"Kabinet-Churchill wilde minder gekleurd uitschot"
"Kabinet-Churchill wilde minder gekleurd uitschot"
Kabinet-Churchill overwoog gekleurd 'uitschot' te weren
http://www.nu.nl
Uitgegeven: 6 augustus 2007 10:52
LONDEN - Het kabinet-Churchill overwoog in 1954 quota in te voeren voor de immigratie van Britten met een gekleurde huid. De minister van Binnenlandse Zaken was bezorgd voor de komst van 'uitschot' dat profiteerde van de Britse welvaartstaat.
Dit blijkt uit notulen van het kabinetsberaad die zondag zijn vrijgegeven, aldus de krant The Guardian maandag.
Het aantal gekleurde inwoners van Groot-Brittannië was gestegen van 7000 voor de Tweede Wereldoorlog tot 40.000 op het moment van het kabinetsberaad in februari 1954.
Traditie
De minister van Binnenlandse Zaken wilde daarop een eind maken aan de oude traditie dat iedereen met een Brits paspoort zich in Groot-Brittannië mag vestigen.
Maar hij kreeg geen meerderheid achter zich: de ministers dachten dat de meeste Britten die niet in wijken met veel allochtonen woonden, aan de oude liberale standpunten zouden vasthouden.
LONDEN - Het kabinet-Churchill overwoog in 1954 quota in te voeren voor de immigratie van Britten met een gekleurde huid. De minister van Binnenlandse Zaken was bezorgd voor de komst van 'uitschot' dat profiteerde van de Britse welvaartstaat.
Dit blijkt uit notulen van het kabinetsberaad die zondag zijn vrijgegeven, aldus de krant The Guardian maandag.
Het aantal gekleurde inwoners van Groot-Brittannië was gestegen van 7000 voor de Tweede Wereldoorlog tot 40.000 op het moment van het kabinetsberaad in februari 1954.
Traditie
De minister van Binnenlandse Zaken wilde daarop een eind maken aan de oude traditie dat iedereen met een Brits paspoort zich in Groot-Brittannië mag vestigen.
Maar hij kreeg geen meerderheid achter zich: de ministers dachten dat de meeste Britten die niet in wijken met veel allochtonen woonden, aan de oude liberale standpunten zouden vasthouden.
- J.C. Philpot
De beste man was gewoon een fouterik. Een racist, maar bijvoorbeeld ook zeer onrespectvol t.o.v. vrouwen qua bejegening en opmerkingen. Hij was dan ook niet erg gelieft bij het andere geslacht, getuige de volgende anekdote: Nancy Astor, het eerste vrouwelijke Engelse parlementslid, beet Churchill toe: "Winston, als ik met jou getrouwd was, deed ik vergif in je koffie", antwoordde Churchill: "Nancy, als jij mijn vrouw was, zou ik die zeker opdrinken".
- Bonny
- Contacteer:
Haha dat is een grappige anecdote. Je zegt dat dit citaat wat zegt over Churchill, maar het kan ook wat zeggen over mevr. AstorJ.C. Philpot schreef:De beste man was gewoon een fouterik. Een racist, maar bijvoorbeeld ook zeer onrespectvol t.o.v. vrouwen qua bejegening en opmerkingen. Hij was dan ook niet erg gelieft bij het andere geslacht, getuige de volgende anekdote: Nancy Astor, het eerste vrouwelijke Engelse parlementslid, beet Churchill toe: "Winston, als ik met jou getrouwd was, deed ik vergif in je koffie", antwoordde Churchill: "Nancy, als jij mijn vrouw was, zou ik die zeker opdrinken".
The Groom's still waiting at the altar
Mja, ben je een fouterik, als je eigen normen en waarden wil verdedigen, tegen (onbijbelse) invloeden, zoals emancipatie (i.e. een vrouw in parlement), en de islam?De beste man was gewoon een fouterik. Een racist, maar bijvoorbeeld ook zeer onrespectvol t.o.v. vrouwen qua bejegening en opmerkingen. Hij was dan ook niet erg gelieft bij het andere geslacht, getuige de volgende anekdote: Nancy Astor, het eerste vrouwelijke Engelse parlementslid, beet Churchill toe: "Winston, als ik met jou getrouwd was, deed ik vergif in je koffie", antwoordde Churchill: "Nancy, als jij mijn vrouw was, zou ik die zeker opdrinken".
- J.C. Philpot
Als je dat beleeft en met respect voor personen doet niet nee. De annekdote is nog wel grappig, maar Churchill was gewoon onrespectvol jegens vrouwen.memento schreef:Mja, ben je een fouterik, als je eigen normen en waarden wil verdedigen, tegen (onbijbelse) invloeden, zoals emancipatie (i.e. een vrouw in parlement), en de islam?
