Vakantie Bijbel Week
Vakantie Bijbel Week
Velen van ons kennen het verschijnsel wel: de Vakantie Bijbel Week of Club. Wat vinden jullie hiervan? Is dit het juiste middel om onder kinderen te evangeliseren, worden de juiste methodes gebruikt?
Kortom: hoe denken jullie er over?
Ik denk dat de invulling van een vakantie Bijbelweek club heel sterk afhankelijk is van de mensen die het doen. Bij ons in de buurt heb je b.v. hele verschillende hervormde gemeenten en die zullen het allemaal anders invullen.
ps. open deurtje hé
[Veranderd op 10/8/02 door Egbert]
ps. open deurtje hé
[Veranderd op 10/8/02 door Egbert]
Met vriendelijke groet, Egbert.
Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15
ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15
ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
- JolandaOudshoorn
Bij ons zijn de voorbereidingen voor de VBW (Vakantie BijbelWeek) weer in volle gang. Ik ben er zelf wel enthousisast over. Al met al zijn ongeveer 25% van de kinderen die er komen toch niet kerkelijk opgevoed en mogen ze op deze manier toch het evangelie horen.
Wij hebben in het winterseizoen ook een kinderclub, waar ook een aantal kinderen zijn waar thuis niets aan het geloof (meer) wordt gedaan. Ik vind het altijd bijzonder om zulke kinderen toch de blijde boodschap te vertellen.
Wij hebben in het winterseizoen ook een kinderclub, waar ook een aantal kinderen zijn waar thuis niets aan het geloof (meer) wordt gedaan. Ik vind het altijd bijzonder om zulke kinderen toch de blijde boodschap te vertellen.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Re: Vakantie Bijbel Week
Lijkt mij wel. Op een kist gaan staan in de stad en prediken werkt niet echt. Mensen denken: Wat is dat nou voor raar figuur. Een band met mensen opbouwen is goed bij evangelisatie. Door VBW, E&R (bij de vrijgemaakten) en ga zo maar door. Atlethes in Action (sporten en evangeliseren) en zoals Youth for Christ het aanpakt, het mag allemaal. Een dansteam en een skateboardteam.... en dan optrekken met ongelovige mensen en ze over Christus vertellen? Natuurlijk mag dat. Laten we maar de kinderen een kind worden, de skateboarders een skateboarder, dansfans dansers en voetballiefhebbers voetballers, om ze voor Christus te winnen.de Paus schreef:Velen van ons kennen het verschijnsel wel: de Vakantie Bijbel Week of Club. Wat vinden jullie hiervan? Is dit het juiste middel om onder kinderen te evangeliseren, worden de juiste methodes gebruikt?
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
- JolandaOudshoorn
- JolandaOudshoorn
-
- JolandaOudshoorn
en bij ons ook!! Maandag begint het feest :!:Ichtus schreef:En inmiddels is het al bijna zover....(bij ons dan
)
En dinsdag moet ik vertellen en een uur de kinderen bezig houden.
Ik moet er nog wel even voor gaan zitten, want het is alweer zo lang geleden....
Mijn gitaar moet ik noodgewongen thuislaten ( dat is zo lastig spelen met een dikke buik!)
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Ik ben heel nieuwsgierig naar jullie evaluatie!JolandaOudshoorn schreef:en bij ons ook!! Maandag begint het feest :!:Ichtus schreef:En inmiddels is het al bijna zover....(bij ons dan
)
En dinsdag moet ik vertellen en een uur de kinderen bezig houden.
Ik moet er nog wel even voor gaan zitten, want het is alweer zo lang geleden....
Mijn gitaar moet ik noodgewongen thuislaten ( dat is zo lastig spelen met een dikke buik!)
Zul je dat ons vertellen?
Wie weet is dat ter bemoediging voor hen die twijfelmoedig zijn.