zin in zondag

Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Bericht door henriët »

ik kan me wel voorstellen dat je daardoor 'wegraakt', maar toch is dat jammer, je ontneemt jezelf hierdoor wel iets. Ik vind het soms ook moeilijk om weer naar de kerk te gaan, zoek het dan weer eens in een andere gemeente maar toch voel ik wel dat ik ondanks ik niet meer weet hoe, God wil dat ik luister naar wat Hij te zeggen heeft, en dat geldt toch voor iedereen........
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Bericht door henriët »

Ja Christiaan, dat is zo, het van Hem verwachten. Maar er komt zo veel tussen... in de kerk voel ik me aangesproken, wil ik God dienen, (al denkend maar hoe dan) en dan gaat de zondag voorbij en dan komen vanzelf de dagelijkse zaken weer terug.....in de kerk ben ik jaloers....buiten de kerk voel ik me soms zo verre van God en Zijn dienst, hoe moet je je leer (gevoelens van de zondag) rijmen met je leven (hoe te leven als je God wil dienen, wat je zondag in de kerk wil...)
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Bericht door Rens »

henriët schreef:Ja Christiaan, dat is zo, het van Hem verwachten. Maar er komt zo veel tussen... in de kerk voel ik me aangesproken, wil ik God dienen, (al denkend maar hoe dan) en dan gaat de zondag voorbij en dan komen vanzelf de dagelijkse zaken weer terug.....in de kerk ben ik jaloers....buiten de kerk voel ik me soms zo verre van God en Zijn dienst, hoe moet je je leer (gevoelens van de zondag) rijmen met je leven (hoe te leven als je God wil dienen, wat je zondag in de kerk wil...)
schrijft hier mijn alter ego????
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
Christiaan
Berichten: 2057
Lid geworden op: 01 sep 2006, 10:03
Locatie: Zeeland

Bericht door Christiaan »

henriët schreef:Ja Christiaan, dat is zo, het van Hem verwachten. Maar er komt zo veel tussen... in de kerk voel ik me aangesproken, wil ik God dienen, (al denkend maar hoe dan) en dan gaat de zondag voorbij en dan komen vanzelf de dagelijkse zaken weer terug.....in de kerk ben ik jaloers....buiten de kerk voel ik me soms zo verre van God en Zijn dienst, hoe moet je je leer (gevoelens van de zondag) rijmen met je leven (hoe te leven als je God wil dienen, wat je zondag in de kerk wil...)
Sommige dingen herken ik van tijd geleden.
Eén advies blijven kloppen bij God aan de deur!
Blijven bidden! God laat werkelijk geen bidder staat!
God doet wat Hij zegt! Zoek de beloften in Gods Woord maar op,
zeg maar tegen God, hier staat het toch!
Hou je vast aan Gods Woord! Zoek daar je heil steeds weer ook als je denk dat het geen nut heeft! Van God kun je nooit te veel verwachten. Alles wat God in Zijn Woord belooft wil God ook werkelijk geven. God zet ons niet voor een etalage van kijk eens wat Ik allemaal voor schatten en zegeningen heb.
Nee God doet wat Hij zegt echt waar, ik heb het zelf ook mogen onder vinden. SDG
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)

Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Bericht door henriët »

zucht.... ik hoop t eens mee te mogen maken........
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Bericht door henriët »

bedoel dat niet verkeerd overigens,

maar ik weet niet meer hoe ik verder moet......... weet niet hoe ik de Bijbel moet lezen.... weet niet te bidden..... veel vragen ..... veel twijfels.........
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Bericht door henriët »

zeg rens, hoezo alter ego?? Ik denk dat veel mensen hetzelfde ervaren, maar niet iedereen er over door/na denkt.......
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

henriët schreef:bedoel dat niet verkeerd overigens,

maar ik weet niet meer hoe ik verder moet......... weet niet hoe ik de Bijbel moet lezen.... weet niet te bidden..... veel vragen ..... veel twijfels.........
God moet verder. Niet jij. Dat schiet namelijk niet op. Zoek het allerleerst bij Hem, vraag om de Geest. Hij komt onze zwakheid te hulp, wij weten niet wat wij bidden zullen maar de Geest bidt voor ons met onuitsprekelijke verzuchtingen. En God geeft de Geest zeker weten aan wie dat aan Hem vragen.

God gebruikt daar ook mensen voor. Heb je die in je omgeving? Zo niet, zoek ze, vraag er om. Wees open, niet bang om je zwakheid te tonen aan anderen. Bespreek je vragen en twijfels... met God, met anderen. Als je niet weet hoe de Bijbel te lezen, lees de Bijbel dan met anderen. Als je niet weet wat te bidden, bidt dan met anderen en laat anderen voor je bidden. Daarom geeft God ons aan elkaar als gemeente.

