een Muziek CD dat het niet gekopieerd mag worden?memento schreef:In Nederland is het downloaden van muziek en film volledig legaal
* http://www.iusmentis.com/auteursrecht/nl/thuiskopie/
* http://www.iusmentis.com/auteursrecht/nl/mp3/vvv/
Met het legale downloaden maak je gebruik van de overtreding van de uploader. Daarom heb ik moreel bezwaar tegen het gebruik van p2p programma's.
Ik ben alleen nog niet zover gekomen om er mee te stoppen
:
Ik ben alleen nog niet zover gekomen om er mee te stoppen

Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.