Generale Synode Gereformeerde Gemeenten 2007

Klaas-Jan
Contacteer:

Bericht door Klaas-Jan »

freek schreef:
Klaas-Jan schreef:
geledu schreef:
elbert schreef: In elk geval zijn de jongerenavonden van JijDaar verboden toegang voor GG-ers uit Terwolde-de Vecht, zie dit artikel.
Verbieden gaat mij te ver, maar waarschuwen is m.i. terecht.
Helaas heeft deze stichting naast goede avonden toch echt wel avonden waar sprekers komen die men niet in de reformatorische leer en traditie stellen kan.
Ik deel de mening van de kerkenraad van de Gereformeerde Gemeente te Terwolde-De Vecht. Er zullen ongetwijfeld goede avonden zijn, het is niet aan mij dat te beoordelen, maar de Satan verschijnt menigmaal in de gedaante van een Engel des Lichts, zoals het artikel vermeldt. Laten we daar niet te gering over denken...
Nee laten we daar idd niet gering over denken. Hij kan zelfs als een engels des lichts verscijnen in de Gereformeerde Gemeente van Terwolde - De Vecht. Of Elspeet. Of in welk verband dan ook.
Je hebt gelijk, maar dat heeft hier niets mee te maken...

Ik vind de titel van het artikel overigens misselijk...
elbert
Contacteer:

Bericht door elbert »

geledu schreef: Verbieden gaat mij te ver, maar waarschuwen is m.i. terecht.
Helaas heeft deze stichting naast goede avonden toch echt wel avonden waar sprekers komen die men niet in de reformatorische leer en traditie stellen kan.
Wanneer er elementen zijn waarop men kritiek heeft, dan vind ik inderdaad dat men het beste kan waarschuwen tegen die elementen (overigens lees ik nergens over concrete inhoudelijke bezwaren).
Echter, alle jongerenavonden als satanswerk bestempelen, zoals in het gelinkte artikel wordt gesuggereerd, vind ik niet van een goed onderscheidingsvermogen getuigen.
wim

Bericht door wim »

Ik waarschuw jullie dan ook maar voor het gebruik van Refoforum. Satan verschijnt hier ook vast als een engel van het licht. Hier is ook geen kerkambtelijke leiding. Ook hier staat er heel wat onkruid tussen het tarwe (wat moesten we trouwens ook alweer doen met dat onkruid?). En ook zijn hier elementen die zich losweken (of zich hebben losgeweekt) van de GerGem.

Maar desondanks....misschien mag refoforum toch ook in alle bescheidenheid zeggen dat de Heere daar altijd Zijn volk heeft gehad.
Wilma van den Berg

Bericht door Wilma van den Berg »

wim schreef:Ik waarschuw jullie dan ook maar voor het gebruik van Refoforum. Satan verschijnt hier ook vast als een engel van het licht. Hier is ook geen kerkambtelijke leiding. Ook hier staat er heel wat onkruid tussen het tarwe (wat moesten we trouwens ook alweer doen met dat onkruid?). En ook zijn hier elementen die zich losweken (of zich hebben losgeweekt) van de GerGem.

Maar desondanks....misschien mag refoforum toch ook in alle bescheidenheid zeggen dat de Heere daar altijd Zijn volk heeft gehad.
:roll:
wim

Bericht door wim »

Wilma van den Berg schreef: :roll:
Je hebt toch wel dit artikel gelezen hè?
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Laat het verbod maar aan de verantwoording van die kerkenraad over. Voor we het weten is dit weer een "schoptopic" geworden. Belangerijker is de vraag: hoe zit het in mijn gemeente en in mijn leven?
Ik weet, mijn Verlosser leeft
wim

Bericht door wim »

JolandaOudshoorn schreef:Laat het verbod maar aan de verantwoording van die kerkenraad over. Voor we het weten is dit weer een "schoptopic" geworden. Belangerijker is de vraag: hoe zit het in mijn gemeente en in mijn leven?
Dat is zeker waar (ook voor die kerkenraad :wink: )

En het einde van elke kritiek.
JolandaOudshoorn

wim schreef:
JolandaOudshoorn schreef:Laat het verbod maar aan de verantwoording van die kerkenraad over. Voor we het weten is dit weer een "schoptopic" geworden. Belangerijker is de vraag: hoe zit het in mijn gemeente en in mijn leven?

Je mag van mij best kritiek leveren, alleen is deze situatie voor de meeste van ons een ver van mijn bed-show,
wim

Bericht door wim »

JolandaOudshoorn schreef:
wim schreef:

Je mag van mij best kritiek leveren, alleen is deze situatie voor de meeste van ons een ver van mijn bed-show,
Ok. Ik probeer mijn leven te beteren.... (dat gaat moeilijk worden).
JolandaOudshoorn

wim schreef:
JolandaOudshoorn schreef:
wim schreef:

Ok. Ik probeer mijn leven te beteren.... (dat gaat moeilijk worden).
Kan ik me nou niet voorstellen :mrgreen:
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Klaas-Jan schreef:
geledu schreef:
elbert schreef:
jan03 schreef: Wat bedoel je nu precies? Bedoel je te zeggen dat een kerkenraad moet waarschuwen tegen gebedskringen en bijbelkringen?
In elk geval zijn de jongerenavonden van JijDaar verboden toegang voor GG-ers uit Terwolde-de Vecht, zie dit artikel.
Verbieden gaat mij te ver, maar waarschuwen is m.i. terecht.
Ik deel de mening van de kerkenraad van de Gereformeerde Gemeente te Terwolde-De Vecht. Er zullen ongetwijfeld goede avonden zijn, het is niet aan mij dat te beoordelen, maar de Satan verschijnt menigmaal in de gedaante van een Engel des Lichts, zoals het artikel vermeldt. Laten we daar niet te gering over denken...
Ik deel die mening ook ten volle. En die mening is ook goed onderlegd. Zulke vergaderingen met de jeugd moeten vooral onder toezicht van de kerkeraad staan.

Verder is de kop van dit artikel provocerend.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Klaas-Jan
Contacteer:

Bericht door Klaas-Jan »

Klaas-Jan schreef:Ik vind de titel van het artikel overigens misselijk...
Bert Mulder schreef:Verder is de kop van dit artikel provocerend.
Waarom toch?
Josephus

Bericht door Josephus »

Klaas-Jan schreef:
Waarom toch?
Inderdaad, waarom? Feitelijk gezien is er met die titel weinig mis, of je dat nu prettig vindt of niet.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
freek

Bericht door freek »

Josephus schreef:
Klaas-Jan schreef:
Waarom toch?
Inderdaad, waarom? Feitelijk gezien is er met die titel weinig mis, of je dat nu prettig vindt of niet.
Als er op de Jijdaar-avonden werkelijk Ger.Gem-predikanten of evangelisten voorgaan, is de kop van het verhaal gewoon een feit. Dus kun je idd afvragen waarom die misselijk en provocerend is.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

freek schreef:
Josephus schreef:
Klaas-Jan schreef:
Waarom toch?
Als er op de Jijdaar-avonden werkelijk Ger.Gem-predikanten of evangelisten voorgaan, is de kop van het verhaal gewoon een feit. Dus kun je idd afvragen waarom die misselijk en provocerend is.
Er gaan op die avonden geen GG predikanten en evangelisten voor.
De kop is dus zowel misselijk als provocerend (wij zouden zeggen: schoppend :wink: )
Gesloten