beroepingswerk, deel 3
Klopt! Hij straalt echt de liefde van Christus uit.vlinder schreef:Ik vond het ook een fijne dominee. Ooit eens bij een srb avond geweest waar hij sprak, ik weet nu nogsteeds waar het over ging. Echt ik was onder de indruk. Jammer hoor dat hij gaat. Hij kon altijd preken net alsof hij het je zó wilde geven als hij het kon. Ook zo'n gunnende glimlach altijd. Ik vond het fijn om naar hem te luisteren. (en naar zijn boodschap natuurlijk)
Ze zullen aan de overkant wel blij zijn met zo'n aanwinst
- Wilma van den Berg
PKN
Beroepen: te Wapenveld (herv.), J. Prins te Randwijk (herv.).
Aangenomen: naar Grand Rapids (VS) (Providence Reformed Church (RCA)), D. J. Budding te Waarder.
CGK
Beroepen: te Rijnsburg, D. van der Zwaag te Veenendaal (Pniëlkerk).
GG
Beroepen: te Randburg (Zuid-Afrika) en Picture Butte (Can.), C. A. van Dieren te Rijssen-Noord.
Aangenomen: naar ’s-Gravenpolder, E. Hakvoort te Genemuiden.
Bron: refdag.nl
Beroepen: te Wapenveld (herv.), J. Prins te Randwijk (herv.).
Aangenomen: naar Grand Rapids (VS) (Providence Reformed Church (RCA)), D. J. Budding te Waarder.
CGK
Beroepen: te Rijnsburg, D. van der Zwaag te Veenendaal (Pniëlkerk).
GG
Beroepen: te Randburg (Zuid-Afrika) en Picture Butte (Can.), C. A. van Dieren te Rijssen-Noord.
Aangenomen: naar ’s-Gravenpolder, E. Hakvoort te Genemuiden.
Bron: refdag.nl
Misschien onderlinge afspraken?geledu schreef::shock: :roll:Kaw schreef:. s'Gravenpolder heeft de kerkenraad in Genemuiden ingelicht.
Dat is de omgekeerde wereld.
Een predikant zal eerst zijn eigen kerkenraad in moeten lichten over het voornemen om een beroep aan te gaan nemen.
(mee verlegen, om verlegen)
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
Waar maken we ons eigenlijk zorgen over? We gaan Ds. E. Hakvoort toch niets kwalijk nemen of verwijten?Auto schreef:Pas op om over zoiets gelijk te geven.jvdg schreef:Ik heb geen reden om aan jouw berichtgeving te twijfelen.Kaw schreef:De ouderling zei dat hij een telefoontje uit s'Gravenpolder had gehad. Wat moet ik er dan van maken?
Dan moet ik dus geledu gelijk geven dat dit een incorrecte gang van zaken is.
Normale procedure:
1. Inlichten van de gemeente die beroep heeft uitgebracht
2. Inlichten van de eigen kerkenraad, 99% loopt via 1 contactpersoon die de rest belt.
Procedure die ik hoorde
1. Predikant belt gemeente die beroep heeft uitgebracht
2. Predikant krijgt een telefoontje tussendoor 4 minuten
3. Predikant belt contactpersoon van eigen kerkenraad en hoort dat hij het beroep al had aangenomen ...................................
Een klein half uur later zat de predikant op de fiets en wordt hij al staande gehouden door een gemeentelid die toch even zijn verdriet kwijt moest dat de ds weggaat. ................... waar is de tijd van vroeger dat het gewoon 's morgens van de kansel afgekondigt wordt?
4 minuten zat er tussen en als je dan even niet te bereiken bent, tja helaas dan ben je de laatste die ingelicht wordt na een half uurtje :mrgreen:
Dus wees voorzichtig om iemand hier gelijk in te geven.