Ik denk ook niet dat Bach dat werk (die werken?) gecomponeerd heeft om ons te verpozen, maar om ons te leren. Tekst en muziek vormen één geheel.Kaw schreef:Yep, Bach.Afgewezen schreef:'Nun komm der Heiden Heiland" (Bach?)
Ik koester goede herinneringen aan dit stuk. Door dit stuk heb ik Bach leren waarderen. Eerst was ik gek op dit nummer, maar na een poosje verwaterd dat. Net als alle muziek. Ik moet altijd iets nieuws horen. Je hebt overigens 2 versies. Ik vind de éne (waarschijnlijk de saaie) het leukst. Die is er in orgel en in piano-uitvoering. Ik heb hem in de uit voering voor het orgel gespeelt door Bram Beekman. Erg mooi.
Bach vind ik normaliter enorm kunstig en uitdagend om te luisteren, maar het is soms meer wiskunde dan expressie. Dit stukje is een prachtige expressievolle uitzondering. Schitterend in zijn eenvoud en helderheid. Stel je een klein kerkje voor. Helemaal leeg, op een mooi orgeltje na. Dat ding heeft slechts een paar registers en f-gestemt. In die opperste stilte zet de organist de transparante begintonen van dit stuk in. Rillingen op mijn rug en tranen in mijn ogen.
Wist je dat . . . [4]
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Mister schreef:Begin een verandering ;-)Jongere schreef:...de toon hier op Refoforum me ontzettend tegen begint te staan? Ik word er een beetje moedeloos van. Het lijkt wel alsof christenen niets beters te doen hebben dan elkaar te bevechten.
Ik ben het met je eens jongere! Maar zulke opmerkingen worden meestal naar de maan geschoten. Helaas!
Strijd tegen het koninkrijk van de zonde en de satan in de wereld en in uw eigen hart. Th. Boston
- Wilma van den Berg
- Wilma van den Berg
Nou is t zo dat mn pc kuren heeft ja... maar gister heb k meerdere mensen gehoord die niet op hotmail konden komenWilma van den Berg schreef:Nergens last van gehad Dapne..Lassie schreef:net nog m'n mail geopend in hotmail. geen problemen.Daphne schreef:... Ik niet in hotmail kan komen...
... Ik me af vraag hoe dit bij jullie gaat?
Kun je verder wel alle sites bereiken?

God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
... Ik vandaag 3 verjaardagen heb?
... Ik het er maar druk mee heb
:
... Vandaag ook de truckersrun is...
... vrachtwagenchaufeurs dan met mensen met n beperking de hele omgeving doorkruisen al toeterend en zwaaiend
... Ik terug ga zwaaien met n vriendin
... Ik het er maar druk mee heb

... vrachtwagenchaufeurs dan met mensen met n beperking de hele omgeving doorkruisen al toeterend en zwaaiend

God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Daphne schreef:... Ik vandaag 3 verjaardagen heb?
... Ik het er maar druk mee heb:
... vrachtwagenchaufeurs dan met mensen met n beperking de hele omgeving doorkruisen al toeterend en zwaaiend![]()
.....ik ook naar je ga zwaaien.

Strijd tegen het koninkrijk van de zonde en de satan in de wereld en in uw eigen hart. Th. Boston
Ik ben een paar keer meegeweest als EHBO'er. Dat is echt zo super!!Daphne schreef:... Ik vandaag 3 verjaardagen heb?
... vrachtwagenchaufeurs dan met mensen met n beperking de hele omgeving doorkruisen al toeterend en zwaaiend![]()
Je voelt je dan klein omdat sommige mensen met zoiets kleins al super gelukkig zijn!
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Mm, het zou vreemd zijn als jij dolgelukkig werd van het rondrijden in een vrachtwagen.vlinder schreef:Ik ben een paar keer meegeweest als EHBO'er. Dat is echt zo super!!Daphne schreef:... Ik vandaag 3 verjaardagen heb?
Je voelt je dan klein omdat sommige mensen met zoiets kleins al super gelukkig zijn!
Toch?

Gert10 schreef:Daphne schreef:... Ik vandaag 3 verjaardagen heb?
.....ik ook naar je ga zwaaien.

Wij hebben naar elke vrachtwagen gezwaaid. Als je al die blije koppies zag...gewoon ontroerend om te zien hoe blij!
...... ik waarschijnlijk net zo heb genoten als jij?Daphne schreef:Gert10 schreef:Daphne schreef:... Ik vandaag 3 verjaardagen heb?
.....ik ook naar je ga zwaaien.k werd er helemaal vrolijk van joh! Ben jij chauffeur dan?
![]()
Wij hebben naar elke vrachtwagen gezwaaid. Als je al die blije koppies zag...gewoon ontroerend om te zien hoe blij!

.......ik ook gewoon ergens langs de kant stond met m'n zoon voorop de fiets die z'n arm bijna uit de kom heeft gezwaaid?
...... ik eerder een geintje maakte dat ik naar jou ging zwaaien?
.......ik je adviseer jezelf ook eens zo in te zetten voor je gehandicapten medemens tijdens bijv. een vakantieweek van de GG. Geweldig!!!!!