:mrgreen:Unionist schreef:Mijn zoontje van 6 liep pas de hele dag met zijn schoenen aan. "Jongen, doe je schoenen toch uit". "Nee. Ik word later motoragent en die moeten snel kunnen uitrukken. Daar ben ik al voor aan het oefenen."
Kinderpraat
Voor het dankgebed na het eten lees ik altijd voor wat er op de gebedskalender van open doors staat bij de datum van die dag, zodat we er voor kunnen bidden.
Vandaag stond er de oproep om te bidden voor christelijke collega's van iemand die gelyncht is op 21 maart.
De kinderen vroegen wat gelyncht betekende en ik had niet door dat zo iemand ook vermoord is.
oh wacht; zei ik; ze leeft niet meer, want morgen moeten we bidden voor haar man die weduwnaar is geworden op 21 maart.
Nou; zegt m'n zoontje (9); laten we nu ook maar voor die man bidden dan.
Nee, zeg ik, die is morgen aan de beurt. Waarop hij heel verontwaardigd roept; Sorry hoor! We kunnen toch wel twee keer voor hem bidden! Twee keer helpt beter dan 1 keer!
Beschaamd boog ik het hoofd en bad ook vandaag voor de weduwnaar.....
Vandaag stond er de oproep om te bidden voor christelijke collega's van iemand die gelyncht is op 21 maart.
De kinderen vroegen wat gelyncht betekende en ik had niet door dat zo iemand ook vermoord is.
oh wacht; zei ik; ze leeft niet meer, want morgen moeten we bidden voor haar man die weduwnaar is geworden op 21 maart.
Nee, zeg ik, die is morgen aan de beurt. Waarop hij heel verontwaardigd roept; Sorry hoor! We kunnen toch wel twee keer voor hem bidden! Twee keer helpt beter dan 1 keer!
- Wilma van den Berg
Tsja......wat kunnen we soms veel van hen leren.....helma schreef:Voor het dankgebed na het eten lees ik altijd voor wat er op de gebedskalender van open doors staat bij de datum van die dag, zodat we er voor kunnen bidden.
Mijn gehandicapte broertje ging laatst aan het avondmaal in zijn nieuwe gemeente. Hij vond de dominee die voorging blijkbaar erg op een voor hem bekende Nederlander lijken want toen hij vlak bij de tafel was zwaaide hij naar de dominee en riep hard genoeg dat de gemeente het kon horen: Ha Ome Willem!
(voor de mensen die Ome Willem niet kennen is dit geen leuk verhaal

Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Marnix schreef:Mijn gehandicapte broertje ging laatst aan het avondmaal in zijn nieuwe gemeente. Hij vond de dominee die voorging blijkbaar erg op een voor hem bekende Nederlander lijken want toen hij vlak bij de tafel was zwaaide hij naar de dominee en riep hard genoeg dat de gemeente het kon horen: Ha Ome Willem!

OK, welke dominee lijkt hierop?
Mijn dochtertje van 6 heeft nogal eens last van ochtendhumeur; dan deugt er niet zo veel
Zo ook vanmorgen bij het ontbijt. Ze moppperde dat ze altijd brinta moest eten enz enz. en ze had al zo'n vieze smaak in haar mond
(maar eten we cornflakes dan wil ze brood en eten we brood dan wil ze brinta :roll: )
Na het eten vouwde ze haar handen en zei ze eerbiedig: Heere wij danken u voor dit vieze eten......
ik wist écht even niet hoe ik moest reageren!
Zo ook vanmorgen bij het ontbijt. Ze moppperde dat ze altijd brinta moest eten enz enz. en ze had al zo'n vieze smaak in haar mond
(maar eten we cornflakes dan wil ze brood en eten we brood dan wil ze brinta :roll: )
Na het eten vouwde ze haar handen en zei ze eerbiedig: Heere wij danken u voor dit vieze eten......
ik wist écht even niet hoe ik moest reageren!
Dat vond JIJ ja, maar je moet altijd proberen met de ogen van een kind naar kleding te kijken.............dan zie je ineens héél andere dingen..................helma schreef:een leuke gebloemde jurk;
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:Daphne schreef:Jij hebt vast geen amen gezegd :roll:helma schreef:ik wist écht even niet hoe ik moest reageren!
Moderatorbericht:
- Wilma van den Berg
Eigenlijk een schoolmop...maar toch de moeite waard op ff te posten:
Een leerling moet van de tekenlerares een grazende koe tekenen. Een paar seconden later is Jantje al klaar. Vervolgens komt de lerares kijken en zegt: "Ik zie helemaal geen gras!"
"Dat heeft de koe opgegeten" antwoordt Jantje.
Lerares: "Waar is de koe dan?"
Jantje: "Je denkt toch niet dat de koe blijft staan als er geen gras meer is?"..............
Een leerling moet van de tekenlerares een grazende koe tekenen. Een paar seconden later is Jantje al klaar. Vervolgens komt de lerares kijken en zegt: "Ik zie helemaal geen gras!"
"Dat heeft de koe opgegeten" antwoordt Jantje.
Lerares: "Waar is de koe dan?"
Jantje: "Je denkt toch niet dat de koe blijft staan als er geen gras meer is?"..............
Ik heb gezegd dat ik blij was dat ze tóch dankte voor eten wat ze niet zo lekker vond, want dat er heel veel kinderen op de wereld zijn die helemaal geen eten krijgen 's morgens.Daphne schreef:Jij hebt vast geen amen gezegd :roll:helma schreef:ik wist écht even niet hoe ik moest reageren!
En het heeft geholpen, vanmorgen dankte ze na de brinta voor het lieve eten. (het woord lekker vond ze toch niet zo goed passen bij brinta....)