Sollicitant onder de hersenscanner

Plaats reactie
tukkertje
Contacteer:

Sollicitant onder de hersenscanner

Bericht door tukkertje »

Een nieuw bedrijf gaat sollicitanten onder de hersenscanner leggen. Binnen tien jaar moet iedereen die een baan wil onder het apparaat, zo is de verwachting,.

Hersenen bepalen namelijk de carriëre van iemand binnen een bedrijf, zo schrijft het Financieele Dagblad. Sociale intelligentie, verkooptalent maar ook leiderschap zitten in het brein gebakken en met de fMRI-scanner kan een werklgever een sollictant even doorlichten.
luctor et emergo

Re: Sollicitant onder de hersenscanner

Bericht door luctor et emergo »

tukkertje schreef:Een nieuw bedrijf gaat sollicitanten onder de hersenscanner leggen. Binnen tien jaar moet iedereen die een baan wil onder het apparaat, zo is de verwachting,.

Hersenen bepalen namelijk de carriëre van iemand binnen een bedrijf, zo schrijft het Financieele Dagblad. Sociale intelligentie, verkooptalent maar ook leiderschap zitten in het brein gebakken en met de fMRI-scanner kan een werklgever een sollictant even doorlichten.
pfffffff.........als dat gebeurd word ik nergens meer aangenomen..... :wink:
Mona Lisa

Bericht door Mona Lisa »

1 april is al weer even geleden hoor, wat een waanzin
Adorote

Bericht door Adorote »

De werkeloosheid zal gigantisch worden,Nederland een grote inrichting half open en gesloten :shock: :mrgreen:
parsifal

Bericht door parsifal »

tukkertje schreef:Een nieuw bedrijf gaat sollicitanten onder de hersenscanner leggen. Binnen tien jaar moet iedereen die een baan wil onder het apparaat, zo is de verwachting,.

wow zijn ze al zo ver met de kennis van hersenen?
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
uitgeworpen

Bericht door uitgeworpen »

parsifal schreef:

Wat zien ze dan?
Ik heb mijn kleine hersenen op de MRI gezien maar kon er niets uit lezen :oops:
Is een psychologische test niet een beetje goedkoper?
Het gebed is de gouden sleutel die de poort der genade kan openen.
parsifal

Bericht door parsifal »

uitgeworpen schreef:
parsifal schreef:
Wat zien ze dan?
mijn reactie was ook wat sceptisch. Ik geloof er niets van dat ze uit een hersenscan heel nuttige zaken kunnen afleiden (misschien dat de sollicitant de eerste week waarschijnlijk niet aan een hersentumor zal sterven).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
uitgeworpen

Bericht door uitgeworpen »

parsifal schreef:
uitgeworpen schreef:
parsifal schreef:
Wat zien ze dan?
mijn reactie was ook wat sceptisch. Ik geloof er niets van dat ze uit een hersenscan heel nuttige zaken kunnen afleiden (misschien dat de sollicitant de eerste week waarschijnlijk niet aan een hersentumor zal sterven).
Dat idee heb ik ook. Ze wteen dan echt dat een tumor uitgesloten is... Maar ja...het leven is zo kwetsbaar en een hersenbloeding is nooit uitgesloten.
Het gebed is de gouden sleutel die de poort der genade kan openen.
refo

Bericht door refo »

Voor wat het waard is, want de bron is De Telegraaf. Het artikel gaat nog verder.

'Als iemand een hersenbloeding heeft gehad, dan kun je problemen verwachten met de wilskracht. Zo iemand vecht niet meer', zegt Willem Verbeke, hoogleraar van de Erasmusuniversiteit Rotterdam. De scanner voorspelt bijvoorbeeld ook welke man/vrouw problemen gaat geven met de nieuwe collega's. Hij verwacht dat in de nabije toekomst hele volksstammen onder de fMRI-scanner gaan om te kijken waar hun kwaliteiten liggen.

De universiteit sloot een groep van 130 verkopers aan op het apparaat, en kwam tot de bevinding dat veel van die mensen licht autistische trekjes hebben en dus eigenlijk helemal niet zo goed zijn in relaties met klanten. Ook onder artsen en accountants komt dat autische gedrag vaker voor, zo vermoedt hij.

Bedrijven zoeken vaak de beste jongetjes en meisjes van de klas uit, maar in de praktijk blijken dat vaak de theoretici die niet doorgroeien. Deze mensen met een beperkt inlevingsvermogen zijn moeilijk te veranderen, ofwel 'hard wired'. 'Die gasten zijn gewoon zo'.

Verbeke signaleert wel dat straks iedereen een breindonderzoek zal ondergaan, maar zelf heeft hij niet zo op met het big brothersfeertje dat er omheen hangt. 'Ik zou mezelf nooit voor een werkgever in de scanner laten leggen'.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Rens

Bericht door Rens »

Ach, het hele stuk heeft een hoog "zomernieuws-gehalte".........ze moeten toch wát schrijven om de kolommen gevuld te krijgen nu er heel wat minder politiek- en ander nieuws te melden valt................
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Ach ja, geen activiteiten in de frontkwabben is over het algemeen geen goed teken :) Maar veel meer is er toch niet te zien?
Plaats reactie