Re: "Kabinet-Churchill wilde minder gekleurd uitschot&q
Hadden ze het maar gedaan..... Als er 1 land is wat de gevolgen van het aantal allochtonen zal moeten gaan dragen is het Engeland wel. Over enkele decennia is de Islam de grootste godsdienst in Engeland.Unionist schreef:Kabinet-Churchill overwoog gekleurd 'uitschot' te weren
Traditie
- JolandaOudshoorn
Rijken en opgeleiden en ondernemenden hebben altijd kansen gehad om zich in een westers land te vestigen. Daar heeft ook nooit iemand bezwaar tegen gehad.JolandaOudshoorn schreef:mmm, ik vind het behoorlijk discriminerend en generalisrend. Wordt hier een ander vooroordeel bevestigd tov refo's![]()
Waar Churchill, en ik ook, bezwaar tegen had, is dat onze welvaart gelukszoekers aantrekt, die hier verwachten slapend rijk te worden. Well, zo werkt het niet, en velen vervallen hier in grotere armoede dan ze thuis hadden.
Het is nu eenmaal zo dat in veel culturen men stopt met werken als men geld heeft om rond van te komen. Er zijn vele voorbeelden van te noemen van fabriekseigenaren, die in een niet-westers land het personeel een bonus gaven vanwege het goede werk, en vervolgens zonder personeel zaten totdat de werknemers weer zonder geld zaten, en dus weer op kwamen dagen. Well, met zo'n mentaliteit schop je het in het westen (zeker het westen van Churchills tijd) niet ver. De mensen die die cultuur willen behouden zijn wat mij betreft niet welkom hier; ze kosten alleen maar geld, en leven geen enkele nuttige bijdrage aan onze maatschappij.
Nee, discriminatie op basis van huidskleur is fout. Discriminatie op basis van hoe iemand is en doet, is dat m.i. niet. Respect is m.i. een basis-recht wat je kan verspelen door je gedrag. En wie lui is, en van andersmans centen wil profiteren en (zonder noodzaak) van een uitkering wil teren, heeft mijn respect niet. Er zijn in Engeland (en ik vrees ook in NL) complete wijken en standsdelen, waar meer dan de helft van de inwoners een uitkering heeft! Ja, waar de meesten (na etterlijke generaties in het land te zijn) nog steeds de taal niet spreken. Maar ondertussen wel profiteren van de uitkering van dat land. Walgelijk vind ik dat.
Echt, er zijn heus wel uitzonderingen. Er zijn genoeg allochtonen die het prima doen in onze samenleving. En als ze niet kunnen werken vanwege een echte oorzaak moeten we daar ook begrip en medeleven mee hebben. Alleen, ik vind dat we allochtonen niet anders moeten behandelen dan Nederlanders, en dus van hen hetzelfde mogen verwachten dan van elke Nederlander, namelijk dat ze hun best doen om voor zichzelf te kunnen zorgen, en dat ze een positieve houding hebben tegenover maatschappij.
Er is er nog zo een over Churchill. Ik weet helaas de naam van de betreffende mevrouw niet meer. In elk geval: Churchill was een stevige drinker. Op een gegeven verkeerde hij in aangeschoten toestand in een bepaald gezelschap en voerde het hoogste woord. Een van de aanwezige dames zei: "Mr. Churchill, misschien kunt u beter uw mond houden, want u bent duidelijk dronken.". Waarop Churchill antwoordde: "Dat is waar, mevrouw. Maar morgenochtend ben ik weer nuchter en dan bent u nog steeds lelijk..." :roll:J.C. Philpot schreef:De beste man was gewoon een fouterik. Een racist, maar bijvoorbeeld ook zeer onrespectvol t.o.v. vrouwen qua bejegening en opmerkingen. Hij was dan ook niet erg gelieft bij het andere geslacht, getuige de volgende anekdote: Nancy Astor, het eerste vrouwelijke Engelse parlementslid, beet Churchill toe: "Winston, als ik met jou getrouwd was, deed ik vergif in je koffie", antwoordde Churchill: "Nancy, als jij mijn vrouw was, zou ik die zeker opdrinken".
- Bonny
- Contacteer:
Die mevrouw heette Bessie BraddockEr is er nog zo een over Churchill. Ik weet helaas de naam van de betreffende mevrouw niet meer. In elk geval: Churchill was een stevige drinker. Op een gegeven verkeerde hij in aangeschoten toestand in een bepaald gezelschap en voerde het hoogste woord. Een van de aanwezige dames zei: "Mr. Churchill, misschien kunt u beter uw mond houden, want u bent duidelijk dronken.". Waarop Churchill antwoordde: "Dat is waar, mevrouw. Maar morgenochtend ben ik weer nuchter en dan bent u nog steeds lelijk..."
