De Heere Jezus zegt: "Zonder Mij kunt gij niets doen."Duuk schreef:Ik ben ervan overtuigd dat we, eenmaal verlicht zijnde door de Heilige Geest, we ook de gave hebben ontvangen om op Hem te zien.
Dat zegt Hij tegen gelovigen!
Beste Duuk, zo'n ellendige kan dat ZAL niet bekijken.Duuk schreef:Zie je het verschil? De tekst die je zelf aanhaalt geeft aan dat Gods volk op de naam van de Heere zal vertrouwen. Niet misschien, of alleen als we het weer eens mogen zien, nee ZAL!jvdg schreef:...Het is en blijft armoe van onze kant, maar als dan het oog eens mag worden geopend (ook weer door Hem), dan is er wel eens zo'n onuitspreekbare rijkdom....
.....en dàt zal op de Naam des Heeren vertrouwen..........
Maar die blik kan wel eens oversluierd worden door duisternis hoor!Duuk schreef:
We kunnen uit onszelf wel degelijk op Hem zien. God heeft immers onze ogen geopend! Het probleem ligt vaak in de onwetendheid of onterechte angst door bijvoorbeeld misleidende prediking.
Ik ben ervan overtuigd dat we, eenmaal verlicht zijnde door de Heilige Geest, we ook de gave hebben ontvangen om op Hem te zien.
Van onze kant bezien en ervaren is dat altijd zwaar oversluierd.Mariavt schreef:Maar die blik kan wel eens oversluierd worden door duisternis hoor!Duuk schreef:
We kunnen uit onszelf wel degelijk op Hem zien. God heeft immers onze ogen geopend! Het probleem ligt vaak in de onwetendheid of onterechte angst door bijvoorbeeld misleidende prediking.
Ik ben ervan overtuigd dat we, eenmaal verlicht zijnde door de Heilige Geest, we ook de gave hebben ontvangen om op Hem te zien.
Idd. jvdg ik heb het verkeerd gezegd, eigenlijk had het moeten zijn dat het sóms wel eens licht mag zijn en je het mag overgeven in de handen van de Heere.jvdg schreef:Van onze kant bezien en ervaren is dat altijd zwaar oversluierd.Mariavt schreef:Maar die blik kan wel eens oversluierd worden door duisternis hoor!Duuk schreef:
Dat geldt ook voor morgen, Maria!Mariavt schreef:Idd. jvdg ik heb het verkeerd gezegd, eigenlijk had het moeten zijn dat het sóms wel eens licht mag zijn en je het mag overgeven in de handen van de Heere.jvdg schreef:Van onze kant bezien en ervaren is dat altijd zwaar oversluierd.Mariavt schreef:Maar die blik kan wel eens oversluierd worden door duisternis hoor!Duuk schreef:
Geloof jij niet dat een wederomgeborene in Christus is?Afgewezen schreef:De Heere Jezus zegt: "Zonder Mij kunt gij niets doen."Duuk schreef:Ik ben ervan overtuigd dat we, eenmaal verlicht zijnde door de Heilige Geest, we ook de gave hebben ontvangen om op Hem te zien.
Dank je........jvdg schreef:
Dat geldt ook voor morgen, Maria!
Zeker, maar hij kan dus uit zichzelf niets doen, maar is en blijft in alles afhankelijk.Duuk schreef:Geloof jij niet dat een wederomgeborene in Christus is?Afgewezen schreef:De Heere Jezus zegt: "Zonder Mij kunt gij niets doen."Duuk schreef:Ik ben ervan overtuigd dat we, eenmaal verlicht zijnde door de Heilige Geest, we ook de gave hebben ontvangen om op Hem te zien.
Dat geloof heeft als het goed is elke wedergeborene maar dat wil niet zeggen dat je ogen daar altijd voor open zijn.......Het blíjft een ontdekkende weg hoor......Duuk schreef:
Geloof jij niet dat een wederomgeborene in Christus is?
Beter roepen vanuit de duisternis, dan je behelpen met een eigengemaakt geloof.Duuk schreef:Wat wordt er hier ontzettend karig gedacht over God! Of gelooft men het alleen maar als we het ook ervaren?
Tsja, dan begrijp ik wel dat het vaak duister is, de bevinding is een zeer wankele grond om onze hoop op te stellen.
Ook al voelen we niets, ervaren we niets, schijnt alles ons tegen te zijn, dan is een eenvoudig rusten op de beloften van God ruim voldoende om onze rust te vinden. Inderdaad, alles door Hem!
Ik denk dat we hetzelfde bedoelen. Juist het afhankelijk zijn van Hem geeft ons geen reden om bezorgd te zijn.Afgewezen schreef:Zeker, maar hij kan dus uit zichzelf niets doen, maar is en blijft in alles afhankelijk.Duuk schreef:Geloof jij niet dat een wederomgeborene in Christus is?Afgewezen schreef:De Heere Jezus zegt: "Zonder Mij kunt gij niets doen."Duuk schreef:Ik ben ervan overtuigd dat we, eenmaal verlicht zijnde door de Heilige Geest, we ook de gave hebben ontvangen om op Hem te zien.
Christus waarschuwt ons om in Hem te blijven. Van onszelf hebben we de neiging om het 'zelf' te willen doen.
Waarom is dat beter? Maakt het soms uit of je rechts of links in de afgrond valt?Afgewezen schreef:Beter roepen vanuit de duisternis, dan je behelpen met een eigengemaakt geloof.Duuk schreef:Wat wordt er hier ontzettend karig gedacht over God! Of gelooft men het alleen maar als we het ook ervaren?
Tsja, dan begrijp ik wel dat het vaak duister is, de bevinding is een zeer wankele grond om onze hoop op te stellen.
Ook al voelen we niets, ervaren we niets, schijnt alles ons tegen te zijn, dan is een eenvoudig rusten op de beloften van God ruim voldoende om onze rust te vinden. Inderdaad, alles door Hem!
Die zgn. karigheid brengt dat afhankelijke schaap steeds dichter bij Christus, opdat Zijn Eer temeer zou ontbranden in de harten van die koppige, afdwalende kinderen.Duuk schreef:Wat wordt er hier ontzettend karig gedacht over God! Of gelooft men het alleen maar als we het ook ervaren?
voldoende om onze rust te vinden. Inderdaad, alles door Hem!