Vakantie Bijbel Week

Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Bericht door JolandaOudshoorn »

kijk dan volgende week eens op http://www.vbw.cjb.net/
Het komt wel eens voor dat hij springt op een andere site,maar meestal gaat het goed. En anders gewoon nog eens kijken!
ps. je kan wel foto's zien van vorig jaar!!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Bericht door jvdg »

JolandaOudshoorn schreef:kijk dan volgende week eens op http://www.vbw.cjb.net/
Het komt wel eens voor dat hij springt op een andere site,maar meestal gaat het goed. En anders gewoon nog eens kijken!
ps. je kan wel foto's zien van vorig jaar!!
Mijn voornemen is om dat te doen.

Ik voel mezelf heel schuldig dat ik in het Evangelisatiewerk niet (voldoende) actief ben.
Mijn (zgn) excuus is dat ik daartoe niet capabel ben, maar wetend wat Mozes als boodschap meekreeg, kan ik mezelf hierover alleen maar veroordelen.

Daarom des temeer: Ga met Hem!
Gebruikersavatar
Ichtus
Berichten: 2162
Lid geworden op: 26 jul 2007, 22:37

Bericht door Ichtus »

JolandaOudshoorn schreef:kijk dan volgende week eens op http://www.vbw.cjb.net/
Het komt wel eens voor dat hij springt op een andere site,maar meestal gaat het goed. En anders gewoon nog eens kijken!
ps. je kan wel foto's zien van vorig jaar!!
Leuk zo'n site! Ik kreeg eerst wel een andere site maar bij de tweede poging lukte het wel!
Wij zijn vandaag al bezig geweest met het klaarzetten, ik heb er al wel zin in!
Succes volgende week. En sterkte bij het vertellen > geldt ook voor iedereen die meewerkt en wat moet doen > vertellen, tekst aanleren, lied aanleren, begeleiden met instrumenten. Dat het zaad gestrooid mag worden...én vrucht zal dragen
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Bericht door JolandaOudshoorn »

Vandaag is het zover!!! De VBW gaat van start! Ik zal proberen jullie op de hoogte te houden en op deze manier jullie (voor zover dat jullie dat nog niet zijn) warm te maken voor dit bijzondere werk, zodat jullie volgend jaar, in jullie eigen gemeente ook mee gaan werken :wink:
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Bericht door Daphne »

succes een allen die zicht hiervoor inzet! :D
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
lebaoth
Berichten: 583
Lid geworden op: 09 jul 2002, 15:18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door lebaoth »

JolandaOudshoorn schreef:Vandaag is het zover!!! De VBW gaat van start! Ik zal proberen jullie op de hoogte te houden en op deze manier jullie (voor zover dat jullie dat nog niet zijn) warm te maken voor dit bijzondere werk, zodat jullie volgend jaar, in jullie eigen gemeente ook mee gaan werken :wink:
Veel succes!!
Wij hebben al deel van de materialen gebruikt bij dabar (op de camping). Was leuk!
En kinderen zijn leuk! Prachtig hoor, liep je naar de wc op de camping en dan zat er aan de andere kant iemand 'een rivier vol van vrede' te zingen onder de douche..
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Bericht door JolandaOudshoorn »

lebaoth schreef:
JolandaOudshoorn schreef:Vandaag is het zover!!! De VBW gaat van start! Ik zal proberen jullie op de hoogte te houden en op deze manier jullie (voor zover dat jullie dat nog niet zijn) warm te maken voor dit bijzondere werk, zodat jullie volgend jaar, in jullie eigen gemeente ook mee gaan werken :wink:
Veel succes!!
Wij hebben al deel van de materialen gebruikt bij dabar (op de camping). Was leuk!
En kinderen zijn leuk! Prachtig hoor, liep je naar de wc op de camping en dan zat er aan de andere kant iemand 'een rivier vol van vrede' te zingen onder de douche..
Geweldig!! Kinderen pakken liedjes zo snel op. En meestal nemen ze het de rest van hun leven mee.
Ik vind het een heerlijk werk, de lammetjes weiden!!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
lebaoth
Berichten: 583
Lid geworden op: 09 jul 2002, 15:18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door lebaoth »

Ja, mooi he! En zoveel vertrouwen in je hebben die kinderen!
Over water in bloed veranderd in Egypte: "is dat echt waar, XX?" (met grote ogen) "Ja, dat is echt gebeurd!" "Nou, ik kan het bijna niet geloven, maar als jij het zegt moet het wel waar zijn!"
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Bericht door Lassie »

JolandaOudshoorn schreef:
lebaoth schreef:
JolandaOudshoorn schreef:Vandaag is het zover!!! De VBW gaat van start! Ik zal proberen jullie op de hoogte te houden en op deze manier jullie (voor zover dat jullie dat nog niet zijn) warm te maken voor dit bijzondere werk, zodat jullie volgend jaar, in jullie eigen gemeente ook mee gaan werken :wink:
Veel succes!!
Wij hebben al deel van de materialen gebruikt bij dabar (op de camping). Was leuk!
En kinderen zijn leuk! Prachtig hoor, liep je naar de wc op de camping en dan zat er aan de andere kant iemand 'een rivier vol van vrede' te zingen onder de douche..
Geweldig!! Kinderen pakken liedjes zo snel op. En meestal nemen ze het de rest van hun leven mee.
Ik vind het een heerlijk werk, de lammetjes weiden!!
zeg dat wel.