Ik herken je strijd, het gevaar van verstrikt worden in het doordeweekse leven. Het grote gevaar is dat we die strijd vaak alleen willen voeren... en dan verlies je hem zeker...

Als je echt hoopt nog een mee te mogen maken wat Christiaan beschrijft, doe je dat. Ga naar mensen om je heen toe en zeg je moeiten, lees samen de Bijbel, bid samen, bedenk manieren om telkens in het dagelijkse leven weer stilgezet te worden bij wat God doet.... zoek Hem ook door de week, samen met je broeders en zusters. Mogelijkheid zat.... en zoek het bovenal bij Hem. Wedden dat je het dan zal zien en ervaren?

Wie lof offert, eert Mij,
en baant de weg, dat Ik hem Mijn heil doe zien.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Oude Paden

Bericht door Oude Paden »

Uit een eerdere bijdrage kopieer ik nog eventjes dit:

Zijn er ook forrumers die: als een veroordeelde uitkijken naar de zondag...........of als een die zich heimelijk stoot aan de boodschap van vrije genade.......................................

of vinden mijn mede forrumers het allemaal het fijnste moment van de week.............................
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Bericht door henriët »

wanneer je onder de prediking van vrije genade zit, is dat absoluut tegen het vlees in ja, maar je voelt wel dat het anders niet kan, dus ja je ervaart een ´verdoemelijk´iemand te zijn, ja kijk je daar naar uit... Wie wil dit van nature....
Als je het vanuit een ander oogpunt bekijkt, meer van dat je nog kunt horen dat het juist voor zo n zondaar nog kan, mag er toch ook uitzicht zijn...

Marnix, bedankt voor je reactie, er zijn wel mensen in mijn omgeving met wie ik er over zou kunnen praten, maar vaak is er juist zo n schroom, omdat ik niets heb en ken en weet. Ik ken wel een vrouw met een ander leven , waar ik graag eens mee zou praten, maar hoe doe je dat.... ik kom er af en toe, maar hoe krijg je een goed gesprek wat opzich oppervlakkig (lees onpersoonlijk, laat mezelf buiten beschouwing)is persoonlijk. Ja inderdaad, je zwakheid durven tonen wellicht....
Natuurlijk is het zo dat God verder moet, maar ik heb ook mijn verantwoordelijkheid, en dat voel je dan door de weeks, dat het zo moeilijk is, oprecht Hem te zoeken. Je bent al zo gauw weer in de dagelijkse sleur, waarin stille tijd niet lijkt te passen....
Gabrielle
Berichten: 1055
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:12

Bericht door Gabrielle »

zin in zondag, jazeker,
wát een geweldige instelling van onze Schepper,
anders holden we 7 dagen per week achter elkaar door

heerlijk naar de kerk, al ervaar je dat de ene keer meer dan de andere keer.
.
Wat een voorrecht, iedere zondag onder het Woord te mogen zitten, maar ook , wat een verantwoording, iedere zondag het Woord te horen. ( en er misschien niks mee te doen )

henriet, ga niet te veel op je gevoel af, dat is zo bedriegelijk
Geef de strijd op en geef je aan Hem over, dan pas krijg je rust.
Gebruikersavatar
Christiaan
Berichten: 2057
Lid geworden op: 01 sep 2006, 10:03
Locatie: Zeeland

Bericht door Christiaan »

Hebben jullie ook wel eens het gevoel, als je dat kent,
van ´s zondags onder de prediking. Door de weeks,
als je een preek luisterd, of een preek leest, of een bijbelsdagboek of een meditatie...?
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)

Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16767
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

Christiaan schreef:Hebben jullie ook wel eens het gevoel, als je dat kent,
van ´s zondags onder de prediking. Door de weeks,
als je een preek luisterd, of een preek leest, of een bijbelsdagboek of een meditatie...?
over welk gevoel heb je het nu?
je klinkt nogal raadselachtig...
Gebruikersavatar
Christiaan
Berichten: 2057
Lid geworden op: 01 sep 2006, 10:03
Locatie: Zeeland

Bericht door Christiaan »

Hendrikus schreef:
Christiaan schreef:Hebben jullie ook wel eens het gevoel, als je dat kent,
van ´s zondags onder de prediking. Door de weeks,
als je een preek luisterd, of een preek leest, of een bijbelsdagboek of een meditatie...?
over welk gevoel heb je het nu?
je klinkt nogal raadselachtig...
Zij die Christus mogen kennen. Zullen het woord gaarne horen.
Die zullen ook zeker wel hebben dat er preken zijn waarbij ze iets hebben nou die preek mag wel doorgaan, des noods een paar uur duren. Dat het je echt raakt.
Laatst gewijzigd door Christiaan op 09 aug 2007, 00:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)

Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Bericht door henriët »

ook als je Christus nog niet kent, kun je dat hebben ja
Plaats reactie