Duikenburgse Dagen

Ander

Bericht door Ander »

Tiberius schreef:Zo, wij hebben ook een fantastisch Duikenburgs daagje gehad!
Heerlijk ondergedoken in de refo-cultuur.
Enne, nog een goed gesprek gehad??
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Ander schreef:
Heerlijk ondergedoken in de refo-cultuur.
Enne, nog een goed gesprek gehad??
Verschillende.
Maar er waren ook wel oppervlakkige gesprekken bij, hoor. :oops:
Ik kwam namelijk "bij geval" behoorlijk wat bekenden tegen, die ik al in geen tijden meer gezien had. Karel, de zanger bijvoorbeeld. Ik wist niet, dat hij zo verdienstelijk kon zingen.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Heerlijk ondergedoken in de refo-cultuur. Ook het Om Sions Wil blaadje meegenomen, maar Daphne niet gezien. :cry:

Aan het eind van de dag kwam ik er achter dat ik behoorlijk wat voor de ondernemers heb betekend. :wink:
Ik heb maar geen boeken gekocht, want die waren inderdaad (ook tweedehands) wat aan de dure kant.

Helma, er was wel degelijk een goedkope hoedenkraam, schuin tegenover de Om Sions Wil kraam. Daar hebben we een hoed voor onze dochter gekocht.

Die sigaren-rokende Zondagsrust-mannen was wel een apart gezicht, ja.

En de posting van Accoord is wel uitermate overdreven, hoor.
Van krijsende kinderen en appeltaart-mevrouwen heb ik niets gemerkt.
Het was gewoon een gemoedelijk sfeertje.
Ik wilde je het net vragen, hoe was het? Maar je hebt lekker genoten, mooi zo, daar zijn die dagen ook voor.
En gelukkig dat er geen appeltaartvrouwen zijn met krijsende kinderen, durf ik misschien er toch een keertje naar toe :wink:
Nog andere forummers gezien?
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Tiberius schreef:Karel, de zanger bijvoorbeeld. Ik wist niet, dat hij zo verdienstelijk kon zingen.
Karel, de zanger, is een bekende van je, maar je wist niet dat hij zo verdienstelijk kon zingen :roll:

Hoe goed kende je 'm dan? Alleen maar van de bloemkolen en de appelen?
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Hendrikus schreef:
Tiberius schreef:Karel, de zanger bijvoorbeeld. Ik wist niet, dat hij zo verdienstelijk kon zingen.
Karel, de zanger, is een bekende van je, maar je wist niet dat hij zo verdienstelijk kon zingen :roll:

Hoe goed kende je 'm dan? Alleen maar van de bloemkolen en de appelen?
Vroeger, voor zijn zangtijd zeg maar, zag ik hem vrijwel elke zaterdagavond in dezelfde uitbating.
Dus zo'n bekende is het nou ook weer niet, maar toch wel leuk om weer eens een praatje mee te maken.

Ik bedoel eigenlijk: ik wist wel dat hij goed kon zingen, maar had het zelf nog nooit gehoord. Vandaag wel.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

JolandaOudshoorn schreef:
Heerlijk ondergedoken in de refo-cultuur. Ook het Om Sions Wil blaadje meegenomen, maar Daphne niet gezien. :cry:

Aan het eind van de dag kwam ik er achter dat ik behoorlijk wat voor de ondernemers heb betekend. :wink:
Ik heb maar geen boeken gekocht, want die waren inderdaad (ook tweedehands) wat aan de dure kant.

Helma, er was wel degelijk een goedkope hoedenkraam, schuin tegenover de Om Sions Wil kraam. Daar hebben we een hoed voor onze dochter gekocht.

Ik wilde je het net vragen, hoe was het? Maar je hebt lekker genoten, mooi zo, daar zijn die dagen ook voor.
En gelukkig dat er geen appeltaartvrouwen zijn met krijsende kinderen, durf ik misschien er toch een keertje naar toe :wink:
Moet je zeker doen, alleen was het vandaag wel de laatste dag.
Heerlijk, dat refo-subcultuurtje, met niet-ritmische psalmgezang in bijna elk kraampje.

En nee, geen andere forummers gezien, maar dat zegt niet alles. Ik ken niet alle posters.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Tiberius schreef:
JolandaOudshoorn schreef:

Moet je zeker doen, alleen was het vandaag wel de laatste dag.
Heerlijk, dat refo-subcultuurtje, met niet-ritmische psalmgezang in bijna elk kraampje.

