geloofsleer
geloofsleer
Is het een plicht van christenen om een vaste overtuiging te hebben van de geloofsleer?
Liever Turks dan Paaps
Je kunt wel zeggen als christen: ik geloof. Maar wat dan en waarin dan? Dat staat in de Bijbel en is in duizenden boeken verwoord en de hoofdzaken zijn samengevat in de belijdenisgeschriften van de kerk.
Heb je daar geen vaste overtuiging van, tja, kun je dan nog wel spreken van geloof, als er al getornd wordt aan het historisch geloof?
Heb je daar geen vaste overtuiging van, tja, kun je dan nog wel spreken van geloof, als er al getornd wordt aan het historisch geloof?
Je moet zeker kennis hebben van de geloofsleer - het bijbelse onderwijs der apostelen van Jezus Christus. Zonder kennis van is er geen geloof.
Je kunt echter zeker wel zalig worden zonder een overtuiging van een systematische theologie. In de hemel komen zeker niet alleen Luthersen, Calvinisten, Arminianen of aanhangers van wat voor systematische theologie dan ook, maar een ieder die gelooft in Jezus Christus.
Je kunt echter zeker wel zalig worden zonder een overtuiging van een systematische theologie. In de hemel komen zeker niet alleen Luthersen, Calvinisten, Arminianen of aanhangers van wat voor systematische theologie dan ook, maar een ieder die gelooft in Jezus Christus.
Grappig dat jij dit zegt. De RKK is toch al +/-2000 jaar bezig dingen bij de Geloofsleer te doen?Adorote schreef:Aan de Geloofsleer kan men niets bij doen maar ook niet afdoen.
Het woordje 'plicht' intrigeert me. Denk je niet te wettisch?Matthijs schreef:Is het een plicht van christenen om een vaste overtuiging te hebben van de geloofsleer?
rekcor schreef:Grappig dat jij dit zegt. De RKK is toch al +/-2000 jaar bezig dingen bij de Geloofsleer te doen?Adorote schreef:Aan de Geloofsleer kan men niets bij doen maar ook niet afdoen.
Het woordje 'plicht' intrigeert me. Denk je niet te wettisch?Matthijs schreef:Is het een plicht van christenen om een vaste overtuiging te hebben van de geloofsleer?
Goed lezen is ook een kunst, anders maar beter de dommigheden voor zich houden .Heb het helemaal niet over RK dan ben je bij mij aan het verkeerde adres.maar nog maar een keer dan ......
Aan de Geloofsleer kan men niets bij doen maar ook niets af doen.
Wat is de Geloofsleer die is van de Kerk van Jezus Christus en de Apostelen af, een Eeuwige Geloofsleer.