Welk boek heeft een onuitwisbare indruk gemaakt op je??

Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

refo schreef:
Herman schreef:
refo schreef:
Kaw schreef:Mijn persoonlijke mening is wel belangerijk hier :P
Ik vind dat B. Nijenhuis in het boek de Tornado onnatuurlijk literair over komt. Het is te gepolijst, te smaakvol dat het weer onsmaakvol wordt. Ik heb dat bijv. bij Mozart ook. Het zal ongetwijfeld geniaal zijn, maar het mist de persoonlijke expressie die ik graag zie.
Spitten en niet moe worden.
Lees inderdaad even de biografie over Nijenhuis, Kaw, en de persoonlijke expressie is per bladzijde aanwijsbaar aanwezig.
Ik heb het niet over die biografie. Het is een citaat uit het boek.
Zo heet de biografie over Bé Nijenhuis.

Ik heb ooit een scriptie over Nijenhuis geschreven. Intrigerende man!
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Rens

Bericht door Rens »

BDS '73 schreef:In de ban van de ring. Ben nu op blz. 750 en het is nog steeds heel spannend.

Maar de film hoef ik niet te zien.
Als je boek, beter: de boeken ( 6 stuks) , hebt gelezen, is het haast verplichte kost....de filmtrilogy van the Lords of the Rings...........magistráál.....na de boeken én de film is al het andere aan boeken en films in de schaduw weggezonken........
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
jvdg

Bericht door jvdg »

Rens schreef:
BDS '73 schreef:In de ban van de ring. Ben nu op blz. 750 en het is nog steeds heel spannend.

Als je boek, beter: de boeken ( 6 stuks) , hebt gelezen, is het haast verplichte kost....de filmtrilogy van the Lords of the Rings...........magistráál.....na de boeken én de film is al het andere aan boeken en films in de schaduw weggezonken........
Ècht waar, meestal zijn boek en film niet compatible.
parsifal

Bericht door parsifal »

Rens schreef:

Buiten de BBC serie van "pride and prejudice" ken ik weinig verfilmingen die de sfeer van het boek heel goed weten te pakken. Ik heb daarom bewust de filmtrilogie van Lord of the Rings niet gekeken.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Rens

Bericht door Rens »

parsifal schreef:
Buiten de BBC serie van "pride and prejudice" ken ik weinig verfilmingen die de sfeer van het boek heel goed weten te pakken. Ik heb daarom bewust de filmtrilogie van Lord of the Rings niet gekeken.
Juist ómdát je die filmtrilogy niet hebt gezien, kun je er dús niet over oordelen. Ik wél. En ik kan je zeggen dat de verfilming zonder enige overdrijving magistraal is!! OK, in 9 uur verfilming kun je geen 2600 bladzijden goed weergeven, maar de lijn van het verhaal en de sfeertekeningen zijn zonder meer direct te herleiden naar de 3 kernboeken. (in feite zijn het er 6, maar die 3 andere zijn voor het epos op zich van minder belang).
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
BDS '73

Bericht door BDS '73 »

De reden waarom ik de film niet hoef te zien, is de inhoud van de boeken. Ik ben misschien een watje, maar al die veldslagen, het afhakken van de hoofden en de strijd met de Orks, de ringgeesten enz enz, hoef ik niet te zien. Lezen vind ik nog wat anders.
uitgeworpen

Bericht door uitgeworpen »

BDS '73 schreef:De reden waarom ik de film niet hoef te zien, is de inhoud van de boeken. Ik ben misschien een watje, maar al die veldslagen, het afhakken van de hoofden en de strijd met de Orks, de ringgeesten enz enz, hoef ik niet te zien. Lezen vind ik nog wat anders.
Ik vind jou geen watje hoor. :oops:
Ik hou ook niet van geweld; waarom zou je daarvan smullen?
Ik vind het smerig, al dat bloed enzo...
Het gebed is de gouden sleutel die de poort der genade kan openen.
henri

Bericht door henri »

uitgeworpen schreef:
BDS '73 schreef:De reden waarom ik de film niet hoef te zien, is de inhoud van de boeken. Ik ben misschien een watje, maar al die veldslagen, het afhakken van de hoofden en de strijd met de Orks, de ringgeesten enz enz, hoef ik niet te zien. Lezen vind ik nog wat anders.
Ik vind jou geen watje hoor. :oops:
Ik hou ook niet van geweld; waarom zou je daarvan smullen?
Ik vind het smerig, al dat bloed enzo...
ergo: het boek dus ook niet lezen :D
God heeft ons geen kalme reis beloofd, maar wel een behouden aankomst
Bonny
Contacteer:

Bericht door Bonny »

De "Snuf" boeken van P. Prins, allemaal gelezen, spannend :)

Im Westen nichts neues - E.M. Remarque. Over de totale waanzin van de Eerste Wereldoorlog, en toch leert de mensheid er niets van!

