Nieuwe predikant OGGiN/Grafhorst

nellie

oud gereformeerd.

Bericht door nellie »

Guppy schreef:
freek schreef:
caprice schreef:Zijn er ook nog mensen van Refoforum aanwezig geweest?
Refoforum is niet zo oudgereformeerd :D
Ach, er lezen er genoeg mee. Kliksafe laat Refoforum gewoon toe hoor! :D
Maar oke, de doorsnee OGG-er zal niet zo vaak meedoen aan de verschillende discussies.
Enerzijds omdat de standpunten misschien te ver uit elkaar liggen. Aan de andere kant omdat OGG-ers van minder dingen een punt maken als algemeen gedacht wordt.
Laat ik nou wel oud gereformeerd zijn,en daar schaam ik me niet voor. Ben er zelfs blij mee!
sunlover

Bericht door sunlover »

Ik schaam me niet omdat ik oud gereformeerd ben. Maar of ik er nu blij mee moet zijn.
freek

Re: oud gereformeerd.

Bericht door freek »

nellie schreef:
Guppy schreef:
freek schreef:
caprice schreef:Zijn er ook nog mensen van Refoforum aanwezig geweest?
Refoforum is niet zo oudgereformeerd :D
Maar oke, de doorsnee OGG-er zal niet zo vaak meedoen aan de verschillende discussies.
Enerzijds omdat de standpunten misschien te ver uit elkaar liggen. Aan de andere kant omdat OGG-ers van minder dingen een punt maken als algemeen gedacht wordt.
Laat ik nou wel oud gereformeerd zijn,en daar schaam ik me niet voor. Ben er zelfs blij mee!
Op dit moment moet ik helaas zeggen dat ik me er wél voor schaam Oud Gereformeerd te zijn. En dat zeg ik met pijn in mijn hart.
caprice

Bericht door caprice »

freek schreef:
nellie schreef:Laat ik nou wel oud gereformeerd zijn,en daar schaam ik me niet voor. Ben er zelfs blij mee!
Op dit moment moet ik helaas zeggen dat ik me er wél voor schaam Oud Gereformeerd te zijn. En dat zeg ik met pijn in mijn hart.
Laat het Oud Gereformeerd in de goede zin van het woord zijn. Daar hoef je je nooit voor te schamen.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Lassie

Bericht door Lassie »

Waarom zou je je schamen voor je kerkgenootschap!??!!?!?
nellie

Bericht door nellie »

freek schreef:
nellie schreef:
Guppy schreef:
freek schreef: Refoforum is niet zo oudgereformeerd :D

Ik begrijp wat je bedoeld en dat doet zeker pijn. Laten we er maar een gebedszaak van maken.
Mona Lisa

Bericht door Mona Lisa »

freek schreef:Op dit moment moet ik helaas zeggen dat ik me er wél voor schaam Oud Gereformeerd te zijn. En dat zeg ik met pijn in mijn hart.
Maar waarom dan? En waarom "op dit moment"?
Ik heb daar als OGGiN-er heel geen last van maar misschien heb ik iets gemist?
Lassie

Bericht door Lassie »

Lassie schreef:Waarom zou je je schamen voor je kerkgenootschap!??!!?!?
:?:
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Lassie schreef:
Door een misstap van een dominee die een grote positie innam binnen dit kerkverband. En de daaropvolgende verdeeldheid die typisch OGG is.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Erasmiaan schreef:
Lassie schreef:
Door een misstap van een dominee die een grote positie innam binnen dit kerkverband. En de daaropvolgende verdeeldheid die typisch OGG is.
Zonder dat ik zin heb om in wonden te wroeten: waaruit bestaat dan typische OGG-verdeeldheid?
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Mister schreef:
Erasmiaan schreef:
Lassie schreef:
Zonder dat ik zin heb om in wonden te wroeten: waaruit bestaat dan typische OGG-verdeeldheid?
Tja, laat maar zitten. Misschien had ik dat beter niet op kunnen schrijven.
Oude Paden

Bericht door Oude Paden »

Erasmiaan schreef:
Mister schreef:
Erasmiaan schreef:
Lassie schreef: :?:
Tja, laat maar zitten. Misschien had ik dat beter niet op kunnen schrijven.
Zonder een discussie te starten of wonden open te halen lijkt het me best eens fijn om te horen (zonder mensen te kwetsen) hoe het op dit moment binnen de OGG is. Ik voel me best zijdelings verwant als GGiN-ter met de OGG. De verhalen zijn echter zo divers en de huidige predikanten zover ik het kan zien/horen zo verschillend, zodat ik best eens wat zou willen horen over dit redelijk grote kerkverband (ruim 65 gemeenten!)
Hoe denken bijvoorbeeld OGG-ers (en hun predikanten) over vereniging met andere kerken? Laten ze zich daar wel eens over uit (In kerkbodes of op de preekstoel o.i.d.)
Mona Lisa

Bericht door Mona Lisa »

Erasmiaan schreef:
Lassie schreef:
dit is onzin, of we moeten het niet over hetzelfde hebben

er is geen sprake van "een grote positie" en ook niet van "een misstap", voor velen was het al lang duidelijk hoe de vork aan de steel zit, het duurde alleen even voordat het formele gevolgen had, gelukkig is nu helder hoe de zaken liggen

wat je met een "verdeeldheid die typisch OGG is" bedoeld begrijp ik niet
Rens

Bericht door Rens »

Verhip......zijn jullie nóg niet over dit onderwerp uitgebept???

Waar een simpele mededeling al niet toe kan leiden..........
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Mona Lisa schreef:
Erasmiaan schreef:
Lassie schreef:
dit is onzin, of we moeten het niet over hetzelfde hebben

er is geen sprake van "een grote positie" en ook niet van "een misstap", voor velen was het al lang duidelijk hoe de vork aan de steel zit, het duurde alleen even voordat het formele gevolgen had, gelukkig is nu helder hoe de zaken liggen

wat je met een "verdeeldheid die typisch OGG is" bedoeld begrijp ik niet
Voor jou nam hij misschien geen grote positie in maar voor vele anderen wel. Dat weet jij net zo goed als ik. Er zijn er genoeg die een scheuring voor lief zouden nemen als ze weer onder zijn gehoor konden komen. Zeker in jouw gemeente.
Plaats reactie