Komt u wel eens in een andere kerk?
Wat inhoud betreft heb je gelijk. Wat vormen betreft mag je het wel aanpassen aan mensen. Denk aan Paulus op de Areopagus, hoe handig hij daar inspeelt op de interesse voor religie onder de Grieken. Kijk hoe verschillend de brieven aan Joden en aan heidenen zijn in wat behandeld wordt en hoe, en wat voor voorbeelden er gebruikt worden.caprice schreef:Een dominee behoort gewoon Gods Woord te prediken. Geen mensen te behagen of naar de mond te praten.Duuk schreef:Verder had ik het best wel met Ds. J. te doen, ik ken hem goed en weet dat het hem heel zwaar valt voor zo'n delegatie te preken, er waren veel predikanten aanwezig. Ik weet zeker dat dat zijn preek heeft beinvloed.
Hopelijk kan hij in de gemeente gewoon zichzelf zijn, dan heeft HiA aan hem een goede predikant.
Daar is natuurlijk niks mis mee.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
- JolandaOudshoorn
ehm....die conclusie was geloof ik al getrokken door verschillende van ons. toch weer regelmatiger gaan meelezenMarnix schreef:Wat inhoud betreft heb je gelijk. Wat vormen betreft mag je het wel aanpassen aan mensen. Denk aan Paulus op de Areopagus, hoe handig hij daar inspeelt op de interesse voor religie onder de Grieken. Kijk hoe verschillend de brieven aan Joden en aan heidenen zijn in wat behandeld wordt en hoe, en wat voor voorbeelden er gebruikt worden.caprice schreef:Een dominee behoort gewoon Gods Woord te prediken. Geen mensen te behagen of naar de mond te praten.Duuk schreef:Verder had ik het best wel met Ds. J. te doen, ik ken hem goed en weet dat het hem heel zwaar valt voor zo'n delegatie te preken, er waren veel predikanten aanwezig. Ik weet zeker dat dat zijn preek heeft beinvloed.
Hopelijk kan hij in de gemeente gewoon zichzelf zijn, dan heeft HiA aan hem een goede predikant.
Daar is natuurlijk niks mis mee.
Ik weet, mijn Verlosser leeft