Mijn ouders stonden in katwijk op de camping met twee kleinkinderen, de oudste ging ook naar die activiteiten (kinderclub) die georganiseerd werd door dabar. En wij waren ook een dagje op de camping, we liepen naar de wc en ondertussen al huppelend zong ze een lied en klapte in haar handen. Geweldig!! Zo ontroerend. :oops:
Gebruikersavatar
Wilma van den Berg
Berichten: 3849
Lid geworden op: 17 okt 2005, 16:24

Bericht door Wilma van den Berg »

Lassie schreef:
JolandaOudshoorn schreef:
lebaoth schreef:
JolandaOudshoorn schreef:Vandaag is het zover!!! De VBW gaat van start! Ik zal proberen jullie op de hoogte te houden en op deze manier jullie (voor zover dat jullie dat nog niet zijn) warm te maken voor dit bijzondere werk, zodat jullie volgend jaar, in jullie eigen gemeente ook mee gaan werken :wink:
Veel succes!!
Wij hebben al deel van de materialen gebruikt bij dabar (op de camping). Was leuk!
En kinderen zijn leuk! Prachtig hoor, liep je naar de wc op de camping en dan zat er aan de andere kant iemand 'een rivier vol van vrede' te zingen onder de douche..
Geweldig!! Kinderen pakken liedjes zo snel op. En meestal nemen ze het de rest van hun leven mee.
Ik vind het een heerlijk werk, de lammetjes weiden!!
zeg dat wel.

Mijn ouders stonden in katwijk op de camping met twee kleinkinderen, de oudste ging ook naar die activiteiten (kinderclub) die georganiseerd werd door dabar. En wij waren ook een dagje op de camping, we liepen naar de wc en ondertussen al huppelend zong ze een lied en klapte in haar handen. Geweldig!! Zo ontroerend. :oops:
Ja Lassie, en daarom kan ik de mensen die zeggen:"Nee, niet zomaar op straat zingen, dat is niet eerbiedig enz.", niet begrijpen.'t Is zo prachtig om die (kleine) kinderen te zien en horen zingen....daar word je toch stil van?!
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Bericht door JolandaOudshoorn »

http://www.refoforum.nl/viewtopic.php?t ... &start=135
Ichtus schreef:
Je bedoelt van reken maar?

Nu kan ik me Uitgeworpens verzuchting wel voorstellen:
uitgeworpen schreef:
volgens mij is het niet zo'n bijbels liedje?


Het remonstrantse draadje ligt wel erg aan de oppervlakte.
scroll ff naar beneden en dan heb je ook de tekst van het themalied.
Ik heb nog nagedacht op het commentaar op dit liedje en aan de ene kant begrijp ik het ook wel. Maar wat moet je de kinderen anders vertellen dan: Geef daarom nu je hart aan Hem, dan gaat Hij met je mee? Moeten we nu direct bij hen al de deur dichtgooien met het dogma van de uitverkiezing (en dat op een verkeerde manier gebracht)?
Vergeet niet voor welke doelgroep de VBW is bedoeld, nl niet-kerkelijke kinderen!!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Bericht door JolandaOudshoorn »

De foto's van vandaag staan op de site http://www.vbw.cjb.net/
Het was weer heerlijk om met de kinderen te werken. In het beginheel verlegen, later werden ze wel wat losser. Vooral de jongste kijken bijna met open mond: wat gaat er nu gebeuren?
Het Bijbelverhaal ging over de gelijkenis van de verloren penning. Het thema van vandaag was: Reken maar, je telt mee!! Ook al zijn er heeeeel veeel kinderen, toch weet God van je en is Hij blij als er een kind is die zich bekeerd! Voor ons telt het soms niet zo nauw (prachtig geillustreerd met een pot zand waaruit je een zandkorreltje niet mist) maar voor God is iedereen van waarde!
Verder hebben de kinderen een portomonnee gemaakt, zijn er Kind en Evangelies uitgedeeld aan alle kinderen.
En ik moest met een "hoed" lopen :( met een grote gele 7 erop :?
Kortom, het was een geslaagde morgen!!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33490
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Bericht door Tiberius »

JolandaOudshoorn schreef:Maar wat moet je de kinderen anders vertellen dan: Geef daarom nu je hart aan Hem, dan gaat Hij met je mee? Moeten we nu direct bij hen al de deur dichtgooien met het dogma van de uitverkiezing (en dat op een verkeerde manier gebracht)?
Je zou ze kunnen vertellen, waarom ze aan Hem hun hart dienen te geven.
In eenvoudige woorden de toespraak van Paulus op de Areaopagus navertellen.
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Bericht door JolandaOudshoorn »

Tiberius schreef:
JolandaOudshoorn schreef:Maar wat moet je de kinderen anders vertellen dan: Geef daarom nu je hart aan Hem, dan gaat Hij met je mee? Moeten we nu direct bij hen al de deur dichtgooien met het dogma van de uitverkiezing (en dat op een verkeerde manier gebracht)?
Je zou ze kunnen vertellen, waarom ze aan Hem hun hart dienen te geven.
In eenvoudige woorden de toespraak van Paulus op de Areaopagus navertellen.
ehm, dat ze zondig zijn bedoel je? dat is de kern van de boodschap die wij brengen. Wij zijn zondig, maar des ondanks, God houd zoveel van ons dat Hij Zijn Zoon gegeven heeft.... En die boodschap brengen we naar alle kinderen, zonder enkele voorwaarden daaraan vooaf te stellen!!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Bericht door JolandaOudshoorn »

Ik weet, mijn Verlosser leeft
Plaats reactie