En nee, geen andere forummers gezien, maar dat zegt niet alles. Ik ken niet alle posters.
Nou, misschien volgend jaar :)
Ik weet, mijn Verlosser leeft
jvdg

Bericht door jvdg »

Tiberius schreef: Heerlijk, dat refo-subcultuurtje, met niet-ritmische psalmgezang in bijna elk kraampje.
Toch ook niet verkeerd om dit heerlijk te vinden. :wink:
Rens

Bericht door Rens »

jvdg schreef:
Tiberius schreef: Heerlijk, dat refo-subcultuurtje, met niet-ritmische psalmgezang in bijna elk kraampje.
:?: :?:

na het eerste kraampje is het wel voldoende geweest, dacht ik zo. moet het dan bij élk kraampje (inclusief de patattent) zo klinken?

zo ja, dan laat ik volgaarne het gebeuren aan mij voorbij gaan...
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Daphne

Bericht door Daphne »

:D had ik je van te voren ook kunnen vertellen :roll: Van wie heb je t krantje gekregen? :?: ~

Gokje... hij zong 'Psalmen uit zn kindertijd' :shock: nu niet te koop voor een prijs van 16 euro maar jaja speciale beursprijs van 10 euro (tjongejonge!) :?: overigens... volgens mij zong ie niet op hele noten :roll:
wim

Bericht door wim »

jvdg schreef:
Niet verkeerd. Wel als er geen alternatief te vinden is. Voor het evenwicht, zeg maar. Om bij elk kraampje geconfronteerd te worden met niet-ritmische samenzang lijkt me persoonlijk een verschrikking.
Ander

Bericht door Ander »

wim schreef:
Voor het evenwicht, zeg maar.
Dat is het belangrijkste!!
helma

Bericht door helma »

ik hou er gewoon niet zo van om onze commerciële activiteiten op te 'vrolijken' met al die gewijde muziek.
iedereen praat er gewoon doorheen en het geld rolt over de toonbanken. Vind het niet zo gepast.
voor mij hoeft het niet.
Daphne

Bericht door Daphne »

wim schreef: Niet verkeerd. Wel als er geen alternatief te vinden is. Voor het evenwicht, zeg maar. Om bij elk kraampje geconfronteerd te worden met niet-ritmische samenzang lijkt me persoonlijk een verschrikking.
Weetje, k ben geen échte refo maar ik vond het echt giga meevallen hoor! Was ook prachtige instrumentale muziek te horen :D en in de zaal bij Stolk orgels werd ook (9 van de 10x) prachtig gespeeld! :D :wink:
accoord

Bericht door accoord »

Toch leuk geweest, lees ik, op de Duikeleburg. Was er ook nog een psááálmzááángaovond in de Waoaolzaoaol?
Gelukkig niet teveel knotten in ieder geval, las ik. Ja, een karikatuur is altijd overdreven. Dus vandaar mijn uitschieter. Dan leg je de nadruk op die dingen. Een té grote neus, té grote knot, té veel kinderen, té veel patat.
Och ja, patat is nou eenmaal lekker op zo'n dag en het is leuk bekenden te zien. Maar serieuze buitenstaanders kijken met gemengde gevoelens naar al die degelijke mensjes: véél praten, eten, lachen en kijken en kopen. En dat terwijl je overal trage, treurige muziek en gezang hoort. Hoort dat nou ook allemaal bij dat geloof of hoor je daar alleen over in een kerkdienst? Nee, het is soms moeilijk een en ander te combineren.

Maar hoe moet het dan? Overal diepzinnige geestelijke gesprekken voeren met och en ach? Of, zoals het in Psalm 68 beschreven wordt: De zangrei trad den speelrei voor, in 't midden ging het vrolijk koor der trommelende maagden! Of Ps. 81 't Blij bazuingeschal klink' in Isrels oren, doe nu overal deze maar verstaan: 't feest der nieuwe maan, 't feestuur is geboren!

Tja, hoe moet je je nu als gelovige gedragen? Misschien toch maar gewoon lekker snacks eten en het overal over hebben, behalve over het geloof.

Ik weet het ook niet. Maar ik denk soms dat wij er met ons zogenaamde refosubcultuurtje flink naast zitten.
Plaats reactie