Kreeg ik binnen via email:
Hieronder het door u gevraagde artikel. Het is niet duidelijk hoe er bekendheid aan dit artikel gegeven kon worden, omdat het slechts in het Engels verspreid is. Het duurde even, maar we zijn blij dat we u nu de Nederlandse vertaling toe kunnen sturen.
Zal Europa binnenkort haar ziel verkopen?
Er zal iets vreselijks gaan gebeuren in de landen van Europa. Ze zijn bereid om hun ziel aan de Boze te verkopen voor een vat olie!
President George W. Bush zal spoedig gedwongen worden om zijn troepen terug te trekken uit Irak want het Congres zal de kraan dicht draaien van de fondsen die nodig zijn voor de moedige daden van het US leger daar. Het vacuüm dat dan ontstaat zal snel opgevuld worden door de Shi’itische Moslims van Ahmadinejad – waarmee 40 % van de olie uit het Midden Oosten onder zijn beheer zal komen. Dan zal, met de nieuw verkregen nucleaire wapens, de megalomaan van Iran de grootste machthebber worden in de hele regio. Dit zal gebeuren ten nadele van alle Westerse belangen en zal de hoop de kop indrukken dat de zogenaamde gematigde landen als Saudi Arabia, Jordanië of Egypte iets zullen kunnen doen om dit monster te stoppen.
Met deze troefkaart in zijn handen zal Ahmadinejad – na gezegevierd te hebben over alle mogelijke Moslim rivalen – zijn nucleaire programma opvoeren en zich richten tegen Europa. Hij zal dit Continent voor een afschuwelijke keus plaatsen:
“Je kan mijn olie krijgen als je mij de Joden geeft. Dreig me niet opnieuw met een boycot want dan dreig ik de stroom van de olie te stoppen totdat je ophoudt je te bemoeien met de politiek van Iran betreffende de gehate Joodse Staat Israël. Jij, Europa, kan de ander kant opkijken, zoals je ook deed toen mijn voorloper Adolf Hitler het Joodse probleem probeerde op te lossen en jij je er niet mee bemoeide. Alleen dan KAN DE OLIE NAAR JE TOE STROMEN vanuit het Midden Oosten!”
Lafhartig als Europa is zal zij, zoals ik geloof, op een of andere manier zwichten voor de druk van de Moslim wereld en haar ziel verkopen aan de Duivel – de grootste en meest kwaadaardige vijand van Israël! Mag dit vooruitzicht ons als Christenen en Godvrezende mensen werkelijk vervullen van afschuw en ons tevens aanzetten om met krachtige gebeden voor Israel tot God te roepen!.
Ik geloof dat we een ALARM moeten laten horen zowel in Amerika als in de landen van Europa, dat dit de tijd is van het DAL DER BESLISSING voor Europa en Amerika en dat alleen waarachtige gelovigen nog iets kunnen doen om dit te voorkomen of op zijn minst nog een deel van Amerika en Europa te redden.
Als wij als gelovigen het nalaten onze stem te verheffen, zowel in gebed als naar onze eigen politieke en religieuze leiders toe, dan is dat in ons eigen nadeel en zullen we zeker de vernietiging van Gods antwoord zien op onze nalatigheid en hernieuwde verraad van Gods volk!
Moge het door God’s genadig ingrijpen deze keer niet zo gebeuren is mijn vurig gebed. Bid u hiervoor mee?
Jan Willem van der Hoeven, Directeur
International Christian Zionist Center
INTERNATIONAL CHRISTIAN ZIONIST CENTER
P.O. Box 49063
91490 Jerusalem, ISRAEL
Telephone: +972 (0)2 997 8808
Fax: +972 (0)2 997 1659
Email Address: iczc@iczc.org.il Web-site: http://www.israelmybeloved.com
Cheques can be made payable to ICZC, P.O. Box 49063, 91490 Jerusalem, ISRAEL
- jakobmarin
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Olie gaat steeds minder een drukmiddel worden. Naarmate de olieprijs hoger is, zal elders ter wereld olie tevoorschijn komen.
Ik maak me veel meer zorgen over de USA. Als je ziet wat die wereldwijd voor elkaar krijgt onder het mom van 'oorlog tegen het terrorisme' daar kun je echt bang voor worden.
Amerika heeft een vacuüm geslagen in het Midden Oosten. En eigenlijk weten we niet waarom. De wereld is een stuk onveiliger geworden na 11 september 2001.
Waarom willen we eigenlijk het in het verhaal geschetste scenario niet?
En wie zijn de 'waarachtige gelovigen'? Gezien dit forum gelooft niemand van een ander dat het echt is. Dan zijn er nog hele volksstammen die menen dat Israël gepasseerd is ten gunste van de 'ware gelovigen'.
Ik maak me veel meer zorgen over de USA. Als je ziet wat die wereldwijd voor elkaar krijgt onder het mom van 'oorlog tegen het terrorisme' daar kun je echt bang voor worden.
Amerika heeft een vacuüm geslagen in het Midden Oosten. En eigenlijk weten we niet waarom. De wereld is een stuk onveiliger geworden na 11 september 2001.
Waarom willen we eigenlijk het in het verhaal geschetste scenario niet?
En wie zijn de 'waarachtige gelovigen'? Gezien dit forum gelooft niemand van een ander dat het echt is. Dan zijn er nog hele volksstammen die menen dat Israël gepasseerd is ten gunste van de 'ware gelovigen'.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Wat een zure reactie, Refo. Dat zijn we niet van je gewend.refo schreef:Waarom willen we eigenlijk het in het verhaal geschetste scenario niet?
Waarom we dat scenario niet willen? Dat is nogal duidelijk.
In de eerste plaats omdat de Joden de eerstgeborenen zijn, de beminden, om der vaderen wil. Alle vervangingstheologen ten spijt. Bovendien: als je Romeinen 11 goed leest, is het geen vervangingstheologie maar vervullingstheologie.
Verder willen we dit scenario niet, omdat je dit scenario geen enkel volk toewenst.
Wat het overnemen van andermans geloof betreft, geloof ik niet dat het verstandig is om een internet forum daarvoor als maatstaf te nemen. Wat iemand intypt (sommigen houterig, anderen uit de hoogte, weer anderen wat zurig), kan als je in gesprek met hem of haar bent, heel anders overkomen.
Re: Zal Europa binnenkort haar ziel verkopen?
Als wij als gelovigen het nalaten onze stem te verheffen, dan zullen we zeker de vernietiging van Gods antwoord zien!
als ik dit gelezen heb neem ik de rest al niet meer serieus
als ik dit gelezen heb neem ik de rest al niet meer serieus
- J.C. Philpot
Ik denk zelfs, maar let wel het is een gedachte, dat dit scenario in de Openbaringen is terug te vinden.J.C. Philpot schreef:Ik durf geen voorspellingen te doen, maar het geschetste scenario is in mijn ogen geen volledig irreële mogelijkheid.
Uiteindelijk gaat het om "het levende Kind".
Alles hier op aarde zal zich (in de eindtijd) daartegen samenspannen.
Maar wie weet van die tijd, van die ure, dan Hij alleen?