Lodensteinbestuur blijft bij PKN-besluit

memento

Bericht door memento »

Kaw schreef:Ik kom wel tot hernieuwde inzichten... :? In de politiek en in het bedrijfsleven is het vrij normaal dat je besluitvoering aanpast met de tijd omdat er nieuwe informatie naar boven is gekomen, of omdat de meningen door nieuwe inzichten zijn veranderd.
Natuurlijk. Dat gebeurt ook wel in de ger. gez. hoor. Het verschil is echter dit: In het bedrijfsleven vind men iets interessant als er het labeltje 'nieuw' aan hangt. In de ger. gez. vind men iets goed als er een labeltje 'in navolging onzer vaderen' aanhangt.

Wat je dus ziet gebeuren dat in het bedrijsleven vaak iets wordt voorgesteld als nieuw, hip, en 'moeten we hebben, anders lopen we hopeloos achter', terwijl binnen de reformatorische gezindte vaak iets wordt voorgesteld wordt beargumenteerd door middel van oudvaders. In beide gevallen probeert men vaak de eigen ideeën/eigen goeddunken voor de doelgroep aantrekkelijk te maken :)
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

memento schreef:
Kaw schreef:Ik kom wel tot hernieuwde inzichten... :? In de politiek en in het bedrijfsleven is het vrij normaal dat je besluitvoering aanpast met de tijd omdat er nieuwe informatie naar boven is gekomen, of omdat de meningen door nieuwe inzichten zijn veranderd.
Natuurlijk. Dat gebeurt ook wel in de ger. gez. hoor. Het verschil is echter dit: In het bedrijfsleven vind men iets interessant als er het labeltje 'nieuw' aan hangt. In de ger. gez. vind men iets goed als er een labeltje 'in navolging onzer vaderen' aanhangt.

Wat je dus ziet gebeuren dat in het bedrijsleven vaak iets wordt voorgesteld als nieuw, hip, en 'moeten we hebben, anders lopen we hopeloos achter', terwijl binnen de reformatorische gezindte vaak iets wordt voorgesteld wordt beargumenteerd door middel van oudvaders. In beide gevallen probeert men vaak de eigen ideeën/eigen goeddunken voor de doelgroep aantrekkelijk te maken :)
Hahaha! Ik begin ineens de reclame van RD mobiel voor ogen te krijgen :mrgreen:
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Tiberius schreef:
Mister schreef:
Tiberius schreef:
Gefopt schreef: Volgens mij was het ds. P Mulder die over de kwestie PKN schreef. Hij zei dat dit nooit een oorzaak mocht worden van scheuring in samenwerkingsverbanden als school, politiek etc.
Dat zou kunnen, ja.

In ieder geval is ds. Visscher een man om elke vorm van eenheid zorgvuldig te koesteren, hoe moeizaam verworven ook.
En zeker niet op zo'n botte manier op te blazen.

Hij heeft ook niet geschreven waarom hij wegging, maar dat is onder het personeel een publiek "geheim".
Dan is het vreemd dat ik het niet weet.
Heb je ook het dagboek van ds. J. van Haaren in je eindejaarspakket ontvangen? Getiteld: "Offers die des avonds branden".
Een mooi dagboek met dagelijks een prachtige, praktische meditatie.
Voor de geinteresseerden: de meditatie van 31/12 stond trouwens in de vorige Saambinder. (In het dagboek overigens iets ingekort).

Nog eens een mooie (zij het subtiele) handreiking van het bestuur richting de PKN-achterban.
Check maar eens even de boeken van de afgelopen 5 jaar. Subtiel he?? ;-)
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Mister schreef:Check maar eens even de boeken van de afgelopen 5 jaar. Subtiel he?? ;-)
Nu is het mijn beurt om toelichting te vragen, want toen kreeg ik ze niet. :wink:
dré

Bericht door dré »

van refdag.nl

Hoornbeeck moet leerling toelaten

AMERSFOORT - Het Hoornbeeck College in Amersfoort heeft een jongen uit Veenendaal vorig jaar ten onrechte afgewezen. Dat heeft het gerechtshof in Arnhem dinsdag uitgesproken.

(...)

[hr]
Edit> De complete posting heb ik naar dit topic verplaatst; mvg TB, mod
dré
--------

Credo in unum Deo
Kislev

Bericht door Kislev »

Tiberius schreef:
Gefopt schreef:
Mister schreef:Hij kan nooit in 2004 hebben geschreven dat hij in 2006 wegging, lijkt me...
Volgens mij was het ds. P Mulder die over de kwestie PKN schreef. Hij zei dat dit nooit een oorzaak mocht worden van scheuring in samenwerkingsverbanden als school, politiek etc.
Dat zou kunnen, ja.

In ieder geval is ds. Visscher een man om elke vorm van eenheid zorgvuldig te koesteren, hoe moeizaam verworven ook.
En zeker niet op zo'n botte manier op te blazen.

Hij heeft ook niet geschreven waarom hij wegging, maar dat is onder het personeel een publiek "geheim".
Ds. Visscher is idd al enige tijd geen voorzitter meer van het bestuur van het VLC. VLC heeft dit stil weten te houden en ds. Visscher heeft ook de publiciteit niet gezocht. Feit is iig dat toen het VLC bij haar PKN standpunt bleef ds. Visscher op een waardige wijze meedeelde dat hij niets anders kon dan per direct zijn functie als voorzitter neer te leggen.

Eenvoudig te constateren overigens: http://www.vanlodenstein.nl/Page/sp15473/ml1/Index.html
Toeschouwer

Bericht door Toeschouwer »

Ik vind het normaal dat ds. Visscher de publiciteit niet heeft gezocht. Dat hoort nu eenmaal bij deze functie. Het is wat anders dat de werkelijke rede alleen in beperkte kring bekend is, dat vind ik wel een slechte zaak.
Jammer dat het zo gelopen is, ik hoop maar dat nu geen predikant voorzitter wordt, die hebben werk genoeg.
Er zij toch in onze kring toch mensen die de deskundigheid hebben om voorzitter te zijn van zijn grote club, dat is geen sinecure daar komt een hoop bij kijken.
Maar ik ben bang dat er toch een predikant voorzitter wordt en gezien deze affaire kunnen ze er maar één kiezen die alleen met de HHK wil zaken doen, de GB is denk ik dan volledig buiten beeld.
Het allerverstandigste zou natuurlijk zijn om dr. H. van den Belt voorzitter te maken danis er een hoop zeer weg. Ik ben benieuwd.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Ik dacht eigenlijk dat ds. Tj. de Jong al voorzitter is.
uitgeworpen

Bericht door uitgeworpen »

Tiberius schreef:Ik dacht eigenlijk dat ds. Tj. de Jong al voorzitter is.
Moet het persé een dominee zijn?
Het gebed is de gouden sleutel die de poort der genade kan openen.
BDS '73

Bericht door BDS '73 »

BIj het VLC zitten er anltijd een aantal ds'en in het bestuur. En zeker als voorzitter.

Bij andere scholen is dat een stuk minder. De Fruytier in Apeldoorn heeft een gewone burgervoorzitter en na het vertrek van ds. Tuinier zit daar helemaal geen dominee meer in 't bestuur. Maar ze hebben wel een eigen dominee als pastoraal werker.
Plaats reactie