Een fors verlies voor een gemeente die veel heeft geleden onder de PKN/HHK situatie. Hij heeft toch twee keer eerder een beroep gehad van deze gemeente?J.C. Philpot schreef:Vanaf 1994 (bron: http://hervormdwaarder.weerdriebruggen.nl/).Gert10 schreef:Hoelang heeft 't ie wel niet in Waarder gestaan?
beroepingswerk, deel 3
Strijd tegen het koninkrijk van de zonde en de satan in de wereld en in uw eigen hart. Th. Boston
Ik vond het ook een fijne dominee. Ooit eens bij een srb avond geweest waar hij sprak, ik weet nu nogsteeds waar het over ging. Echt ik was onder de indruk. Jammer hoor dat hij gaat. Hij kon altijd preken net alsof hij het je zó wilde geven als hij het kon. Ook zo'n gunnende glimlach altijd. Ik vond het fijn om naar hem te luisteren. (en naar zijn boodschap natuurlijk
)
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
't Zal wel niet letterlijk zo gegaan zijn zoals Kaw dit meldt.geledu schreef::shock: :roll:Kaw schreef:. s'Gravenpolder heeft de kerkenraad in Genemuiden ingelicht.
Dat is de omgekeerde wereld.
Een predikant zal eerst zijn eigen kerkenraad in moeten lichten over het voornemen om een beroep aan te gaan nemen.
Niet dat ik jullie niet geloof, hoor, maar het aannemen -enkele maanden geleden- van het beroep naar Elspeet door ds. Karels kwam (ook) in het nieuws via niet-officiele, zogenaamd betrouwbare kanalen, en dat bleek later niet terecht.
Vandaar mijn nieuwsgierigheid, waar dit bericht vandaan kwam.
En eerlijk gezegd, ik ben niet overtuigd.... maar zo belangrijk is dat nu ook weer niet...
Vandaar mijn nieuwsgierigheid, waar dit bericht vandaan kwam.
En eerlijk gezegd, ik ben niet overtuigd.... maar zo belangrijk is dat nu ook weer niet...

laat uw woorden weinig zijn; pred. 5: 1b
Ik heb mijn schoonvader direct gebelt en die heeft de ouderling gebelt. Voor mij staat het dus vast dat ds. E. Hakvoort dit beroep heeft aangenomen.
Wat ook vrij zeker is is dat de kerkenraad voorzichtig aan het peilen is of ds. Vreugdenhil ook iets voelt voor een beroep naar Genemuiden.
Wat ook vrij zeker is is dat de kerkenraad voorzichtig aan het peilen is of ds. Vreugdenhil ook iets voelt voor een beroep naar Genemuiden.
Laatst gewijzigd door Kaw op 08 sep 2007, 23:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Nee, helaas nietJanneman schreef:Niet dat ik jullie niet geloof, hoor, maar het aannemen -enkele maanden geleden- van het beroep naar Elspeet door ds. Karels kwam (ook) in het nieuws via niet-officiele, zogenaamd betrouwbare kanalen, en dat bleek later niet terecht.
's-Gravenpolder is ook een grote gemeente (1764 leden). Trouwens, Genemuiden (2124 leden) is sinds 1960 nauwelijks vakant geweest.Klaas-Jan schreef: Als het bericht waar is, laat Ds. Hakvoort een grote gemeente achter (rond 2000 (doop)leden). 's Gravenpolder is dan niet lang vacant geweest (sinds 2005 na vertrek van Ds. Schipper naar Dirksland)
Overigens lijkt me de combinatie ds. Vreugdenhil-Genemuiden niet erg waarschijnlijk, maar dat is een andere discussie....
laat uw woorden weinig zijn; pred. 5: 1b
Ik wil me daar ook niet echt mee bemoeien, maar ik weet ik voor 99,99% zeker dat Genemuiden echt niet overweegt Ds. C.G. Vreugdenhil te beroepen. Echt een hele vreemde en zeer onwaarschijnlijke combinatie, de gemeente van Genemuiden kennende. Trouwens... wel vrij snel om het daar nu al over te hebben en hoe kom je er eigenlijk bij?Kaw schreef:Wat ook vrij zeker is is dat de kerkenraad voorzichtig aan het peilen is of ds. Vreugdenhil ook iets voelt voor een beroep naar Genemuiden.
Laatst gewijzigd door Klaas-Jan op 08 sep 2007, 23:18, 2 keer totaal gewijzigd.