The Groom's still waiting at the altar
- JolandaOudshoorn
tja, en er zijn ook genoeg luie blanken Nederlanders...daar wordt nooit echt naar gekekenmemento schreef:Rijken en opgeleiden en ondernemenden hebben altijd kansen gehad om zich in een westers land te vestigen. Daar heeft ook nooit iemand bezwaar tegen gehad.JolandaOudshoorn schreef:mmm, ik vind het behoorlijk discriminerend en generalisrend. Wordt hier een ander vooroordeel bevestigd tov refo's![]()
Waar Churchill, en ik ook, bezwaar tegen had, is dat onze welvaart gelukszoekers aantrekt, die hier verwachten slapend rijk te worden. Well, zo werkt het niet, en velen vervallen hier in grotere armoede dan ze thuis hadden.
Het is nu eenmaal zo dat in veel culturen men stopt met werken als men geld heeft om rond van te komen. Er zijn vele voorbeelden van te noemen van fabriekseigenaren, die in een niet-westers land het personeel een bonus gaven vanwege het goede werk, en vervolgens zonder personeel zaten totdat de werknemers weer zonder geld zaten, en dus weer op kwamen dagen. Well, met zo'n mentaliteit schop je het in het westen (zeker het westen van Churchills tijd) niet ver. De mensen die die cultuur willen behouden zijn wat mij betreft niet welkom hier; ze kosten alleen maar geld, en leven geen enkele nuttige bijdrage aan onze maatschappij.
Nee, discriminatie op basis van huidskleur is fout. Discriminatie op basis van hoe iemand is en doet, is dat m.i. niet. Respect is m.i. een basis-recht wat je kan verspelen door je gedrag. En wie lui is, en van andersmans centen wil profiteren en (zonder noodzaak) van een uitkering wil teren, heeft mijn respect niet. Er zijn in Engeland (en ik vrees ook in NL) complete wijken en standsdelen, waar meer dan de helft van de inwoners een uitkering heeft! Ja, waar de meesten (na etterlijke generaties in het land te zijn) nog steeds de taal niet spreken. Maar ondertussen wel profiteren van de uitkering van dat land. Walgelijk vind ik dat.
Echt, er zijn heus wel uitzonderingen. Er zijn genoeg allochtonen die het prima doen in onze samenleving. En als ze niet kunnen werken vanwege een echte oorzaak moeten we daar ook begrip en medeleven mee hebben. Alleen, ik vind dat we allochtonen niet anders moeten behandelen dan Nederlanders, en dus van hen hetzelfde mogen verwachten dan van elke Nederlander, namelijk dat ze hun best doen om voor zichzelf te kunnen zorgen, en dat ze een positieve houding hebben tegenover maatschappij.

Ik weet, mijn Verlosser leeft
-
Mee eens.JolandaOudshoorn schreef:tja, en er zijn ook genoeg luie blanken Nederlanders...daar wordt nooit echt naar gekekenmemento schreef:Rijken en opgeleiden en ondernemenden hebben altijd kansen gehad om zich in een westers land te vestigen. Daar heeft ook nooit iemand bezwaar tegen gehad.JolandaOudshoorn schreef:mmm, ik vind het behoorlijk discriminerend en generalisrend. Wordt hier een ander vooroordeel bevestigd tov refo's![]()
Het gebed is de gouden sleutel die de poort der genade kan openen.
:mrgreen: Ik begin hem steeds meer te mogen.David J schreef:Er is er nog zo een over Churchill. Ik weet helaas de naam van de betreffende mevrouw niet meer. In elk geval: Churchill was een stevige drinker. Op een gegeven verkeerde hij in aangeschoten toestand in een bepaald gezelschap en voerde het hoogste woord. Een van de aanwezige dames zei: "Mr. Churchill, misschien kunt u beter uw mond houden, want u bent duidelijk dronken.". Waarop Churchill antwoordde: "Dat is waar, mevrouw. Maar morgenochtend ben ik weer nuchter en dan bent u nog steeds lelijk..." :roll:J.C. Philpot schreef:De beste man was gewoon een fouterik. Een racist, maar bijvoorbeeld ook zeer onrespectvol t.o.v. vrouwen qua bejegening en opmerkingen. Hij was dan ook niet erg gelieft bij het andere geslacht, getuige de volgende anekdote: Nancy Astor, het eerste vrouwelijke Engelse parlementslid, beet Churchill toe: "Winston, als ik met jou getrouwd was, deed ik vergif in je koffie", antwoordde Churchill: "Nancy, als jij mijn vrouw was, zou ik die zeker opdrinken".
Wilhelmina vertrok met haar ministers in 1940 naar Engeland. Churchill zei over Wilhelmina: de enige man tussen allemaal oude wijven.
Heb ik ook een hekel aan hoorJolandaOudshoorn schreef:tja, en er zijn ook genoeg luie blanken Nederlanders...daar wordt nooit echt naar gekekenmemento schreef:Rijken en opgeleiden en ondernemenden hebben altijd kansen gehad om zich in een westers land te vestigen. Daar heeft ook nooit iemand bezwaar tegen gehad.JolandaOudshoorn schreef:mmm, ik vind het behoorlijk discriminerend en generalisrend. Wordt hier een ander vooroordeel bevestigd tov refo's![]()