Laat ik nou wel oud gereformeerd zijn,en daar schaam ik me niet voor. Ben er zelfs blij mee!Guppy schreef:Ach, er lezen er genoeg mee. Kliksafe laat Refoforum gewoon toe hoor!freek schreef:Refoforum is niet zo oudgereformeerdcaprice schreef:Zijn er ook nog mensen van Refoforum aanwezig geweest?![]()
Maar oke, de doorsnee OGG-er zal niet zo vaak meedoen aan de verschillende discussies.
Enerzijds omdat de standpunten misschien te ver uit elkaar liggen. Aan de andere kant omdat OGG-ers van minder dingen een punt maken als algemeen gedacht wordt.
Nieuwe predikant OGGiN/Grafhorst
oud gereformeerd.
Re: oud gereformeerd.
Op dit moment moet ik helaas zeggen dat ik me er wél voor schaam Oud Gereformeerd te zijn. En dat zeg ik met pijn in mijn hart.nellie schreef:Laat ik nou wel oud gereformeerd zijn,en daar schaam ik me niet voor. Ben er zelfs blij mee!Guppy schreef:Ach, er lezen er genoeg mee. Kliksafe laat Refoforum gewoon toe hoor!freek schreef:Refoforum is niet zo oudgereformeerdcaprice schreef:Zijn er ook nog mensen van Refoforum aanwezig geweest?![]()
Maar oke, de doorsnee OGG-er zal niet zo vaak meedoen aan de verschillende discussies.
Enerzijds omdat de standpunten misschien te ver uit elkaar liggen. Aan de andere kant omdat OGG-ers van minder dingen een punt maken als algemeen gedacht wordt.
Laat het Oud Gereformeerd in de goede zin van het woord zijn. Daar hoef je je nooit voor te schamen.freek schreef:Op dit moment moet ik helaas zeggen dat ik me er wél voor schaam Oud Gereformeerd te zijn. En dat zeg ik met pijn in mijn hart.nellie schreef:Laat ik nou wel oud gereformeerd zijn,en daar schaam ik me niet voor. Ben er zelfs blij mee!
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
freek schreef:Op dit moment moet ik helaas zeggen dat ik me er wél voor schaam Oud Gereformeerd te zijn. En dat zeg ik met pijn in mijn hart.nellie schreef:Laat ik nou wel oud gereformeerd zijn,en daar schaam ik me niet voor. Ben er zelfs blij mee!Guppy schreef:Ach, er lezen er genoeg mee. Kliksafe laat Refoforum gewoon toe hoor!freek schreef: Refoforum is niet zo oudgereformeerd![]()
Ik begrijp wat je bedoeld en dat doet zeker pijn. Laten we er maar een gebedszaak van maken.
Maar waarom dan? En waarom "op dit moment"?freek schreef:Op dit moment moet ik helaas zeggen dat ik me er wél voor schaam Oud Gereformeerd te zijn. En dat zeg ik met pijn in mijn hart.
Ik heb daar als OGGiN-er heel geen last van maar misschien heb ik iets gemist?
Zonder dat ik zin heb om in wonden te wroeten: waaruit bestaat dan typische OGG-verdeeldheid?Erasmiaan schreef:Door een misstap van een dominee die een grote positie innam binnen dit kerkverband. En de daaropvolgende verdeeldheid die typisch OGG is.Lassie schreef:Lassie schreef:Waarom zou je je schamen voor je kerkgenootschap!??!!?!?
Tja, laat maar zitten. Misschien had ik dat beter niet op kunnen schrijven.Mister schreef:Zonder dat ik zin heb om in wonden te wroeten: waaruit bestaat dan typische OGG-verdeeldheid?Erasmiaan schreef:Door een misstap van een dominee die een grote positie innam binnen dit kerkverband. En de daaropvolgende verdeeldheid die typisch OGG is.Lassie schreef:Lassie schreef:Waarom zou je je schamen voor je kerkgenootschap!??!!?!?
Zonder een discussie te starten of wonden open te halen lijkt het me best eens fijn om te horen (zonder mensen te kwetsen) hoe het op dit moment binnen de OGG is. Ik voel me best zijdelings verwant als GGiN-ter met de OGG. De verhalen zijn echter zo divers en de huidige predikanten zover ik het kan zien/horen zo verschillend, zodat ik best eens wat zou willen horen over dit redelijk grote kerkverband (ruim 65 gemeenten!)Erasmiaan schreef:Tja, laat maar zitten. Misschien had ik dat beter niet op kunnen schrijven.Mister schreef:Zonder dat ik zin heb om in wonden te wroeten: waaruit bestaat dan typische OGG-verdeeldheid?Erasmiaan schreef:Door een misstap van een dominee die een grote positie innam binnen dit kerkverband. En de daaropvolgende verdeeldheid die typisch OGG is.Lassie schreef:
Hoe denken bijvoorbeeld OGG-ers (en hun predikanten) over vereniging met andere kerken? Laten ze zich daar wel eens over uit (In kerkbodes of op de preekstoel o.i.d.)
dit is onzin, of we moeten het niet over hetzelfde hebbenErasmiaan schreef:Door een misstap van een dominee die een grote positie innam binnen dit kerkverband. En de daaropvolgende verdeeldheid die typisch OGG is.Lassie schreef::?:Lassie schreef:Waarom zou je je schamen voor je kerkgenootschap!??!!?!?
er is geen sprake van "een grote positie" en ook niet van "een misstap", voor velen was het al lang duidelijk hoe de vork aan de steel zit, het duurde alleen even voordat het formele gevolgen had, gelukkig is nu helder hoe de zaken liggen
wat je met een "verdeeldheid die typisch OGG is" bedoeld begrijp ik niet
Verhip......zijn jullie nóg niet over dit onderwerp uitgebept???
Waar een simpele mededeling al niet toe kan leiden..........
Waar een simpele mededeling al niet toe kan leiden..........
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Voor jou nam hij misschien geen grote positie in maar voor vele anderen wel. Dat weet jij net zo goed als ik. Er zijn er genoeg die een scheuring voor lief zouden nemen als ze weer onder zijn gehoor konden komen. Zeker in jouw gemeente.Mona Lisa schreef:dit is onzin, of we moeten het niet over hetzelfde hebbenErasmiaan schreef:Door een misstap van een dominee die een grote positie innam binnen dit kerkverband. En de daaropvolgende verdeeldheid die typisch OGG is.Lassie schreef:Lassie schreef:Waarom zou je je schamen voor je kerkgenootschap!??!!?!?
er is geen sprake van "een grote positie" en ook niet van "een misstap", voor velen was het al lang duidelijk hoe de vork aan de steel zit, het duurde alleen even voordat het formele gevolgen had, gelukkig is nu helder hoe de zaken liggen
wat je met een "verdeeldheid die typisch OGG is" bedoeld begrijp ik niet