Prof. Dr. J.R. Beeke bezoekt Nederland

Rens

Bericht door Rens »

Rens schreef:
Bert Mulder schreef:Ds. Beeke was dominee in the Netherlands Reformed Congregations (GerGem). Geloof dat hij om een geval van echtbreuk (zijne) daar geschorst is, en heeft zijn eigen kerkgenootschap begonnen.
Bert, vermeldt zoiets alléén als je volledige zekerheid hebt, en niet omdat "je gelooft" dat iets zo is..............
Nog ff..........het is "niet chique" om zaken waar je geen volledige zekerheid over hebt aldus "voor de leeuwen" te gooien.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Rens, dit zeg ik niet "zomaar", om iemand zwart te maken.

Hij het officieel genoemd wordt weet ik niet, maar ik weet zeker dat hij de RefCong verlaten heeft om echtscheiding met zijn vrouw.

Lijkt dat hij nogal hoog op zijn standbeeld staat daar in Nederland.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Mariavt

Bericht door Mariavt »

Bert Mulder schreef:Rens, dit zeg ik niet "zomaar", om iemand zwart te maken.

Hij het officieel genoemd wordt weet ik niet, maar ik weet zeker dat hij de RefCong verlaten heeft om echtscheiding met zijn vrouw.

Niet alleen in Nederland hoor, ook in Engeland!
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
Janneman

Bericht door Janneman »

Nou, de feiten waren denk ik iets genuanceerder: niet zozeer zijn echtscheiding, maar meer zijn tweede huwelijk (bevestigd door ds. Spaans) en wat daar aan voorafging waren voor sommigen een steen des aanstoots.

Bron: De Saambinder
laat uw woorden weinig zijn; pred. 5: 1b
vlinder

Bericht door vlinder »

Mariavt schreef:

In Engeland staat hij idd op een zeer hoog voetstuk. Veel mensen komen speciaal voor hem naar de conferentie in Londen. Dit geld trouwens ook voor dr. Pieter Master.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Bert Mulder
Contacteer:

Terwijl hij, om de kerkelijke tucht te ontspringen, een eigen verband gevormd heeft.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Rens

Bericht door Rens »

vlinder schreef:
Mariavt schreef:

In Engeland staat hij idd op een zeer hoog voetstuk. Veel mensen komen speciaal voor hem naar de conferentie in Londen. Dit geld trouwens ook voor dr. Pieter Master.
Dat begint verdacht veel, heel erg veel, op ménsverheerlijking te lijken................
Moderatorbericht:
Bert Mulder
Contacteer:

En DAAROM poste ik dit even.

OOk Ds. Beeke is een mens.
sunlover

Bericht door sunlover »

Soms wordt wel heel snel van iemand gezegd dat hij op een voetstuk staat. Ik zou me kunnen voorstellen dat je conferenties bezoekt waarvan je weet dat er goede sprekers komen. Dan hoeft het niet te gaan om de spreker maar wel om wat de spreker te brengen heeft. En sommige sprekers hebben nu eenmaal de gave om iets goed over te kunnen brengen en zelf ergens in thuis te zijn terwijl anderen die gaven minder zouden kunnen hebben.
vlinder

Bericht door vlinder »

sunlover schreef:Soms wordt wel heel snel van iemand gezegd dat hij op een voetstuk staat. Ik zou me kunnen voorstellen dat je conferenties bezoekt waarvan je weet dat er goede sprekers komen. Dan hoeft het niet te gaan om de spreker maar wel om wat de spreker te brengen heeft. En sommige sprekers hebben nu eenmaal de gave om iets goed over te kunnen brengen en zelf ergens in thuis te zijn terwijl anderen die gaven minder zouden kunnen hebben.
Ben het wel met je eens. En soms is het ook nog zo dat een predikant er zelf weinig aan kan doen. Hij is in dienst van zijn Koning, doet zijn werk naar vermogen en wordt door mensen vereerd. Dat heeft een predikant niet altijd zelf in de hand denk ik.
Rens

Bericht door Rens »

Rens schreef:
helma schreef:
Rens schreef:Prof. Dr. Beeke schijnt een héél belangrijk iemand te zijn zo te merken...............ik heb nog nooit van de goede man gehoord, dus dat belangrijke is derhalve subjectief...........
Rens toch!!! Hij komt uit het buitenland!!
zegt genoeg :idea:
Hangt de mate van belangrijkheid af van het feit dat Dr. Beeke uit het buitenland komt?? Merkwaardig............
Dús je bent héél belangrijk als je uit het buitenland komt...................................................dan lopen er hier in Nederlands wel héél erg veel belangrijke mensen rond zeg..............meer dan anderhalf miljoen!
Moderatorbericht:
vlinder

Bericht door vlinder »

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Als die ook allemaal zo geliefd waren, waren er een hoop problemen minder.....
jan03

Bericht door jan03 »

Bert Mulder schreef:Terwijl hij, om de kerkelijke tucht te ontspringen, een eigen verband gevormd heeft.
Het is inderdaad zo dat de feiten een stuk genuanceerder liggen, zoals Janneman hiervoor al opmerkte. Er speelde een stuk meer en het enkele feit van het ontlopen van de tucht was natuurlijk geen reden om een nieuw kerkverband te stichten.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

jan03 schreef:
Bert Mulder schreef:Terwijl hij, om de kerkelijke tucht te ontspringen, een eigen verband gevormd heeft.
Het is inderdaad zo dat de feiten een stuk genuanceerder liggen, zoals Janneman hiervoor al opmerkte. Er speelde een stuk meer en het enkele feit van het ontlopen van de tucht was natuurlijk geen reden om een nieuw kerkverband te stichten.
Makkers, staakt uw wild geraas en ga luisteren wat deze dienaar te zeggen heeft!

Er gaan hier topics op slot om gegis over tuchtzaken te smoren. Laat dan dit soort borrelpraat ook achterwege.

[Of ventileer het in de chat als het dan toch zo hoognodig moet: daar gaat het er allemaal wat losser aan toe]
Adelbach

Bericht door Adelbach »

Dr. Beeke is aangenomen als student door ds. W.C. Lamain en is ook door hem bevestigd als predikant in zijn eerste gemeente.
In zijn tweede gemeente bevestigd door ds. Spaans.
Later is hij onwettig geschorst als predikant van de Geref. Gemeente in Noord Amerika en Canada vanwege een echtscheiding.
Zodoende is de HNRC ontstaan.

http://www.hnrc.org
Plaats reactie