Brave New World - Aldous Huxley. Een beschrijving van een afschrikwekkend, liefdeloos toekomstbeeld, dat na lezing al helemaal geen toekomst is.

The Unvanquished - William Faulkner. Een andere visie op de samenleving in de Zuidelijke staten van de VS, voor 1861.
The Groom's still waiting at the altar
Kislev

Bericht door Kislev »

Dat je daar door komt, door zulke boeken :? wel eens een stukje gelezen. Maar kom niet door zulke onzin heen.
refo

Bericht door refo »

Kislev schreef:

Dat je daar door komt, door zulke boeken :? wel eens een stukje gelezen. Maar kom niet door zulke onzin heen.
De eerste hoofdstukken zijn inderdaad wat saai, maar het boek is daarna tot het eind spannend.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

De eenvoudige Heidelberger van dr. H.F. Kohlbrugge
Armoede van Ina Boudier-Bakker
Het Doopsformulier van dr. J.G. Woelderink
Niet allen Israël van drs. A. Maljaars
De kloof zonder brug van Rie van Rossum
Koningskinderen van C. Rijnsdorp
Marnix

Bericht door Marnix »

Kislev schreef:

Gebrek aan inlevingsvermogen? :) Het is wel grappig om te zien, sommige mensen vinden het geweldig, anderen niet... vaak gebruiken ze inderdaad termen als "onzin" en "onrealistisch", blijkbaar zijn dat dan mensen die realistisch ingesteld zijn en fantasy daarom niet serieus kunnen lezen en serieus nemen, omdat ze telkens denken: Ja maar dat kan toch niet, of zo gaat dat toch niet. Sommige mensen zijn er misschien te nuchter voor?
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
entiteitxx

Bericht door entiteitxx »

ik was zomaar onder de indruk van een passage uit Menuet van Boon

"... Ik was nog een heel kleine jongen en moest met mijn vader naar een vreemde stad. Toen ik de stad zag heb ik geweend zoals ik nooit meer in mijn leven heb geweend, omdat al die andere straten en huizen en mensen bestónden - ja, gewoon omdat zij bestonden en omdat ik nooit over hun bestaan iets had vernomen, gewoon omdat zij ergens leefden en daar gelukkig konden zijn. Ik herinner mij nog op weg naar die stad een kleine weg, en twee vrouwen die in de lentemorgen over de haag heen met elkander stonden te praten. Toen dacht ik: nu staan die vrouwen daar en leven zij alsof dat de enige plek op de wereld is waar zij moesten leven. En ik weende hartstochtelijk, maar zonder tranen, omdat ik ontdekt had dat deze wereld verscheiden is, en omdat men onwetend bleef omtrent deze verscheidenheid. En hoe ouder ik werd hoe duidelijker mij dat werd, en hoe intenser ik er om gebeden heb: elk dacht voor zichzelf dat de straatsteen waarop hij stond de enige straatsteen ter wereld was..."
"............................................................."
vlinder

Bericht door vlinder »

entiteitxx schreef:ik was zomaar onder de indruk van een passage uit Menuet van Boon

"... Ik was nog een heel kleine jongen en moest met mijn vader naar een vreemde stad. Toen ik de stad zag heb ik geweend zoals ik nooit meer in mijn leven heb geweend, omdat al die andere straten en huizen en mensen bestónden - ja, gewoon omdat zij bestonden en omdat ik nooit over hun bestaan iets had vernomen, gewoon omdat zij ergens leefden en daar gelukkig konden zijn. Ik herinner mij nog op weg naar die stad een kleine weg, en twee vrouwen die in de lentemorgen over de haag heen met elkander stonden te praten. Toen dacht ik: nu staan die vrouwen daar en leven zij alsof dat de enige plek op de wereld is waar zij moesten leven. En ik weende hartstochtelijk, maar zonder tranen, omdat ik ontdekt had dat deze wereld verscheiden is, en omdat men onwetend bleef omtrent deze verscheidenheid. En hoe ouder ik werd hoe duidelijker mij dat werd, en hoe intenser ik er om gebeden heb: elk dacht voor zichzelf dat de straatsteen waarop hij stond de enige straatsteen ter wereld was..."
Hmm duidelijk niet mijn stijl.....
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Plaats reactie