Bijbel bij oud papier?

Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Mister schreef:
wim schreef:Mag naar de GKV wèl geschopt worden op dit forum?
Natuurlijk niet.
Klopt.

Moderator opmerking

Even voor de duidelijkheid:
Het is absoluut niet toegestaan om naar kerkverbanden te schoppen. Dat geldt voor alle kerkverbanden, dus niet alleen de in de forumregels genoemde, maar ook de GKV.

De betreffende posting is aangepast; bij herhaling wordt een bannetje uitgedeeld.

Met vriendelijke groet,
Tiberius, moderator
Margriet
Contacteer:

Bericht door Margriet »

Tja ik heb nog nooit een bijbel wegegooid, ik heb wat oude ,van een is de kaft al in stukken( netjes weer geplakt) en die heb ik dan nog vanuit Nederland naar hier meegenomen..
Het is niet alleen dat het een bijbel is maar ook de onderstreping en zo die je door de jaren gemaakt hebt..
Het is me gewoon te dierbaar..
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
rekcor

Bericht door rekcor »

geledu schreef:
vlinder schreef: Mijn vraag is: Mag je je verrijken aan een Bijbel?(...) Handelen met de Bijbel..
Deze zaak heeft het goed begrepen : (...)
Een mooi initiatief! Alleen moeten we niet net gaan doen alsof geld verdienen 'iets vies' is. Tenslotte is het verkopen van bijbels niet meer of minder 'geestelijk' dan het verkopen van onderbroeken. Beide activiteiten zijn nodig.
geledu

Bericht door geledu »

rekcor schreef:
geledu schreef:
vlinder schreef: Mijn vraag is: Mag je je verrijken aan een Bijbel?(...) Handelen met de Bijbel..
Een mooi initiatief! Alleen moeten we niet net gaan doen alsof geld verdienen 'iets vies' is. Tenslotte is het verkopen van bijbels niet meer of minder 'geestelijk' dan het verkopen van onderbroeken. Beide activiteiten zijn nodig.
Ik ben absoluut niet "vies" van geld verdienen.
Voor een gezonde economie is dat gewoon hard nodig.

Maar ik heb persoonlijk wel moeite om de Bijbel of daaraan gerelateerde zaken of geschriften als handelswaar te zien.
Bijbels en stichtelijke boeken zouden voor kostprijs door stichtingen of kerken in de markt gezet moeten worden , zonder daar marges tussen te leggen voor eigen gewin.
Marnix

Bericht door Marnix »

geledu schreef:
rekcor schreef:
geledu schreef:
Ik ben absoluut niet "vies" van geld verdienen.
Voor een gezonde economie is dat gewoon hard nodig.

Maar ik heb persoonlijk wel moeite om de Bijbel of daaraan gerelateerde zaken of geschriften als handelswaar te zien.
Bijbels en stichtelijke boeken zouden voor kostprijs door stichtingen of kerken in de markt gezet moeten worden , zonder daar marges tussen te leggen voor eigen gewin.
Als het om de verspreiding van het evangelie gaat ben ik het daar helemaal mee eens, gaat het om inkoop of verkoop van antieke bijbels waar iemand veel voor wil betalen omdat ze zo oud en mooi zijn enzo, dan vind ik er geld mee verdienen geen probleem.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Plaats reactie