Generale Synode Gereformeerde Gemeenten 2007
Je hebt gelijk, sorry, niet goed gelezen. 
het citaat was:
Zoals verwacht is er een commissie ingesteld.

het citaat was:
Zoals verwacht is er een commissie ingesteld.

Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Zo'n document is natuurlijk historisch interessant.Het RD van 14 september 2007 schreef:]Een historisch document uit 1907
Op de synode van de Gereformeerde Gemeenten overhandigde ds. C. de Jongste (Tholen) donderdag een historisch document aan de preses, ds. J. J. van Eckeveld. Het betrof de brief die de synode van de kruiskerken op 23 mei 1907 schreef aan de algemene vergadering van de ledeboeriaanse gemeenten. Ds. De Jongste had deze brief gevonden in het archief van de oud gereformeerde gemeente te Nieuw Beijerland.
De voorzitter van de sectie kerkelijke archieven, ds. W. Silfhout, kreeg de brief als gescande kopie op cd rom overhandigd. Een ingelijste afdruk van de brief werd geschonken aan de Theologische School in Rotterdam.
Synodepreses ds. Van Eckeveld kreeg een in brons geslagen beeltenis van ds. G. H. Kersten overhandigd, vervaardigd door beeldend kunstenaar Tijs Huisman uit Gouda, „als herinnering aan 1907 en uit dankbaarheid voor 2007.”
Maar een in brons geslagen beeltenis van ds Kersten?

--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Dit lijkt wel erg veel op persoonverheerlijking. Ds Kersten zal hier zelf geen voorstander van geweest zijn denk ik..refo schreef:Zo'n document is natuurlijk historisch interessant.Het RD van 14 september 2007 schreef:]Een historisch document uit 1907
Op de synode van de Gereformeerde Gemeenten overhandigde ds. C. de Jongste (Tholen) donderdag een historisch document aan de preses, ds. J. J. van Eckeveld. Het betrof de brief die de synode van de kruiskerken op 23 mei 1907 schreef aan de algemene vergadering van de ledeboeriaanse gemeenten. Ds. De Jongste had deze brief gevonden in het archief van de oud gereformeerde gemeente te Nieuw Beijerland.
De voorzitter van de sectie kerkelijke archieven, ds. W. Silfhout, kreeg de brief als gescande kopie op cd rom overhandigd. Een ingelijste afdruk van de brief werd geschonken aan de Theologische School in Rotterdam.
Synodepreses ds. Van Eckeveld kreeg een in brons geslagen beeltenis van ds. G. H. Kersten overhandigd, vervaardigd door beeldend kunstenaar Tijs Huisman uit Gouda, „als herinnering aan 1907 en uit dankbaarheid voor 2007.”
Maar een in brons geslagen beeltenis van ds Kersten?:shock:
:roll:
Maar misschien is het wel lucratieve handel.. Ik ga beeltenissen van Ds Kersten in het brons slaan en een advertentie zetten in de Saambinder
ik heb nog wel een paar ideeën; Comrie bijvoorbeeldBJD schreef:
Maar een in brons geslagen beeltenis van ds Kersten?:shock:
:roll:
Dit lijkt wel erg veel op persoonverheerlijking. Ds Kersten zal hier zelf geen voorstander van geweest zijn denk ik..
Maar misschien is het wel lucratieve handel.. Ik ga beeltenissen van Ds Kersten in het brons slaan en een advertentie zetten in de Saambinder
Anders staat Kersten zo alleen op de schoorsteenmantel
BJD schreef:[Synodepreses ds. Van Eckeveld kreeg een in brons geslagen beeltenis van ds. G. H. Kersten overhandigd, vervaardigd door beeldend kunstenaar Tijs Huisman uit Gouda, „als herinnering aan 1907 en uit dankbaarheid voor 2007.”
Grappig dat een "buitenverbandse" "uitgetredene" dit beeld heeft gemaakt en overhandigd aan de praeses.
Een mooi gebaar kun je hier ook in zien en waarderen!
laat uw woorden weinig zijn; pred. 5: 1b
Volgens mij is die quote niet van mij...Janneman schreef:BJD schreef:[Synodepreses ds. Van Eckeveld kreeg een in brons geslagen beeltenis van ds. G. H. Kersten overhandigd, vervaardigd door beeldend kunstenaar Tijs Huisman uit Gouda, „als herinnering aan 1907 en uit dankbaarheid voor 2007.”
Grappig dat een "buitenverbandse" "uitgetredene" dit beeld heeft gemaakt en overhandigd aan de praeses.
http://www.refdag.nl/artikel/1315605/
In dit artikel lees ik een citaat van Ds. C. Hogchem uit Barneveld. Hij was toch niet afgevaardigd?
In dit artikel lees ik een citaat van Ds. C. Hogchem uit Barneveld. Hij was toch niet afgevaardigd?
Omdat het een appelzaak betreft, wordt dat achter gesloten deuren gedaan.Kislev schreef:De Synode is achter de rug. Dat betekent dat er ook een uitspraak is gedaan in de zaak v/d Zwaag.
Is daar al iets over bekend??
Informatie over dergelijke zaken komt niet naar buiten, tenzij betrokkenen zelf lekken (naar het ND).
Dat staat er niet.Janneman schreef:BJD schreef:[Synodepreses ds. Van Eckeveld kreeg een in brons geslagen beeltenis van ds. G. H. Kersten overhandigd, vervaardigd door beeldend kunstenaar Tijs Huisman uit Gouda, „als herinnering aan 1907 en uit dankbaarheid voor 2007.”
--------------
Primus ds. Van Dieren kon de tweede synodedag niet. Secundus ds. Hogchem heeft hem toen vervangen. De ochtend van de tweede dag kon ook ds F. Mulder niet. Ds. Tanis heeft hem toen een paar uur vervangen.Klaas-Jan schreef:http://www.refdag.nl/artikel/1315605/
Scherp opgemerkt, overigens!
Och, dan moeten we zeker ook de foto's van dominees uit de consistories weg halen? 't Was een beeldje niet groter dan een doosje waar een horloge wel eens in zit.BJD schreef:Dit lijkt wel erg veel op persoonverheerlijking. Ds Kersten zal hier zelf geen voorstander van geweest zijn denk ik..
Och, dan moeten we zeker ook de foto's van dominees uit de consistories weg halen? 't Was een beeldje niet groter dan een doosje waar een horloge wel eens in zit.[/quote]BJD schreef:Dit lijkt wel erg veel op persoonverheerlijking. Ds Kersten zal hier zelf geen voorstander van geweest zijn denk ik..
Inderdaad.. het doet me denken aan voetbalplaatjes sparen, wat ik als kleine jongen deed..
We moeten ook niet doorslaan, denk ik. In Schotland staat bij een hoop kerken een standbeeld van een oudvader die daar gestaan heeft. Bij de Grote Kerk in Apeldoorn staat een beeld(je) van Koningin Wilhelmina, omdat die daar kerkte, In de Metropolitan Tabernacle een enorm borstbeeld van Spurgeon. Dat vindt iedereen heel normaal.
Ik zal niet zo'n beeldje op mijn schoorsteenmantel zetten, maar als ze dat in de TS willen plaatsen, prima. Tenslotte is het een historische plaats en heeft ds. Kersten veel voor de TS betekend.
Ik zal niet zo'n beeldje op mijn schoorsteenmantel zetten, maar als ze dat in de TS willen plaatsen, prima. Tenslotte is het een historische plaats en heeft ds. Kersten veel voor de TS betekend.